Skrevet av Emne: Rapport fra WSM 07  (Lest 19007 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Rapport fra WSM 07
« : 11. september 2007, 17:07 »
Her vil sms-rapporter og meldinger fra den norske gjengen i Anaheim - California bli lagt ut.
Espen er først ute med sin rapport fra første del av reisen idag, og forhåpentligvis får vi små drypp fra Svend, Lene og Silje også i løpet av de neste 10 dagene.

Denne tråden er forbeholdt rapportene, men det kan føres diskusjon og skrives hilsener i følgende tråd: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=62596.0  Smiley

Mottatt fra Espen idag:

Nå er det snart avreise fra London til Auckland. Vi har spist mat hele gjengen, til Janne Virtanen og magnus Samuelsons historier fra gamle dager. Vi er over 15 strongmen her nå... Mariuzs, Jarek, Stoyan Toicheck, Sebastian Wenta, Termo Mitt, Magnus, Janne og flere. stemningen er god, alle er i form og de fleste er større enn sist jeg så dem.

Happy days! :-)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rapport fra WSM 07
« #1 : 12. september 2007, 09:44 »
Ny rapport 0945:

Da er vi klar for natta her. Jeg og Skog var på 7-11 isted for å handle noe småting, og mange av de lokale folkene vi møtte ville ta oss i handa og hilse på oss... Tydelig at nesten alle vet hva som skal foregå de neste ukene. De digget visst folkene fra Nord, og Svend og Magnus ver får ta skylden for det for de ble nevnt ofte.

Imorgen skal det testes øvelser og taes flere helsesjekker. Mellom utøverne er det meget god stemning, med ett unntak.. Det er isfront mellom Phister og Pudzian. De snakker ikke med hverandre eller noe... Haha, dette blir kult!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rapport fra WSM 07
« #2 : 12. september 2007, 17:37 »
From the wsm-crew in anaheim:

Slowly but surely we are getting to the point we’ve been waiting for. Today at 3 p.m. the first athletes including Britain’s Terry Hollands and Boris Haraldsson from Iceland arrived at the Hilton in Anaheim.

The hotel is prepared for the big event as WSM signs can be seen on big screens throughout the complex. An extra menu card has been designed and the excitement is tangible. The athletes will feel just like home – away from home.

Gathered in the lobby the strong men looked anxious. Ready to get things started in the qualifying rounds beginning this Saturday at the Convetion Centre.


Terry : http://www.theworldsstrongestman.com/wsm/strong_man/hollands.html
Boris: http://www.theworldsstrongestman.com/wsm/strong_man/haraldson.html

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rapport fra WSM 07
« #3 : 12. september 2007, 19:13 »
Espen 19.14 :

Da har vi vært på deltakermøte, gjennomgang av program og utdeling av tøy osv.. Årets WSM vil bli dedikert til Jesse Marunde, avgjørelsen tatt etter enstemmig avgjørelse mellom utøvere og arrangør. Nå er det dopingtest og helsesjekk, så det betyr mye venting og jabbing. Imorgen er det øvelsestesting og tv-intervjuer.
Jeg har enda ikke fått noen signaler om hvorvidt jeg skal konkurrere eller ikke, det blir avgjort etter doptest/helsesjekk og øvelsestesting imorgen.
Espen Bøs Aune - California
  Grin

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rapport fra WSM 07
« #4 : 12. september 2007, 19:20 »

Jeg har det bra, er skadefri. Ikke vondt noen
steder, kjørt bra med serier på øvelsene. Repper på 300 i mark. 300 i bøy.
170 kg. i stokk. 210 kg. i skrå benk, 240 kg. i front-bøy. Kondisen er grei. Det gjenstår bare
og kjøre en lett økt i kveld for og holde trykket oppe. Min kjære forlovede
Silje, har støttet meg hele veien .Må takke Svend Karlsen for god
veiledning. Jeg reiser med stolthet og ydmykhet !!!.
resten av Richard sin rapport kan du lese på linken:

http://www.sportsfood.no/default.pl?showArticle=82&pageId=21

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rapport fra WSM 07
« #5 : 12. september 2007, 20:06 »
Yrki Rantanen sin spådom om WSM:

”Janne´s last preparations have gone really well and he haven´t suffered any injuries lately,” Rantanen told IronMind. “For the WSM final 2007, my count is that ‘the old school’ will go fast and strong. For the old school I count Virtanen, Samuelsson, Mariuz and Jarek and of course you can´t forget Terry Hollands, Tarmo Mitt and last year’s champion, Pfister.”

