Skrevet av Emne: Ryggbredde øvelser til DC?  (Lest 19976 ganger)

Utlogget SirWizard

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 589
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 589

  • Ting tar tid.
Sv: Ryggbredde øvelser til DC?
« #30 : 28. april 2007, 17:42 »
Vel, man skal selvfølgelig trene strikt.
17 år gammel.
1.74cm høy
6x kg

PC-nerd på fitness-rehab

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 141
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 141

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Ryggbredde øvelser til DC?
« #31 : 28. april 2007, 18:42 »
Nedtrekk, foran/bak/bredt/medium/smalt, rack-chins foran og bak*, chins samt diverse øvelser beskrevet på IM som en enhånds kabeløvelse bl a.



*med reimer selv om jeg tror sjansen for at du plutselig skal miste grepet og få 30kg i skrittet er ubetydelig, samt ikke helt sykt vondt siden de følger deg ned og du kun er sånn 30cm over bakken. Det vil være tungt å holde et så bredt grep så lenge uansett, dessuten er det digg å konse på strekk og eksplosivitet i utførelsen heller enn "ah, tungt i underarmen, marken kommer til å drepe huden i håndflaten etterpå" osv Tongue

Utlogget CharlieB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 82
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 82

Sv: Ryggbredde øvelser til DC?
« #32 : 29. april 2007, 09:32 »
hørt om dra reimer?

Dra reimer selv, du:)

Utlogget shivac

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Ryggbredde øvelser til DC?
« #33 : 28. november 2007, 10:01 »
Mye offtopic på dere her. Burde heller konsentrere seg om å hjelpe topic posteren Smiley

Jeg bruker 3 forskjellige på bredde. Bruker et apparat for det meste, men går i å bruke det på de 3 forskjellige måtene: Smalt grep, bredt grep og omvendt grep. Dette funker bra for meg.

Og en ting til. Det å påstå at markløft bare er for å trene den Erector Spinae muskelen, er bare tull. Da trener du ikke "markløft".

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 308
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 308

  • Smil!
Sv: Ryggbredde øvelser til DC?
« #34 : 28. november 2007, 10:11 »
Jeg bruker 3 forskjellige på bredde. Bruker et apparat for det meste, men går i å bruke det på de 3 forskjellige måtene: Smalt grep, bredt grep og omvendt grep. Dette funker bra for meg.

Grepet har nok minimalt med innvirkning på hvilke muskler du innvolverer så lenge bevegelsesbanen er den samme. Eneste er att man involverer biceps mer v underhåndsgrep.

Og en ting til. Det å påstå at markløft bare er for å trene den Erector Spinae muskelen, er bare tull. Da trener du ikke "markløft".

HÆ?!? Hvordan trur du att man skal kunne løfte en vekt opp fra gulvet uten å involvere E.S?
Greit nok att det kun er en statisk kontraksjon om man har korekt teknikk (ikke flekterer ryggen), men det er langt fra statisk kontraksjon til ingen kontraksjon Wink

Foresten har jo trådstarter fått svar på spørsmålet for lenge siden Smiley
Ingen rocket sience her: markvarianter,nedtrekk/chins varianter og eventuellt shrugs av no slag, så er man i mål.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

vegrum

  • Gjest
Sv: Ryggbredde øvelser til DC?
« #35 : 28. november 2007, 11:39 »
Kjør Enarms-hantelroing for lats... den bygger både bredde og tykkelse Smiley

Utlogget shivac

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Ryggbredde øvelser til DC?
« #36 : 28. november 2007, 12:39 »
Grepet har nok minimalt med innvirkning på hvilke muskler du innvolverer så lenge bevegelsesbanen er den samme. Eneste er att man involverer biceps mer v underhåndsgrep.

HÆ?!? Hvordan trur du att man skal kunne løfte en vekt opp fra gulvet uten å involvere E.S?
Greit nok att det kun er en statisk kontraksjon om man har korekt teknikk (ikke flekterer ryggen), men det er langt fra statisk kontraksjon til ingen kontraksjon Wink

Foresten har jo trådstarter fått svar på spørsmålet for lenge siden Smiley
Ingen rocket sience her: markvarianter,nedtrekk/chins varianter og eventuellt shrugs av no slag, så er man i mål.

"Det å påstå at markløft bare er for å trene den Erector Spinae muskelen"

Er det jeg skrev, ikke at musklene ikke er involvert. Selvfølgelig er den det!

Markløft er en stor øvelse, får tilogmed trent bra på nakkepartiet, selv uten å løfte stanga på toppen av øvelsen. Men det vet du Smiley

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 141
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 141

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Ryggbredde øvelser til DC?
« #37 : 29. november 2007, 14:21 »
Mark er uans ikke noen "bredde"-øvelse, men helt klart "tykkelse"-øvelse i DC.
Og pga mark (bl a) trener man ikke nakke og bakside skuldre.

Og enarms hantelroing er ikke en DC-øvelse egentlig, selv om en selvsagt kunne pakket den inn om en økte bra i den og vokste. Uttrykket "DC-øvelse" er litt bortkastet, men den har ikke blitt lagt ut på IM, og og er kanskje mindre "brutal-styrke-øvelse" enn f eks chins og dermed lettere å øke i uten å jukse mer for å få det til.

Utlogget Børge A. Fagerli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 595
  • Honnør: 156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 595

Sv: Ryggbredde øvelser til DC?
« #38 : 03. desember 2007, 09:40 »
Markløft er en av de beste øvelsene for traps/nakke. Alle chins/nedtrekk uansett grepbredde trener latsen, jeg vil påstå at et bredt grep er mindre effektivt fordi du mister litt mekanisk effektivitet, et middels bredt overhåndsgrep eller smalt grep med hendene mot deg er å anbefale.

Alle roøvelser og markløft vil også aktivere latsen, men tar mer på de muskelfibrene som går horisontalt (se på et anatomikart) og øvre/midtre del av rygg samt trapezius I-IV. En komplett øvelse, men pass på korrekt teknikk. Anbefaler Starting Strength II av Mark Rippetoe for en komplett dekning av utførelse på denne og alle andre baseløft (vi har den i vår webshop).
Personlig Trener
MyRevolution.no - sjekk våre nettsider for gode tilbud

Utlogget Sigbjørn

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 066
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 066

Sv: Ryggbredde øvelser til DC?
« #39 : 03. desember 2007, 15:51 »
Anbefaler Starting Strength II av Mark Rippetoe for en komplett dekning av utførelse på denne og alle andre baseløft (vi har den i vår webshop).
Ganske off topic, men hva er nytt i den nye utgaven?

vegrum

  • Gjest
Sv: Ryggbredde øvelser til DC?
« #40 : 04. desember 2007, 15:46 »
Jeg sier det atter en gang - kjør enarms-hantelroing for øvre rygg... både bredde og tykkelse Smiley Ikke kjør den "med kneet" på på benken, men heller frittstående foroverbøyd... kun hånden skal hvile på en benk... ala slik Coleman kjører den i videoene sine... MEN kjør den strikt!

Gå til:  

Derfor bør du 3D-trene

Trening08.12.20168

3D-trening blir mer og mer populært. Les mer om denne treningsformen.
I helgen fikk Maureen Blanquisco IFBB Pro kortet i Bikinifitness.
Samme jenta vises i to forskjellige vinkler. Se hvorfor bildet hylles!
Det finnes mange varianter enn bare kumelk.

Hvordan få mer ut av markløft?

Trening05.12.2016103

Slik får du mer ut av markløft.