Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 277377 ganger)

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Solider økter, lover godt til Birken dette. Vet du om løypa er forbedret mtp gåpartiene?

Mye fjelløping på deg også for tiden. Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Takk for det, formen virker å være ok med tanke på ulykken i vår. Nå gjelder det å utnytte anledningene til økter godt fremover, uten å overtrene. Liker å variere treningen litt, så det å slå to fluer i en smekk med å få meg en økt samtidig som hunden får sitt må være en grei utnytting av en stram timeplan. Er ikke så opptatt av tiden i Birken i år, mest fordi jeg ble satt godt tilbake etter smellen. Får bare prøve å gjøre det beste ut av det, så får tiden bli som den blir.

Mener å huske at løypa var blitt noe bedre i gåpartiet i fjor sammenliknet med tidligere år. Om den er ytterligere utbedret i år kjenner jeg ikke til. Men har fått med meg at det er kommet ny bro i Djuposet etter at flommen (tror det var det) tok knekken på den gamle.

Ellers ble det treningsfri i dag. Kroppen trengte en fridag nå, selv om det å ha barneselskap kan være vel så anstrengende som de hardeste treningsøkter  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tirsdag 12.8: Spinning, intervalløkt. 47 min. Puls snitt/max: 156(79%)/178(90%).
Onsdag 13.8: Stoltzen opp. Tid: 16:45. Puls: Ukjent.

Etter en dag med sjauing av bl.a piano, ble Stoltzen en skikkelig syreøkt. Herlig Smiley Moderat tempo ned igjen Munkebotn. Totalt knappe 1 1/2 time.


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hviledag i går, og sykkel i dag. Ritthardtailen denne gang. Syklet først til jobb og deretter en solid økt:

Fana - Haugsdal - Brekkedalen - Kalandseid - Huttaheiti - Almeland - Kismul - Hjem. Først en liten stopp i Fanatraktene, der en sulky stod fast i en sjikane. Etter å ha løst opp den floken bar det videre inn til bunnen av Haugsdal. Så Brekkedalen til topps, og det merkes at det har vært en del nedbør. Øverste del har fått et relativt røft grusdekke, så det ble fin teknikktrening ned igjen. Så prøvde jeg meg på en ny en: Ytterst i Haugsdalsveien tok jeg opp grusveien mot Solbakkafjellet. Mot slutten var det mer grov pukk enn grusvei, så igjen god teknikktrening. Fulgte den så langt som den gikk før jeg måtte over på traktrovei/sti og ante ikke hvor det bar. Plutselig bar det utfor, og jeg måtte forhandle med to fullvoksne hester om å få passere en av to grinder. Litt finsnakk og klapping på mulen og jeg fikk passere. Flott sted jeg kom ned til, men skjønte jo ikke at det var på Almeland før jeg kom ut på Bontveitveien igjen. Greit med litt fin variasjon på turene Smiley Harde bakker og en del teknikk trekker snittfarten godt ned, men på asfaltflatene var det grei hastighet. Selvsagt noe galt med pulsmåleren, så de dataene har jeg ikke. Skal prøve å bytte batteri i senderen.

Tid: 3t 37min.
Lengde: 83,0 km
Snittfart: 22,9km/h
Maxfart: 54,2km/h
Puls snitt/max: Ukjent, men lå nok i nærheten av rittintensitet. En hard økt!

Km-status: 1894,0


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tur på hardtail i går. Kjørte for det meste i pratetempo, også opp Valle og deler av Bontveit. Litt trøkk mot toppen der, men ellers fokus på mil og litt teknikk, da det bar utfor på grusen i Frotveitløypene. Var stiv som en stokk i beina etter fredagen, så denne økta gjorde godt Smiley

Tid: 2t 33min.
Lengde: 57,5 km
Snittfart: 22,6km/h
Maxfart: 64,2km/h
Puls snitt/max: 140(70%)/166(84%)

Km-status: 1951,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Skulle egentlig ha hviledag i dag, men litt krøll i logistikken gjorde at det ble litt trening likevel. Spinning, intervall. 47 min. Puls snitt/max: 148(75%)/174(88%).

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

I går: Fjelltur. Opp Munkebotn i godt tempo rundt terskel. Deretter pratetempo over til Fløyen. Totalt drøyt 2 timer.

Sykkeløkt på pendler-hardtailen i dag. Flater og under terskel. KJenner at den sykkelen trenger seg en tur på verksted. Veldig nervøs foran en plass, tipper på gåent styrelager.

