avstemning
Spørsmål: Bør jeg prøve å gå opp i vekt selv om jeg føler jeg spiser "nok", eller bør jeg bare fortsette som før og satse på at vektøkningen kommer av seg selv? (Jeg har vanskelig for å legge på meg, og går ikke opp i vekt selv om jeg over en periode prøv  (Avstemning er avsluttet: 09. november 2006, 12:47)
Du bør gå opp - 1 (100%)
Du bør fortsette som før - 0 (0%)
Stemmer totalt: 1

Skrevet av Emne: Torgeirs treningsdagbok  (Lest 69470 ganger)

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #285 : 02. januar 2008, 20:01 »
Onsdag 2. januar 2008

Har ikke giddi å logge noe spes i jula, men jeg har trent greit likevel. Akkurat kommet hjem etter en økt på ProGym. Ny pers i benk: 105kg  Cheesy
Nå er det film og kinamat og Kim.

Godt nyttår!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #286 : 03. januar 2008, 02:16 »
Må få gratulere deg med ny pers i benk, gutten! 105 var lett og målene for året bør gå greit hvis du velger å yte bra og har den motivasjonen som skal til! Wink

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #287 : 03. januar 2008, 15:07 »
Hihi, takk. Det kom innover meg litt seint, men jeg fikk en skikkelig god følelse etterhvert.  Deilig at det går fremover. Håper på like god fremgang i det uendelige Grin
Jeg får prøve å holde meg litt seriøs ja
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #288 : 06. januar 2008, 18:44 »
Søndag 6. januar 2008

Vel.. da var man tilbake i Bergen. Akkurat nå hadde det jo faktisk vært litt digg å hatt ferie hjemme i snøkaoset, men regn og bar bakke i Bergen er vel noe jeg bør ha lært meg å like nå :\
En aldri så liten treningsøkt på SiB Sentrum.. litt mye folk, men fikk gjort det jeg ville. Traff på brodern og surra litt rundt.

- benkpress: 3x5 80kg
- chins: 3x8
- sittende roing: 10-6-8-8 prøvde meg litt frem
- fremoverlent sidehev: 3x 8 8kg
- litt lett biceps

Får prøve meg på en beindag i morgen.. trenger en dag meg mange øvelser og passelig belastning for å aktivisere litt igjen etter en lang periode med nedprioritering Tongue Så blir det vel å begynne på program skikkelig igjen, i 2008 mer systematisk enn noensinne. Her skal det være på stell.
Kim har forøvrig vært litt på hugget de siste dagene og pusher meg til å trene. I går valgte jeg å ignorere truslene hans, men vi er jo egentlig enige: nå må vi skjerpe oss her! Jeg skal gjøre Kim stolt jeg, jobbe hardt  Grin
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #289 : 06. januar 2008, 20:52 »
Det var faen meg på tide at du klarte å dra deg til gymet, din skamtørre pinnemann! Her skal det jobbes fram mot sommeren sånn at du blir stor og grusom når det er tid for sol, sommer og solbrune jenter! Grin


Litt motivasjon...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #290 : 08. januar 2008, 22:52 »
Tirsdag 8. januar 2008

- smal benkpress: 5-8-8 70kg
- cable cross: 3x10 13kg
- knebøy: ca. 18x60kg - 2x8 80kg
- sittende roing: 3x10 med noe
- franskpress: 3x8 30kg

En okei treningsøkt, men føler jeg har blitt jævlig rar i ryggen siste måneden. Litt småvondt til tider.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #291 : 12. januar 2008, 00:33 »
Torsdag 10. januar 2008

- chins: 3x8
- markløft: 3 sett med noe
- sittende hantelpress: 3x8 24kg
- stående sidehev: 3x8 12kg

Ingen treningsøkt å hoppe i taket for, markløften er blitt noe tull grunnet feil teknikk over lengre tid. Har løftet alt for mye med ryggen. Men jeg har lagt lista lavt og prøver på nytt, nå på riktig måte. Veldig usikker om jeg fremdeles er helt på jordet, men det får stå til.
Ellers gleder jeg meg stort til det nye studentsenteret åpner, kanskje blir det mulig å få til svømmetrening en til to ganger i uken. Det er hvertfall helt sikkert at jeg trenger mer allsidighet. Her er Kim en stor motivasjon, som prøver ut nye ting og nye øvelser. Skal vel ikke akkurat skryte på meg noe ære for det, men husker vi hadde noen samtaler hvor jeg bedyret viktigheten av allsidighet. Nå Kommer det altså indirekte i retur. Svømming er dessuten en veldig fin måte å trene på.
Nuvel, leggetid og trening i morgen. Gleder meg, motivasjonen er her nå på tross av tragisk markløft.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #292 : 12. januar 2008, 00:45 »
Markløften kommer seg snart skal du se! Først teknikk, så belastning. Uansett; godt du gleder deg til trening - det er et godt tegn, og det gleder meg å lese at motivasjonen din er bra. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #293 : 12. januar 2008, 11:23 »
Markløften kommer seg snart skal du se! Først teknikk, så belastning. Uansett; godt du gleder deg til trening - det er et godt tegn, og det gleder meg å lese at motivasjonen din er bra. Smiley

