Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 277376 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tilbake etter etegildeferie. Først en fin fjelltur i går: Munkebotn - Utsikten - Rundemanen - Fløyen. 3t 10min. i det sedvanlige gode tempoet opp og tusling ned. Så sykkel i dag. Racer primært på flater. Begynte tidlig for å slippe den verste heten, men siste halvdelen ble likevel et solid slit i varmen.

Tid: 3t 6min.
Lengde: 80,5 km
Snittfart: 26,0km/h
Maxfart: 52,3km/h
Puls snitt/max: 146(74%)/176(89%)

Km-status: 1434,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

21. juli: Fjelltur. Prøvde for første gang følgende rute: Montana - Svartediket - Isdalen - Ulriken - Montana. Utrolig flott i Isdalen. Varmen var heller ikke så intens som ventet, grunnet litt kveldsdis, så dette ble en fin tur. En i følget var i dårlig form, så for vedkommende ble det en kraftanstrengelse av en bragd, og for oss andre ble det en rolig og fin tur på drøyt 4 timer. Tipper vi gjør den unna på 3 om vi kjører på som vi pleier en annen gang. For denne fristet til gjentakelse Smiley

I dag: Racersykkel i heten midt på dagen. Hadde mest energidrikk i dag, så klarte forsåvdt å holde væske-, energi- og mineralnivået noenlunde i sjakk. Klatring opp Valleheiane og en herlig utforkjøring ned derfra til Sandven. Fortsatte til Haugsdal og hjem igjen den "vanlige" ruten over Fana. Dynket buffen og hjelmen i elven i Haugsdalen for å kjøle meg ned litt. Slett ikke feil det Smiley

Tid: 2t 40min.
Lengde: 67,5 km
Snittfart: 25,8km/h
Maxfart: 57,0km/h
Puls snitt/max: 152(77%)/180(91%)

Km-status: 1502,0

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Morgentur i fjellet. 2 1/2 time rolig tempo Starefossen - Svartediket - Tarlebø - Rundemanen - Fløyen - Starefossen. Hett allerede før klokka 9...

Min sønn på snart 4s kommentar under dagens sending fra TdF: "Pappa, sykler noen med bare en hånd på styret for å ta busemann med den andre?"  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Formiddagstur på racer. Kjørte over Valleheiane til Os og via Søre Neset til Ulven. Videre til Lysekloster, Fanafjell og hjem igjen den vanlige ruten om Fjøsanger. Ble dradd med på denne ruten for føste gang i dag av en treningskompis. Var veldig spent på Fanafjell opp fra sørsiden, siden både Valle og Mobergsbakken alt satt i beina. Det gikk tungt, men kom opp pustende og pesende til slutt. Brukte ca 14 min. på de 3 km opp fra der stigningen virkelig begynner. På vei i retur klarte vi å ta igjen en BCK-rytter (kvinnelig sådan) som holdt et helsikes tempo og la oss på hjul. Vekslet på å dra etterhvert, så vi var en effektiv trio innover mot Fjøsanger. Fikk forresten ny topphastighet på raceren i dag, og det merkes at sykkelen er en god del bedre enn min gamle. Ingen antydninger til wobbling, bare tight og fin i over 70 km/t Smiley Noe kan sikkert skyldes at det var vindstille, men rammen er helt klart mye bedre, ingen tvil om det Smiley

Tid: 2t 58min.
Lengde: 72,0 km
Snittfart: 24,8km/h
Maxfart: 72,9km/h  Cheesy
Puls snitt/max: 148(75%)/188(96%)

Km-status: 1574,0

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Løvstakken opp i dag. God og stiv i beina etter i går, så dette ble bare til å komme seg opp og ned igjen uten å dø  Wink Varmt som pokker, selv relativt tidlig på formiddagen gjorde det ikke lettere heller. Men godt å være i gang med treningen igjen Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ny fjelltur: Selvik - Stallane - Ulskebjørnen - Vinddalen - Selvik. En tur som jeg bare har gått en gang før. Stigningen opp fra Stallane til Ulskebjørnen får Stoltzen til å blekne i forhold. Om ikke i lengde, så i alle fall i bratthet og terreng. Klarte å bomme på stien ned fra Vinddalen, så det ble en noe lengre tur enn planlagt. Men strengt tatt ingen ulempe, da denne turen var vel så flott Smiley Bånn gasss i 20 minutter opp til Ulskebjørnen og moderat tempo videre, inkludert masse spising av perfekt modne blokkebær underveis Smiley Totalt 2 1/2 time.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En liten økt på hardtail i dag. Mest flater, kun et lite bakkedrag.

