Skrevet av Emne: Marianne Aulie eier  (Lest 7022 ganger)

dodraugen2k

  • Gjest
Marianne Aulie eier
« : 17. oktober 2007, 17:53 »
Lite å gjøre på jobben for tiden, til tross for en deadline som er rett rundt hjørnet. Lite å gjøre kan være bra når man befinner seg på steder hvor en i situasjoner som Lite å gjøre kan snu det hele til Lite å gjøre, men moro for det! i form av tv-titting, fysisk aktivitet eller dataspill. Når man ikke kan det er Lite å gjøre et lite helvete, personlig løser jeg problemet med å lese nettsidene til VG, Dagbladet eller Aftenposten og bli forbanna over det som er enklest å irritere seg over. Og sånn går no dagan.

Mens jeg sitter og slurper i meg kokt vann og får bekreftet av Norge er fylt til randen av hypokondere som sammenligner bakterier i vannet med svartedauen tenker jeg at dette kan det være fint å irritere seg over. Men så dukker selvsagt trynet (eller var det puppene?) til Marianne Aulie, vår folkekjære kunstner, opp på skjermen.

De fleste vet sikkert hvem Marianne Aulie er. Ikke fordi hun driver med kunst, men fordi hun har en lei tendens til å dukke opp i ny og ne for å si noe om tilstanden i Norge og for å vise noen rumpebilder. Men hun understreker alltid at det er kunsten hun lever for.

I dag kunne VGs søsterside, kjendis.no vise oss både pupper og rumpe tilhørende kunstneren. I samme artikkel irriterer hun seg over at "den kunstneriske verdien i hennes egne nakenstunt" betviles, og drar paraleller til Margreth Olins film "Kroppen min", hvor Olin også viser kroppsdeler. Personlig synes jeg filmen er rimelig dårlig, men dette handler ikke om Olin. Aulie viser altså at hun ikke ser forskjellen i nakenhet og seksualiserte pin-up-bilder. Samtidig klarer hun å lire av seg dette gullkornet: "Hvis man viser fram kroppen mens man fortsatt er ung, hvis det blir for estetisk, da er det liksom ikke kunst."

Aulie er nå 35 år. Olin var 32 når hun lagde "kroppen min".

Men det stopper ikke der. I kunstblekka FHM , som skal publisere bildene av Aulie sammen med et intervju snakker hun også om at Norge er en kommuniststat (samtidig som hun ved en tidligere anledning uttrykte stor begeistring for partiet Rødt) og sier at folk som hisser seg opp over henne er kjedelige A4-mennesker. Imponerende.

Som om ikke det skulle være nok, i forbindelse med at Mina fikk sparken fra P3 går hun nå ut og forlanger at hun skal få jobben tilbake. Det å sparke Mina var tydeligvis mannsjåvenistisk (minas redaksjonssjef Tone Donald - mannsjåvenisten over dem alle i kommunistregimet Norge). Og helt til slutt:

"- Dette er kvinnekamp, hun er vår Jeanne d'Arc"

Så, tilbake til emnet. De klovnebildene er kule, eller hva?

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Marianne Aulie eier
« #1 : 17. oktober 2007, 20:01 »
Jeg med mitt storsinn syntes det skal være plass til alle mennesker her i verden....

Men Marianne Aulies airbrushet og photoshoppa kropp på FHM er det det er, ikke runkemateriale(for det er vel ingen som runker etter forsiden på FHM?- mer sånn eyecandy-inspirasjon for average joe.

Hun kan bable så mye hun vil om kvinnekamp men da hadde hun vel latt den flotte kroppen sin(for det er den) bli fotografert uten alskensk fiksfakseri.

Jeg forstår ikke agendaen hennes. Det er absolutt interessant å rette et kritisk søkelys mot den kanskje litt snobbete kunsteliten, men det er jo absolutt ikke noe av verdi i hennes utsagn eller stunt. Bare plattheter og pinligheter i mine øyne- OG jeg likte henne litt først faktisk!
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Marianne Aulie eier
« #2 : 17. oktober 2007, 21:19 »
Jeg med mitt storsinn syntes det skal være plass til alle mennesker her i verden....

Men Marianne Aulies airbrushet og photoshoppa kropp på FHM er det det er, ikke runkemateriale(for det er vel ingen som runker etter forsiden på FHM?- mer sånn eyecandy-inspirasjon for average joe.

