Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 277369 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Bergen - Voss 2015. Heller dårlig vær og våte veier, men temperaturen var i det minste ok. Syklet først hjemmefra og til start. Startet så i puljen som skulle kjøre på i underkant av 7 timer. Visste egentlig på forhånd at det var litt i det tregeste laget, så vi var et par stykker som sakte men sikkert kjørte oss fremover. Ikke like god struktur i feltene i dag som det var på søndagens ritt, men det er helt normalt på Bergen - Voss. Klarte å finne et noenlunde trygt felt etterhvert. Hadde fin flyt hele veien, og motbakkene gikk som en drøm. Traff perfekt med bekledning, næringsinntak og dagsform. Så da jeg møkkete og våt omsider kom til Skjervet (Siste skikkelige motbakke på rittet) var det bare å kjøre bra trøkk opp dit og "parkere" en del av de andre. Og jaggu kom ikke solen frem også Smiley På toppen fikk vi samlet en liten gjeng som klarte å holde bra tempo inn den siste halvannen milen til Voss. Utslitte bremseklosser, og sykkel, mann og utstyr som så ut som hadde deltatt i en blaut Birken i stedet for her kom til mål på en tid som jeg er meget fornøyd med, nesten en time raskere enn først planlagt. Og det med RELATIVT fine bein Smiley

Tid: 6t 05min
Lengde: 162,0 km
Puls snitt/max: 151(77%)/177(92%)
Snittfart: 25,6 km/h
Maxfart: 65,1 km/h

Km-status: 1512.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spinning i går. Intervalltime. Tid: 48 min. Puls snitt/max: 151(77%)/178(92%).

Helt greie bein etter rittet, selv om de var litt tyngre enn normalt. Good times Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

11/6: Jobbsykling.

12/6: Jobbsykling + Stoltzen opp med hund og sekk på ca 3 kg. Tid: 16:24. Puls: Ukjent. Hadde gode bein, så det var bare å kjøre på Smiley Ned igjen via brushytten og Fløysvingene. Totalt 1t 35min.

13/6: Stoltzen opp med samme ballast som i går. Tid: 17:47. Puls: Ukjent. Gårsdagens økt satt godt i beina, så det var det jeg hadde å gi i dag. Videre via brushytten, opp til Rundemanen og ned igjen via Fløysvingene. Totalt 2t 15min.

Km-status: 1541.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

15/6: Jobbsykling.

16/6: Spinning, intervalltime. Tid: 48 min. Puls snitt/max: 151(77%)/169(87%). Ikke helt i slaget på den timen der...

18/6: Sykkeløkt på hardtail. Fokus på litt gruskjøring og teknikk. Tok runden til Myrdalsvannet, som gir et saftig motbakkedrag og ca 3,5km på grus av varierende kvalitet. Flott "Birkenøkt" når man har dårlig tid til å trene på.

Tid: 1t 28min
Lengde: 34,5 km
Puls snitt/max: 152(78%)/181(94%)
Snittfart: 23,4 km/h
Maxfart: 46,5 km/h

Km-status: 1575,5.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Løvstakken opp fra Krohnegården. Tid: 24:43. Ingen pulsmåling, men lå rundt terskel opp. Sånn sett en ok tid. Rolig ned igjen. Totalt ca 55 min.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Jobbsykling + økt på hardtail. Logger treningsøkten:

Hard og lang økt med flere tøffe motbakker. Totland, via Grindåsveien til Frotveit, derfra opp til Bontveit og videre ned til Haugsdal og t/r  toppen av Brekkedalen. En god del km på grus inne i dette også, og rikelig med motvind på veien hjem. Hadde litt for lite sportsdrikke, så krampene kom da det var ca en mil igjen. Er mer sliten etter denne økta enn etter Bergen - Voss, men det er godt å kjenne at man lever Wink Til tross for gode bakker før Brekkedalen, klarte jeg likevel for første gang å sitte å tråkke hele veien opp. Formen er god Smiley

Tid: 3t 16min
Lengde: 70,5 km
Puls snitt/max: 151(78%)/184(95%)
Snittfart: 22,4 km/h
Maxfart: 56,4 km/h

Km-status: 1656,5.