Tid: 1t 39min.
Lengde: 41,5 km
Snittfart: 24,8km/h
Maxfart: 49,8km/h
Puls snitt/max: 148(75%)/174(88%)

Km-status: 1615,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Fottur i fjell og skog i dag. Lysekloster - Lyshornet t/r - Munkestien - Røykenes - Langedalen - Lysekloster. Totalt ca 3 timer. Varierende intensitet og underlag.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Stoltzen i dag. Lenge siden sist, og jeg var spent på hvor mye straff jeg skulle få for feriekiloene. Det gikk egentlig noe bedre enn fryktet, selv om tiden ble langt fra bra. Litt må jo mye trening de siste dagene også ta skylda for. Tid: 16:54. Puls snitt/max: 172(87%)/184(94%). Rolig over til Fløyen og ned der. Totalt ca 1/2 time.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Økt på hardtail. Et par bakker, resten på flate og ørlitegranne grus. Pendlersykkelen trenger sårt nye pedaler nå. Mye knirking, og jeg kjenner at lagrene har begynt å lugge. Passer ikke veldig bra siden rittsykkelen er på verksted samtidig... Får se om jeg får tak i noen nye i morgen.

Tid: 1t 57min.
Lengde: 47,5 km
Snittfart: 24,4km/h
Maxfart: 52,3km/h
Puls snitt/max: 148(75%)/162(83%)* Mistet signalene en periode, antar at maxen er høyere enn dette.

Km-status: 1663,0

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Lang og hard økt på pendlersykkelen i går. Fikk skiftet pedalene, så nå fungerer den knirkefritt (i dobbel forstand...). Ser ut som det blir vanskelig å få trent like mye som ønskelig frem mot Birken, så her gjelder det å benytte anledningene som byr seg. Grei form, om enn litt tungt i bakkene. Regner med det er feriekiloene som straffer meg fortsatt. Fyllingen - Fjøsanger - Totland - Frotveit - Bontveit - Brekkedalen (snudde litt over halvveis oppe, ved trebrua, pga. tidsnød), Haugsdal - Kismul - Fana- Fjøsanger - Fyllingen. En fin blanding av bakker, grus av forskjellig kaliber og flater.

Tid: 3t 19min.
Lengde: 73,5 km
Snittfart: 22,2km/h
Maxfart: 55,2km/h
Puls snitt/max: 156(79%)/180(92%)

Km-status: 1736,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Mandag 5. august: Spinning, 47 min. høyintensiv. Ingen pulsmåling.

Onsdag 6. august: Stoltzen opp. Tid: 17:15. Puls snitt/max: 172(87%)/182(93%). Så godt som samme puls som sist, men rundt 20 sekunder tregere. Hadde ikke mer å gi, så det får jeg si meg fornøyd med. Ned igjen Skredderdalen, totalt ca 1 times tur.

I dag: Spinning, intervalltime, 47 min. Puls snitt/max: 142(71%)/172(87%). Kjørte litt hardere enn hva snittpulsen skulle tilsi, men det kjentes godt i beina fra i går, så der lå nok litt av begrensningen.

Rittsykkelen er forøvrig ferdig overhalt og skal bare ha et par nye dekk, slanger og noen turer før den er klar for årets Birken Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Solskinnsøkt ute på rittsykkelen som fungerte (som vanlig) optimalt Smiley Valle - Bontveit t/r - Kismul - Fana - hjem. 28 1/2 minutt opp Bontveit, noe som er 1 minutt bak pers. Fornøyd med det og deilig å kjenne at formen kommer seg. Kun asfalt i dag. En god og hard økt Smiley

Tid: 2t 34min.
Lengde: 65,0 km
Snittfart: 25,3km/h
Maxfart: 61,5km/h
Puls snitt/max: 156(79%)/186(95%)

Km-status: 1801,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Stoltzen i dag. La meg et stykke under max, sånn rett over terskel oppover. Brukte 17:57, og tok ikke bryet med å bruke pulsmåling i dag. Moderat tempo videre på turen over til Fløyen og ned igjen der. Totalt ca 1 1/2 time.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ny fjelltur i går kveld. Opp Munkebotn i bra tempo, videre vekslende mellom småjogging og rask gange over til Fløyen via Brushytten. Totalt 1t 50min.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!