Hentet fra Ironmind

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rapport fra WSM 07
« #6 : 12. september 2007, 20:33 »
Svend sine tanker før avreisen.
Richard har kommet i samme gruppe som Magnus og Terry Hollands, ingen lett oppgave det heller. Espen er reserve dvs om en ikke kan stille til start av ulike årsaker kommer Espen inn.

Erfaringen min sier at det er en 50-50 sjanse for at han får stille til start.
mer kan leses på
Sportsfood.no - http://sportsfood.no/default.pl?showArticle=81&pageId=21

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Rapport fra WSM 07
« #7 : 13. september 2007, 09:01 »
Hentet fra Svend sin blogg;

Espen klarte medical........ Her sammen med Karl Gillingham USA, Svend x 2
(Og nederst i hjørnet er jeg ganske sikker på at det er Boris Haraldsson som kikker fram....)
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rapport fra WSM 07
« #8 : 13. september 2007, 11:21 »


Rapport fra Espen:
Da er helse- og dop-testene tatt, og jeg og Richard er Good to Go! Jeg vet enda ikke om noen andre har strøket eller fått røde utslag på testene sine. Mange går rundt og har småvondter, men denne gjengen er ikke akkurat pysete, så litt smerter kommer ikke til å hindre noen i å stille. Min sjanse for å stille blir mindre og mindre for hver time som går. Imorgen er det øvelsestesting, og det vil kanskje vise seg da om jeg har noen sjans. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rapport fra WSM 07
« #9 : 13. september 2007, 21:04 »
Today at 9 a.m. event producer Lisa Comber officially welcomed the athletes to this years WSM competition. After some question & answer rounds the formal part of the event could get started. The partcipants had to go through a variety of tests, performed by the WSM doctor and his team. Besides that the strong men have nothing on their schedule today. That will change come tomorrow. Meanwhile, behind the scenes, the crew is preparing the equipment for the event just next to the Convention Center. Excitement can be felt everywhere as the big day is getting closer

wsm webside

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rapport fra WSM 07
« #10 : 13. september 2007, 21:12 »
Oversatt intervju av Elbrus Nigmatulin! Min favoritt blandt østeuropeerne og den triveligste strongman derfra av dem alle!

Elbrus Nigmatullin Interview  by Randall J. Strossen, Ph.D. | ©2007 IronMind

Thanks to Boris Kirshin and Sergey Klimakov of the “Chelyabinks Worker” newspaper, we are pleased to present a “translation made specially for IronMind” of an interview with Elbrus Nigmatullin, who is set to compete in the 2007 World’s Strongest Man contest - which begins on Saturday.

Elbrus (left) and Misha (right) “after the World Championships in pairs in Poland (still friends, 2005).” Photo courtesy of Boris Kirshin and Sergey Klimakov of “Chelyabinks Worker” newspaper.

Elbrus Nigmatullin (EN): Last year the strongest athletes were in my subgroup and they closed my road to the final. I lost one and half points to Phil Pfister and Mark Felix . . . I hope this time Lady Luck will smile on me!

”Chelabinks Worker” (CW): People say that you’ve already finished with your sport activities and start socio-political career.

EN: Stuff and nonsense! The main argument against it is the invitation to this competition. Only athletes who took part in the last year international starting line get the invitation to the competition. I was on the second place in the World Cup final and I’ve also showed good results on the European championship in Poland this year.

CW: Do you know any other candidates for the World Championship?

EN: There are only three world level athletes: I, Michael [“Misha”] Kokljaev and Igor Pedan. But we are in different strongman camps. Michael and Igor are the Russian Strength Extreme League, which is working with International Federation of Strength Athlete (IFSA). I’m in the anti-IFSA camp. We have different world championships. In the nearest future I’m going to “The World Strongest Man” in USA and Kokljaev is going to the IFSA World Championship in South Korea. It is still unknown if Pedan will take part in this competition or not [IronMind: Pedan did compete in the IFSA World Championships, which are underway at the moment, but he just barely missed advancing to the finals from his semi-finals heat]. No other Russian athletes, including athletes from Chalyabinst, have the world championship level. I think, only once Alexey Serebrykov successfully took part in international competitions. Dmitryi Kononez took part three times in some stages of World Cup (with my assistance) and he was on the sixth-eighth places. But those results are not enough to participate in the world championship.

CW: Who is your main sport rival?

