Skrevet av Emne: Går ikke opp i vekt...  (Lest 7352 ganger)

Utlogget protech

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

  • Body 2006
Går ikke opp i vekt...
« : 11. august 2008, 21:49 »
Hei

Jeg trener 3-4 ganger i uken, og har et godt trenings program jeg følger.

Problemet mitt er bare at jeg ikke går opp i vekt.

Frokost: 2 brødskiver, grove med ost / leverpostei.

Lunsj : Gjerne baguette, grov, og noen ganger litt søppelmat..

Middag: Fisk, Pasta, Spaghetti etc.

Kveldsmat forekommer også.

Kunne gjerne trenge noen tips i hva som er sunn mat ( frokost lunsj og middag), og om f.eks kveldsmat
er viktig?

Mine mål: høyde 1,78, vekt 65-66.


Tusen takk på forhånd! Smiley
23 år

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Går ikke opp i vekt...
« #1 : 11. august 2008, 21:51 »
Du spiser ALTFOR lite, og på langt nær nok kjøtt i forhold til størrelsen...

Prøv også å innfør 100gram protein i shake etter hver trening.

Utlogget protech

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

  • Body 2006
Sv: Går ikke opp i vekt...
« #2 : 11. august 2008, 21:55 »
Okei tusen takk for raskt svar forresten.

Ca et år siden jeg gikk på shake, er litt uruttinert på emne. Har du noe å anbefale?

Sleng gjerne ut en link hvis du kan:)
23 år

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Går ikke opp i vekt...
« #3 : 11. august 2008, 23:05 »
Okei tusen takk for raskt svar forresten.

Ca et år siden jeg gikk på shake, er litt uruttinert på emne. Har du noe å anbefale?

Sleng gjerne ut en link hvis du kan:)

Å slenge ut en link er ikke så viktig. Bare gå etter pris. Proteinfabrikken, eller norkost f. eks. Mye av proteinene du finner på markedet er veldig mye av det samme, eneste forskjellen er vel om det er whey eller casein... anbefaler whey siden det er mer hurtigvirkende. Men en kombinasjon av de 2 er vel egentlig det beste.

Mange går etter fargesprakende etiketter og tror dermed veldig bra. Men en boks med en liten lapp det står "Protein" på kan være like bra. (nå setter jeg det veldig på spissen)

Men anbefaler heller bra mat. Protein shake skal være et tilskudd og ikke en erstatning for noen måltider.

Prøv noe som det her...

Måltid 1: Havregryn + noen brødskiver/kesam
Måltid 2: Tunfisk omelett av 2 bokser og 8 egg og broccoli
Måltid 3: 4-5 Brødskiver med ost og bogskinke f. eks
Måltid 4: Raske carbs + 100gram Protein Shake
Måltid 5: 200-300 gram kylling/biff/laks med ris
Måltid 6: 200-300 gram kyliing/biff/laks med broccoli
Måltid 7: Kesam for leggetid

Gå gjerne og spis kyllingvinger eller nøtter mellom disse måltidene
Om dagen har vært hektisk og vært vanskelig å få i seg alt dette så ta en ekstra 100gram proteinshake om før du legger deg.

Hva slags kjøtt du spiser er ikke så ekstremt viktig så lenge du styrer unna syltelabber hehe.
For tiden har jeg dilla på koteletter, selvom kyllingfile f.eks er bedre så spiser jeg bare mere koteletter.

Du vil etterhvert bli feitere av dette.

Men ser ut som du er i bra form så du er nødt til å ta et valg. Skal du bygge saaaakte, eller legge på deg muskler fortest mulig.

Jeg sliter selv med å få meg det jeg skrev over fra dag til dag, men jeg prøver iallfall og sliter så godt jeg kan. Og progresjonen er der. Er lissom nødt til å legge lista høyt.

Det var bare et forslag, men jeg regner med at du forsto poenget mitt om du sammen ligner det kostholdet jeg la forran deg i forhold til det du skrev selv hehe Smiley

Det er klart det er vanskelig å få i seg denne typen mengde mat om dagen, men ingen har heller sagt det skal være enkelt.

Men klarer du dette så skal jeg GARANTERE deg at du kommer til å bygge masse muskler å bli enda større og sterkere enn du er per i dag.

Utlogget protech

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 14

  • Body 2006
Sv: Går ikke opp i vekt...
« #4 : 11. august 2008, 23:30 »
Å slenge ut en link er ikke så viktig. Bare gå etter pris. Proteinfabrikken, eller norkost f. eks. Mye av proteinene du finner på markedet er veldig mye av det samme, eneste forskjellen er vel om det er whey eller casein... anbefaler whey siden det er mer hurtigvirkende. Men en kombinasjon av de 2 er vel egentlig det beste.

Mange går etter fargesprakende etiketter og tror dermed veldig bra. Men en boks med en liten lapp det står "Protein" på kan være like bra. (nå setter jeg det veldig på spissen)

Men anbefaler heller bra mat. Protein shake skal være et tilskudd og ikke en erstatning for noen måltider.