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

22/6: Jobbsykling.
23/6: Jobbsykling + spinning. Tid: 47 min. Puls snitt/max: Ukjent.

Km-status: 1694,5.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

24/6: Jobbsykling.
26/6: Økt på hardtail (nyoverhalt rittsykkel). Fokus på å ligge under terskel og en relativt enkel trase, bestående for det meste av flater. Hadde et par små drag over terskel, ellers relativt lav intensitet. Fornøyd med farten Smiley

Tid: 2t 50min
Lengde: 75,0 km
Puls snitt/max: 138(71%)/178(92%)
Snittfart: 26,6 km/h
Maxfart: 50,6 km/h

Km-status: 1788,5.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Det ble en god fjelltur til kvelds også. Stoltzen - Brushytten - Blåmanen - Fløyen. Stoltzen gikk på 17:32, kjente at jeg hadde vært noen timer på sykkelen tidligere i dag. Tok det kuli på turen videre og fikk gått ut litt gruff. Totalt 2t 45min.


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hviledag i går, med restauranbesøk og rikelig med alkohyler (utdrikningslag), noe som gjorde dagens økt en god del tyngre enn normalt. Det ble Løvstakken Opp fra Krohnegården. Gadd ikke ta tiden en gang, men gav det jeg hadde...  Tongue I tillegg ca en time med tung sjauing av ræl fra hagen hjemme. Grei cardio det også...

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Gårsdagens intervallspinn: Tid: 48 min. Puls snitt/max: 148(75%)/172(89%).

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Motbakke- og grusøkt på hardtail. Prøvde en ny variant i dag: Totland opp til Grendahuset, så videre opp til Orretua og ned igjen Stego. Videre over Valle og hjem. Kjørte feil vei ned fra Orretua, så jeg fikk en ekstra bakke opp igjen derfra. Herlig å utforske nye grusveier, og denne var skikkelig flott. Ned Stego er svært bratt, så her går det mye på bremser og teknikk. Men en fin tur til avveksling. Ikke den beste dagsformen i dag, antar at gårsdagens sjauing av 1,4 tonn sandkassesand gjorde sitt til det Wink

Tid: 2t 02min
Lengde: 42,5 km
Puls snitt/max: 151(78%)/177(92%)
Snittfart: 21,4 km/h
Maxfart: 52,4 km/h

Km-status: 1831.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Kveldstur i Stoltzen i går. Tid: 17:16. Puls: Høy... Rolig videre via Fløyen og ned. Totalt ca 1t 40min.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

5/7: Hardtail. Mengde og motbakke. Nesttun - Fana - Bontveit og retur over Valle. Nesten på toppen av Bontveit har det kommet en ny grusvei som jeg ikke har prøvd før. Den gav plenty med høydemeter i tillegg til de som allerede kom på vei opp hovedveien. Dog viste det seg å være en blindvei, så det ble retur samme vei ut igjen. Men ifølge noen lokale jeg traff skal denne veien kobles på Grindåsveien med tid og stunder, noe som vil gi en flott rundtur i området. La sløyfen innom grusen mellom Frotveit og Gymmeland på vei ned igjen for å få trent litt på fart på grus. Flott og tung tur.

Tid: 2t 59min
Lengde: 67,0 km
Puls snitt/max: 145(75%)/174(90%)
Snittfart: 22,8 km/h
Maxfart: 60,6 km/h

Km-status: 1898.

Senere på dagen ble det tur på Løvstakken. Opp fra Krohnegården. Tung i beina etter sykligen, så jeg måtte opp i 28 minutter til toppen. En glimrende treningsdag Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

7/7: Intervallspinn. Tid: 48 min. Puls snitt/max: 149(76%)/173(90%).

Har pådratt meg en liten halsbetennelse, så tar det litt kuli noen dager.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!