EN: I acknowledge that only Michael Kokljaev is the main rival in Russia. In this case, besides the sport rivalry I also have some private things. In 2004 when he didn’t participate in the Olympic Games and was on the crossroads: to stay in the weightlifting or not, I carried him to the strongman. During that year I was his teacher, I opened to him all the “cuisine” of this sport, and I introduced him to the main people. I wanted to be the hero trainer, because Michael is really strong, hard-working and I believed in him. And then there was the common sport history. Michael signed the contract with Vladimir Turchinskij League without me, [while] I was [at the] Chengdu Championship. I thought he’ll let me know beforehand. In short, my alumnus became my first rival. The League doesn’t need my name in his sport history; it seems like there was no Nigmatullin in his sport career. Nevertheless, Michael thanked me in some interviews. Today I’m in another camp. Last time we met on the “Russian Strongest Man Final 2005” and I won him. It was the most significant victory in my life. I won like Zhukov won the battle of Moscow. I proved that I’m not the past stage of Michael sport history, I’m his main rival. But, in spite of that fact, we are in good relations with Michael. Nowadays due to the regular telecasting on “Sport” channel, people think that Koklyaev is the monopoly in Russian strength extreme. But it’s not so, and while I participate he knows it.

CW: Is it hard for you to maintain your image without championship telecasting?

EN: The competitions in which I regularly take part also have the broadcasting. But not in Russia. Mainly they are shown on “Eurosport” (about 50 countries broadcasting), “Fox Sport”, “ESPN” many national channels buy and show it. Today I think I’m equally famous in Russia and abroad. After “The World Strongest Man” in Chengu, I’ve found my photo on the “Washington Post” site. Last year after Hainan - they noticed me in “Times”. And here’s the recent case. Early in the morning Shamil Sultanov, the State Duma deputy, is calling: “Elbrus, I’m in Algeria with my Arabian friends. We are watching you on the TV and they are interested in working with you, they have some projects.” There are two elite Asian strongmen, I and the Iran one. Recently, I was in Moscow and people from news office “Al-Jazeera” promised to shoot a plot about me. Now I’m learning English language, I’m writing on the foreign sport forums. I also take part in Russian regional competitions, for example “Baikal Hercules” in Irkutsk, to stay in good form. Last year I was also interested in vehicles traction: two Russian records - track-pulls of bus coupling and motor sip on Moscow River. But there should be the limit. For example, Dmitryi Kononez accommodates himself to set “world records” every week in the regional centers of our district.

Interview conducted by Andrey Gorbuno

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Rapport fra WSM 07
« #11 : 13. september 2007, 22:07 »
Litt sladder og rykter fra medlemmer av Strength Discussion som er i California .. Wink

Pudzianowski's camp is already revving up the potential excuses. From his site:

"The organizers have included mostly technical events, knowing that in strength-speed events no one has a chance against me. I have news for them - I'm ready for it."

Quote about Pfister:

"He did not want to measure against me in Europe so I'm coming to his own turf."

Elsewhere on the Polish forums there's also talk that Pudzianowski is carrying a biceps injury that he picked up during the Polish SM and that Dymek is entering the contest with an injured ankle.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rapport fra WSM 07
« #12 : 13. september 2007, 23:32 »
Ny raport fra onkel reisende espen:

Da har jeg og skog testet øvelser. Richard testet de øvelsene han skulle ha i sitt heat, men jeg måtte teste alle øvelsene sidne jeg ikke vet hvor jeg kan komme til å løfte.
Alt er vel, og vi ligger nå ved bassenget og soler oss. Bare slapper av etter mange måneder med blodslit... akkurat nå føles det faktisk godt å være strongman!
Cool

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rapport fra WSM 07
« #13 : 14. september 2007, 10:25 »
Sjefstuppa i Anaheim, Lene Karlsen forteller i bloggen:

Jarek har tråkket over og er ikke helt sikker på formen........Samme gjorde Kevin Nee i dag på testing av utstyr.
Det ser lovende ut for Espen........han går i så fall inn i gruppe 3.......heldig grisen...........
Kan ellers melde om at Phil Phister bare spiser kaker og koser seg......
Mariusz er stresset og usikker....
Magnus slo opp rygg skaden litt på testing av utstyr.....
Richard virker lovende.....
Espen er sol brent deluxe........sammen med Magnus og Jouko Ahola.....
Vi vurderer å arrangere World Open i hand size for å løse på stemningen......Så langt er det Mark Felix som ser ut til å gå av med seieren.......men Phil er nok på en god 2 plass, tett fulgt av Karlsen.....Ingenting er offisielt enda.....

Alle har det topp !!!!!


www.viking-power.no

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rapport fra WSM 07
« #14 : 14. september 2007, 10:28 »

Espen, Silje og Richard i front. Don Pope og Phil Phister i bakgrunnen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!