Prøv noe som det her...

Måltid 1: Havregryn + noen brødskiver/kesam
Måltid 2: Tunfisk omelett av 2 bokser og 8 egg og broccoli
Måltid 3: 4-5 Brødskiver med ost og bogskinke f. eks
Måltid 4: Raske carbs + 100gram Protein Shake
Måltid 5: 200-300 gram kylling/biff/laks med ris
Måltid 6: 200-300 gram kyliing/biff/laks med broccoli
Måltid 7: Kesam for leggetid

Gå gjerne og spis kyllingvinger eller nøtter mellom disse måltidene
Om dagen har vært hektisk og vært vanskelig å få i seg alt dette så ta en ekstra 100gram proteinshake om før du legger deg.

Hva slags kjøtt du spiser er ikke så ekstremt viktig så lenge du styrer unna syltelabber hehe.
For tiden har jeg dilla på koteletter, selvom kyllingfile f.eks er bedre så spiser jeg bare mere koteletter.

Du vil etterhvert bli feitere av dette.

Men ser ut som du er i bra form så du er nødt til å ta et valg. Skal du bygge saaaakte, eller legge på deg muskler fortest mulig.

Jeg sliter selv med å få meg det jeg skrev over fra dag til dag, men jeg prøver iallfall og sliter så godt jeg kan. Og progresjonen er der. Er lissom nødt til å legge lista høyt.

Det var bare et forslag, men jeg regner med at du forsto poenget mitt om du sammen ligner det kostholdet jeg la forran deg i forhold til det du skrev selv hehe Smiley

Det er klart det er vanskelig å få i seg denne typen mengde mat om dagen, men ingen har heller sagt det skal være enkelt.

Men klarer du dette så skal jeg GARANTERE deg at du kommer til å bygge masse muskler å bli enda større og sterkere enn du er per i dag.
Hadde jeg kunne gitt deg 12939 honnør ville jeg gitt deg det.
Tusen takk for et fantastisk svar, det vil garantert hjelpe meg.
Jeg vil gjerne gi deg mndlige oppdateringer, fins det noe venn - opplegg her?

Virker som mer en en heltidsjobb å få i seg alt dette på en dag :Smiley Men jeg skal prøve så godt jeg kan!


Nok en gang tusen tusen takk!

AL
23 år

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Går ikke opp i vekt...
« #5 : 12. august 2008, 18:57 »
I det opplegget soane har satt opp her er det ikke nødvendig med protein som tilskudd. Så spar de pengene. Ellers er jo det der MYE mat. Ikke legg altfor mye vekt på proteinene, for det får du i deg uansett om du spiser kjøtt, drikker melka di osv. Prøv heller å spise masse karbs og ting med mange kcal pr 100 g. Havregryn, pasta, ris og nøtter er jo konge til bulkeformål.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Liern

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 529
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 529

Sv: Går ikke opp i vekt...
« #6 : 12. august 2008, 20:13 »
du burde nok ikke ligge på så høyt kcal inntak som soane skriver her... det er jo mere enn jeg ligger på daglig. og jeg veier over 20kg mer enn deg Tongue

kutt også ut brød:P det hadde nå jeg gjort i værtfall Wink
UNKNOWN

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Går ikke opp i vekt...
« #7 : 12. august 2008, 20:48 »
du burde nok ikke ligge på så høyt kcal inntak som soane skriver her... det er jo mere enn jeg ligger på daglig. og jeg veier over 20kg mer enn deg Tongue

kutt også ut brød:P det hadde nå jeg gjort i værtfall Wink

Som sagt så er det mange personlige meninger. Jeg forventer ikke at alle skal klare å få i seg det jeg skrev... klarer det sjelden selv. Men som jeg sa, det er viktig å legge lista høyt når det kommer til mat.

Mange er uenig med meg, men jeg mener jo mer proteiner jo bedre. Og mener første årsak til ujevn symmetri og stagnasjon er at man TROR man spiser nok fordi man vet man spiser mye.

Brødskiver med nugatti er jo kongeboost Wink Mulig det er mye psykisk. Brød er jo ikke noe spesiell gal mat etter min mening, men veldig praktisk.

Nå er dette sikkert induviduelt men jeg klarer meg helt fint med bare fokus på karbs til frokost og før og etter trening.

Min personlige mening. Er lissom ikke så mye fasit svar. Bare og fiske opp hva folk sier som du syns virker fornuftig og hva som funker. Legg litt kjærlighet i kostholdet og trening så funker det meste uansett.