Jada, får håpe på det. Bare et irritasjonsmoment. Men det går nok fort over Smiley Ja, det er godt å glede seg til trening. Har ikke helt begynt på programmet vi mekket enda, men jeg ser frem til det..
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #294 : 12. januar 2008, 14:59 »
Lørdag 12. januar 2008

- benkpress: 3, 3 og 4 90kg
- cable cross: 3x10 12,5kg
- prøvde litt frontbøy
- dips: 12, 11 og 11

litt annen pusteteknikk på tredje settet i benk gjorde at jeg lett klemte opp en rep til. prøvde meg litt frem på frontbøy for første gang. jeg tar gjerne i mot tips, tror jeg trenger å kjøre frontbøy da knebøyteknikken min ikke er tilfredsstillende i det hele tatt. har byttet sko, men jeg faller rett og slett for mye fremover når det blir tungt, og det kjennes på ryggen. men jeg fikk ikke helt til å ha stanga foran; den klemte mot halsen og sklei ned på venstrearmen. er kjempemotivert for å få til bøyen skikkelig, da jeg tror det ville gjort markløften min bedre (utrolig svak i beina - feil teknikk mark, se innlegg over)
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #295 : 14. januar 2008, 00:53 »
Treningsprogram vårsemesteret 2008

Dag 1:
 - benkpress 5x5
 - cable cross
 - sittende/stående roing
 - nedtrekk/chins (avhengig av dagsformen)
 - fremoverlent sidehev eller facepulls
 - rotatorcuff
 - statisk magetrening

Dag 2:
 - knebøy 5x5
 - strake mark/lårcurl
 - tåhev
 - biceps (2-3 øvelser)

Dag 3:
 - markløft 5x5
 - smal benkpress
 - dips
 - franskpress
 - sit-ups (eventuelt)

Dag 4 (ekstra dag, kjøres når jeg har lyst):
 - frontbøy
 - lårcurl
 - tåhev
 - biceps

Styrkeløfttøvelsene kjøres 5x5, de resterende 3 sett fra 6 til 12 repetisjoner. 5x5 systemet vil kjøres over 7 uker med 2,5kg eksponentiell økning hver uke. Etter disse syv ukene kjører jeg en lett uke, og så får vi se om jeg begynner på nye syv uker eller om jeg prøver noe annet. Leker fremdeles med tanken på å prøve DC, men er usikker på om jeg har rutinen som trengs.

Førstkommende trening: tirsdag 15.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #296 : 15. januar 2008, 09:16 »
Mandag 14. januar 2008

Gåtur med en kompis rundt Store Lungegårdsvann
Tid: ca. 50 min.
Moderat tempo

Notat til meg selv: kjøpe pulsklokke når stipendet kommer!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #297 : 15. januar 2008, 19:16 »
Tirsdag 15. januar 2008

Uke 1
- benkpress: 5x5 70kg
lett:
- stående roing: 3x10 60kg
- sidehev (omvendt peck-deck): 3x10 40kg
- rotatorcuff: 3x12 6kg
- sidehev i apparat: 3x12 med dritlett
- 3x 30-40 sek. statisk magetrening

Første dag på powerbuilding-programmet. Håper benken blir litt ''lettere'' neste uke, jeg følte det var litt for tung til å være letteste i syklusen Tongue
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #298 : 16. januar 2008, 00:08 »
Noen tanker om motivasjonen og planene som surrer rundt i hodet mitt om dagen.

Jeg er skikkelig treningsgira for tida, og dette er noe jeg også merker på min treningskamerat Arild. Han har endret en del holdninger siden vi først begynte å trene sammen, da han bare var en sosemikkel som heller dro på spinning fremfor å kjøre litt hard bøy  Angry Dette har heldigvis endret seg, og med Gunnar (en annen treningskompis) på verdensturnè dette halvåret er det viktig at jeg har en buddy som pusher litt.
Betydningen av Kims (Gundersen) råd blir viktigere og viktigere, ettersom jeg selv får mer erfaring og ting blir avansert også for meg. Har selvfølgelig vært en uvurderlig kilde for meg helt siden jeg begynte å trene, men nå er ting på et annet nivå.
Svømming er noe jeg virkelig ser frem til å komme i gang med. Hungeren etter alternativ trening som også har en viss ''helbredende'' effekt (varmt vann på slitne muskler og ledd Tongue) er stor.
Matinntak, gainer, kreatin, mageproblemer.. dette er ting jeg har surret mye med siste halvår og påvirker mye. Jeg håper det kommer en skikkelig løsning snart, da jeg enda ikke føler meg helt på topp. Inntil videre er kosttilskudd satt på hylla og matinntak og kosthold er første pri.

Når stipendet kommer skal jeg kjøpe pulsklokke, vekt og håndleddstøtter til benkpress.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #299 : 16. januar 2008, 09:36 »
Onsdag 16. januar 2008

Joggetur alene rundt Store Lungegårdsvann
Tid: 25-30 min.
Tempo: varierende

Omtrent samme runden som på mandag, nå i et høyere tempo. Formen er overraskende okei til å ikke ha gjort en dritt med kondisjonen på to og et halvt år.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!