Hun kan bable så mye hun vil om kvinnekamp men da hadde hun vel latt den flotte kroppen sin(for det er den) bli fotografert uten alskensk fiksfakseri.

Jeg forstår ikke agendaen hennes. Det er absolutt interessant å rette et kritisk søkelys mot den kanskje litt snobbete kunsteliten, men det er jo absolutt ikke noe av verdi i hennes utsagn eller stunt. Bare plattheter og pinligheter i mine øyne- OG jeg likte henne litt først faktisk!

Tror du hun har noen agenda ? Det tilfeldige og usammenhengende rælet hun sprer via pensel eller munnen sin har jo ingen rød tråd(budskap) akkurat :Smiley
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Marianne Aulie eier
« #3 : 17. oktober 2007, 22:43 »
Tror du hun har noen agenda ? Det tilfeldige og usammenhengende rælet hun sprer via pensel eller munnen sin har jo ingen rød tråd(budskap) akkurat :Smiley

Mja, jeg tror HUN tror hun har en slags agenda, en krig mot "kunsteliten" ala Nerdrum. Jeg tror det aller dummeste var den derre brenningen av kunst hun gjorde. Jeg har klovneskrekk, så blir heller lettere glad for å se litt færre avbildede monstre av den sorten.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Zuul

Sv: Marianne Aulie eier
« #5 : 18. oktober 2007, 09:12 »
Tror du hun har noen agenda ? Det tilfeldige og usammenhengende rælet hun sprer via pensel eller munnen sin har jo ingen rød tråd(budskap) akkurat :Smiley

Dude, selvsagt har hun et budskap. Du brenner ikke klovnebilder innsmurt i maling og en truse uten å ha et budskap. Budskapet er: Ikke omgåas familien Sand over tid. Samt ikke la dine foreldre tilbringe store deler av 60 tallet med neven godt ned i en smågodtpose meg psykadeliske droger

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Marianne Aulie eier
« #6 : 18. oktober 2007, 09:23 »
Lite i hodet, men en fantastisk kropp.  Den er kunst bedre enn bildene hennes iallefall.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Marianne Aulie eier
« #7 : 18. oktober 2007, 09:25 »
Jeg synes hun er kul. De fleste slike ikke-A4 typer er kule på sin måte. Jeg mener at det ikke er noen vits i å dømme det slik typer holder på med, fordi de fleste mere "normale" A4 mennesker ikke har noen forutsetning for å sette seg inn i hva de egentlig mener og hva det egentlig betyr. Det er snakk om forskjellige virkelighetsoppfatninger. Hvilken virkelighetsoppfatning som er "riktig" eller "feil" er det ikke noe enkelt svar på, siden man har den oppfatningen man har, og med mindre man selv tror man er gal, så tror man at man selv har den riktige oppfatningen, og at det er de andre som har feil oppfatning...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Zuul

Sv: Marianne Aulie eier
« #8 : 18. oktober 2007, 09:30 »
Jeg syns hun er teit. Men vist hun ønsker å fremme poenger ved å kle av seg så må hun gjerne det. Uten at jeg tar stilling til om det er rett eller feil.

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Marianne Aulie eier
« #9 : 18. oktober 2007, 10:57 »
Jeg synes hun er kul. De fleste slike ikke-A4 typer er kule på sin måte. Jeg mener at det ikke er noen vits i å dømme det slik typer holder på med, fordi de fleste mere "normale" A4 mennesker ikke har noen forutsetning for å sette seg inn i hva de egentlig mener og hva det egentlig betyr. Det er snakk om forskjellige virkelighetsoppfatninger. Hvilken virkelighetsoppfatning som er "riktig" eller "feil" er det ikke noe enkelt svar på, siden man har den oppfatningen man har, og med mindre man selv tror man er gal, så tror man at man selv har den riktige oppfatningen, og at det er de andre som har feil oppfatning...


I grunntanken er jeg enig, men på et punkt må man gjøre seg opp sin subjektive mening om ting og tang. Handling er kommunikasjon, man sier 70% av det man sier er gjennom kroppen. Når det  ikke er noe koherens mellom det som kommer ut av munn og det som kommer ut av kroppspråket, hører jeg på kroppen jeg.