Utlogget Liern

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 529
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 529

Sv: Går ikke opp i vekt...
« #8 : 12. august 2008, 22:43 »
hvis en kar på 65kg spiser sånn.. så vil han legge på seg en del fett som er bortkasta Tongue

enig med at MYE protein ikke gjør noe... men ett sted går grensa på hvor mye som er vits å kaste i seg Tongue

brød kan være bra.. hvis det er skikkelig brød som rugbrød eller spelt.. vanlig brød ekke akkurat bra.. er en grunn til at byggere holder seg unna det Wink
UNKNOWN

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Går ikke opp i vekt...
« #9 : 13. august 2008, 00:22 »
du burde nok ikke ligge på så høyt kcal inntak som soane skriver her... det er jo mere enn jeg ligger på daglig. og jeg veier over 20kg mer enn deg Tongue

kutt også ut brød:P det hadde nå jeg gjort i værtfall Wink

Jeg synest han godt kan holde på brødet. Ingen grunn til å kutte ut det! Bra med kcal, mineraler (om det er godt brød så klart) og billig å lage og kjøpe.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Går ikke opp i vekt...
« #10 : 13. august 2008, 01:13 »
hvis en kar på 65kg spiser sånn.. så vil han legge på seg en del fett som er bortkasta Tongue

enig med at MYE protein ikke gjør noe... men ett sted går grensa på hvor mye som er vits å kaste i seg Tongue

brød kan være bra.. hvis det er skikkelig brød som rugbrød eller spelt.. vanlig brød ekke akkurat bra.. er en grunn til at byggere holder seg unna det Wink

Klart det aldri er et mål å bli direkte feit, men fett er ikke dårlig for å bygge mer muskler. Så lenge man holder det litt i sjakk.

Hvor går grensa? Det vil jeg gjerne vite? Smiley

Jeg tenkte så klart på skikkelig grovt brød, og ikke loff hehe

Utlogget Liern

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 529
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 529

Sv: Går ikke opp i vekt...
« #11 : 13. august 2008, 16:48 »
veit ikke hvor mye kcal du ca legger i det kostholdet jeg.. men ut fra noe av det du skriver.. så kommer det fort oppi 3000kcal.. og det mener jeg er ALT for mye for en på 65kg.

jeg mener at hvis man skal spise brød.. burde det være rug eller spelt... vanlig grovbrød ekke allverden det heller..
UNKNOWN

Utlogget Razz_

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 493
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 493

Sv: Går ikke opp i vekt...
« #12 : 13. august 2008, 16:55 »

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Går ikke opp i vekt...
« #13 : 13. august 2008, 17:19 »
men fett er ikke dårlig for å bygge mer muskler.

Jo mer fett på kroppen, jo dårligere hormonelle forutsetninger for muskelbygge (lavere testosteron, lavere insulinsensitivitet, høyere østrogen).

Hvor går grensa? Det vil jeg gjerne vite?

Ca 6-10 g protein i timen (avhengig av proteintype) er stort sett hva tarmen på en mann på 80 kg klarer å gjøre om til aminosyrer ved kalorioverskudd. Det betyr vel noe som 180-200 g protein på et døgn.


"Absorption rates of amino acids from the gut can vary from 1.4 g/h for raw egg
white to 8 to 10 g/h for whey protein isolate. Slowly absorbed amino acids such
as casein (~ 6 g/h) and repeated small doses of whey protein (2.9 g per 20 min,
totaling ~ 7 g/h) promote leucine balance, a marker of protein balance, superior to
that of a single dose of 30 g of whey protein or free amino acids which are both
rapidly absorbed (8 to 10 g/h), and enhance amino acid oxidation. This gives us
an initial understanding that although higher protein intakes are physiologically
possible, and tolerable by the human body, they may not be functionally optimal
in terms of building and preserving body protein. The general, although incorrect
consensus among athletes and bodybuilders, is that rapid protein absorption corresponds
to greater muscle building."

International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 2006, 16, 129-152


Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Går ikke opp i vekt...
« #14 : 13. august 2008, 18:26 »
Ca 6-10 g protein i timen (avhengig av proteintype) er stort sett hva tarmen på en mann på 80 kg klarer å gjøre om til aminosyrer ved kalorioverskudd. Det betyr vel noe som 180-200 g protein på et døgn.


"Absorption rates of amino acids from the gut can vary from 1.4 g/h for raw egg
white to 8 to 10 g/h for whey protein isolate. Slowly absorbed amino acids such
as casein (~ 6 g/h) and repeated small doses of whey protein (2.9 g per 20 min,
totaling ~ 7 g/h) promote leucine balance, a marker of protein balance, superior to
that of a single dose of 30 g of whey protein or free amino acids which are both
rapidly absorbed (8 to 10 g/h), and enhance amino acid oxidation. This gives us
an initial understanding that although higher protein intakes are physiologically
possible, and tolerable by the human body, they may not be functionally optimal
in terms of building and preserving body protein. The general, although incorrect
consensus among athletes and bodybuilders, is that rapid protein absorption corresponds
to greater muscle building."

International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 2006, 16, 129-152


Hvordan kan det ha seg da at jeg begynte å vokse når jeg økte protein inntaket fra 250 gram per døgn til ca 400?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!