Tid: 2t 3min.
Lengde: 51,0 km
Snittfart: 24,7km/h
Maxfart: 41,2km/h
Puls snitt/max: 144(72%)/166(84%)

Km-status: 2002,5


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ny økt på pendler-hardtailen, og dette var den siste langkjøringen før Birken. Fana - Kismul - Bontveit - Frotveit - Totland - hjem. Bra trøkk i beina, så jeg er godt fornøyd med formen nå. Opp Bontveit på 29 1/2 minutt på denne sykkelen er helt greit. Etter å ha kjørt litt over halve økta i flott vær, kom skybruddet og gjorde både meg, utstyr og sykkel søkk gjennomvåt (i den grad en sykkel kan bli gjennomvåt...). Det er jo litt Birkentrening det og Wink

Tid: 2t 38min.
Lengde: 64,0 km
Snittfart: 24,3km/h
Maxfart: 58,1km/h
Puls snitt/max: 150(76%)/180(91%)

Km-status: 2066,5

 

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Intervalløkt på spinning i går: Tid: 47 min. Puls snitt/max: 144(72%)/178(90%).

Siste økt før Birken på lørdag. Nå er det bare å nyte karbohydratenes fantastiske verden frem til det Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

30. august, Birkebeinerrittet 2014:

Etter den dårlige oppladningen i vår, med langt skadeavbrekk, var målsetningen å gjøre det beste ut av det, verken mer eller mindre. Rotet litt før start med å finne vannstasjon til å fylle flasken med, og klarte i tillegg til å kjøre mot feil sluse. Det førte til at jeg startet nesten helt bakerst i pulja, noe som aldri er gunstig. Men det hadde neppe noe å si for resultatet. Planen var å kjøre kontrollert litt under terskel opp til Skramstad og se hva tiden ble der. Den ble bra, rundt 45 min. noe som er synonymt med muligheter for pers. Så da var det bare å gi gass videre. Men merket mot Bringebu at motbakkeformen ikke var helt slik den var. Kjørte så godt jeg klarte videre og jobbet mye på terskel fremover. Etter ca 40 km merket jeg allerede antydninger til krampe, men litt magnesium og lette gir gjorde at jeg kom meg greit videre. Videre mot Rosinbakken og Storåsen ble det supertungt. Ikke uvanlig det, men det er sjelden jeg må på minste klinga foran opp mot Storåsen. Det var i disse bakkene jeg virkelig fikk "straff" for skaden. Ned mot Lillehammer gikk det som vanlig styggfort og var bare moro, med unntak av at sykkelen var begynt å klage litt i drivlinjen. Antar at det er bosset som er slitt, for den var en del smelling og kassetten tok ikke skikkelig tak under giring. Uansett ikke noe som sinket meg noe særlig. Kom i mål på 4:05, som er min nest beste tid noensinne. Gav alt jeg hadde, så det er jeg svært fornøyd med. Snart påmelding til 2015 Wink

Tid: 4t 05min.
Lengde: 92,0 km
Snittfart: 23,4km/h
Maxfart: 68,4km/h
Puls snitt/max: 168(85%)/184(93%)

Km-status: 2158,5



Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #2170 : 01. september 2014, 13:05 »
Grattis med fullført Birk! Nye muligheter neste år Smiley
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #2171 : 02. september 2014, 06:49 »
Takk for det Smiley Skal prøve å sitte klar ved påmeldingen ja Wink

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #2172 : 02. september 2014, 12:40 »
Gratulerer med gjennomført Birken. Smiley

Åh, kjente igjen stressfølelsen når man finner ut før start at det noen ting som ikke er på plass.
Godt at du ikkje tapte pulja og måtte få utsatt start vertfall.
85% i snittpuls er bra når den tross alt er i 4 timer. Da har du ikke hvilt i hele tatt nei Grin
Mye tyder på at det er bosset ja. Har slitt ut to stk selv, og det starter med skranglelyd når man triller.

Er sesongen over da?

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #2173 : 02. september 2014, 21:56 »
Takk for det. Skal levere sykkelen inn når pendlersykkelen min er tilbake fra verksted. Pokker heller. To sykler, en bil og en mc på verksted for service og/eller reparasjoner i høst. Tror jeg må selge en nyre...  Wink

Sesongen for ritt er over, men jeg sykler året rundt, så sånn sett er det aldri snakk om sesong. Men at det blir mindre sykling ute frem til våren er det ingen tvil om. Neste konkurranse er motbakkeløpet Stoltzekleiven Opp i slutten av måneden. Noe jeg har trent alt for lite spesifikt på i år også...

Tung i beina i dag, men er man instruktør så er man instruktør. Derfor ble dagens økt: Intervall på spinning, 47 min. Puls snitt/max: 144(72%)/180(91%).

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)
« #2174 : 05. september 2014, 06:50 »
Klarte jaggu å få en liten strekk i leggen da jeg klippet plenen på onsdag...  :Smiley Så da ble det en rolig tur på Løvstakken i går kveld som trening. Det gikk fint med strekken, og godt å få beveget litt på seg. Totalt 1t 20min i høstsolen Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!