Frøken Auli kan påberope seg å være feminist så mye hun vil, hvis det å være femninst er å portrettere seg selv som et stk. skall med en fin ass. Å gå til FHM å gjøre akkurat det samme som Aylar eller Linni Meister er ikke særlig imponerende, litt mer imponerende hadde det vært hvis hun hadde nektet for retusjeringen. Faktisk det som gjør at disse forsidepikene IKKE er sexye er nettopp denne todimensjonaliteten som oppstår når man blir retusjert uten skam. Hun poserer på klassiske måter, måter som har blitt "akseptert" som sexy. Så mao. er kroppens hennes en sexmaskin, ikke et instrument for å gå, spiser, male eller gjøre dagligdagse ting.

Ikke noe galt å være sexy, det er jeg selv ved behov, jeg har heller ikke noe imot glamourmodellene som helt ærlig og redelig er det de er.

Jeg syntes bare ikke at dette er så veldig anti-A4. Det er jo akkurat dette 50% av alle unge jenter drømmer om. Forside på  FHM, herlig og retusjert til det ugjenkjennelig. Fint trykket på papir så man nedgraderes til noe todimensjonalt- noe ENKELT.

Bare så det er sagt, så syntes jeg også det var litt slitsom å få Odd Nerdrums voldsomme erigerte penis slengt i mitt åsyn her og der(ja veldig morsom dobbelbetydning!). Noen ganger kan folk roe ned den voldsomme eksponeringsbehovet de har. Frk. Auli kan kanskje finne på noe nytt snart. Kjipt å bli en parodi på seg selv så tidlig i karrieren.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Marianne Aulie eier
« #10 : 18. oktober 2007, 11:14 »
Ja er enig i dette. Det er som oftest når slike typer skal begynne å snakke om det de driver med at det blir litt (ekstra) rart. Det FHM greiene og endel av uttalelsene hennes høres ganske rart ut.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Marianne Aulie eier
« #11 : 18. oktober 2007, 11:15 »
I grunntanken er jeg enig, men på et punkt må man gjøre seg opp sin subjektive mening om ting og tang. Handling er kommunikasjon, man sier 70% av det man sier er gjennom kroppen. Når det  ikke er noe koherens mellom det som kommer ut av munn og det som kommer ut av kroppspråket, hører jeg på kroppen jeg.

Frøken Auli kan påberope seg å være feminist så mye hun vil, hvis det å være femninst er å portrettere seg selv som et stk. skall med en fin ass. Å gå til FHM å gjøre akkurat det samme som Aylar eller Linni Meister er ikke særlig imponerende, litt mer imponerende hadde det vært hvis hun hadde nektet for retusjeringen. Faktisk det som gjør at disse forsidepikene IKKE er sexye er nettopp denne todimensjonaliteten som oppstår når man blir retusjert uten skam. Hun poserer på klassiske måter, måter som har blitt "akseptert" som sexy. Så mao. er kroppens hennes en sexmaskin, ikke et instrument for å gå, spiser, male eller gjøre dagligdagse ting.

Ikke noe galt å være sexy, det er jeg selv ved behov, jeg har heller ikke noe imot glamourmodellene som helt ærlig og redelig er det de er.

Jeg syntes bare ikke at dette er så veldig anti-A4. Det er jo akkurat dette 50% av alle unge jenter drømmer om. Forside på  FHM, herlig og retusjert til det ugjenkjennelig. Fint trykket på papir så man nedgraderes til noe todimensjonalt- noe ENKELT.

Bare så det er sagt, så syntes jeg også det var litt slitsom å få Odd Nerdrums voldsomme erigerte penis slengt i mitt åsyn her og der(ja veldig morsom dobbelbetydning!). Noen ganger kan folk roe ned den voldsomme eksponeringsbehovet de har. Frk. Auli kan kanskje finne på noe nytt snart. Kjipt å bli en parodi på seg selv så tidlig i karrieren.

Det er jo vanskelig å være direkte uenig med deg, men hvor mye godt arbeid har OTTAR-jentene gjort med å fremme sin form for feminisme ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Marianne Aulie eier
« #12 : 18. oktober 2007, 11:33 »
Men hun klarer i alle fall å få folk engasjert Smiley

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Marianne Aulie eier
« #13 : 18. oktober 2007, 11:37 »
Det er jo vanskelig å være direkte uenig med deg, men hvor mye godt arbeid har OTTAR-jentene gjort med å fremme sin form for feminisme ?

absolutt ikke noe annet enn å polarisere debatten. Det der jeg skrev betyr ikke at jeg er en Ottarinne. Laaangt derifra. Huttemegtu.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Marianne Aulie eier
« #14 : 18. oktober 2007, 11:43 »
Har ikke tatt deg for å være det nei, ingen fare.... biggrin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!