Skrevet av Emne: Active's loggbok - Trening for en nybegynner! (29.11.08)  (Lest 6336 ganger)

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
Active's Loggbok

Som flere på siden her har jeg bestemt meg for å loggføre treninga mi her. Jeg har allerede en blog jeg nylig tok ibruk, men der tar jeg opp mye ved siden av trening. I denne loggboka derimot vil jeg fokusere på kun å fortelle dere om treninga mi.

Jeg er ganske ny til trening. Tidligere har jeg løftet litt manualer hjemme, men det har i det store og hele vært ganske lite. Jeg skaffet meg medlemsskap på Elixia i September 2008 og har trent der 3 ganger i uka siden det. Jeg kan se fremskritt på treninga (dette skal jeg komme tilbake til) og stortrives. Jeg trener sammen med en venn som jeg kommer til å omtale som 'BL', enkelt og greit.

Innlegg:
* 29.11.08 - First try!
* 19.11.08 - Moro!
* 18.11.08 - Skråbenk!
* 15.11.08 - God økt!
* 13.11.08 - Nye deltakere!
* 07.11.08 - Dass!
* 06.11.08 - Ny uke, nye muligheter
* 02.11.08 - Treningsopplegget
* 02.11.08 - Litt på etterskudd

* 30.10.08 - Kort oppsumering

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
Sv: Active's loggbok - Veien til en bedre hverdag!
« #1 : 30. oktober 2008, 16:32 »
30.10.08 - Kort oppsumering

Nå helt i starten hadde jeg tenkt til å ta for meg hva jeg har gjort i løpet av de første 2 mndene jeg har trent. Som jeg tidligere nevnte i første post har jeg ikke trent mye fra før. Jeg har løftet noen 10kg manualer på forskjellige måter, men jeg er ikke på noen måte "godt" trent. Jeg spilte fotball i rundt 7 år. Jeg sluttet da jeg begynte på ungdomsskolen. Siden det har jeg sitti 3 år forran datamaskinen, men da jeg begynte på videregående bestemte jeg meg for å skaffe meg medlemsskap på Elixia. I September hadde jeg beviset i handa og begynte å trene regelmessig med en venn fra ungdomsskolen; BL. Siden vi var uerfarne prøvde vi oss veldig mye frem i starten, men så fikk jeg en god gjennomgang av den personlige treneren (takk så mye!). Etter det har vi delevis fulgt ett opplegg som jeg fikk. Vi har endret en del av tingene, etter veiledning fra iform.no og trening.no. Opplegget vil jeg legge ut as soon as possible.

Jeg har flere venner som har trent lenge og tar mye i benk. Så det ble litt sjokk at jeg nesten ikke klarte å løfte 40kg den første gangen jeg prøvde. Heldigvis har treningen gikk resultater. Nå løfter jeg 56kg 5 ganger. De fleste ville kanskje syntes at dette er veldig lite, det syntes til dels jeg også, men jeg ser hele tiden fremskritt fra gang til gang. Målet mitt er å ta 70 eller 75kg i benk innen sommerferien. Jeg håper at dette er et realistisk mål.

For å fortelle litt mer om meg selv. Jeg er en gutt på 16 år som er bosatt i Hønefoss. Jeg går på Ringerike Videregående på Studiespes. (gamle allmenn). Jeg stortrives på skolen, klassen jeg har havnet i er på mange måter kjempefin. Tiden går med til trening, venner, henge litt forran datan og lekser. Som jeg tidligere nevnte har jeg brukt opp 3 år på å sløve forran datan. Jeg har spilt en del dataspill. Jeg var blant norges beste i Battlefield 2, men jeg har også spilt andre spill som Counter Strike: Source og The Elder Scrolls: Oblivion. Jeg tror at jeg rett og slett spilte for mye, fordi plutselig var jeg drittlei. Siden det har jeg ikke spilt mer enn et par timer i uka (og det er lite for meg). Jeg er egentlig veldig glad for at jeg er ferdig med gaming, fordi det tok veldig mye tid fra meg som jeg kunne brukt på andre ting. Nå prøver jeg heller å finne på mest mulig med venner på fritiden istede.

Jeg veit ikke hvor ofte jeg kommer til å skrive i denne loggboka, men jeg skal prøve å gjøre det regelmessig etter trening. Dette var en kort introduksjon i allefall. Treningsopplegget kommer som sagt; så snart som mulig.

Stay tuned! Cheesy

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
02.11.08 - Litt på etterskudd

Planen var egentlig at jeg skulle skrive rett etter treningsøkta på fredag, men jeg har vært så opptatt at jeg har ikke hatt tid til å skrive før nå. Som sagt ditcha BL meg til fordel for dama hans, så jeg endte opp med å trene uten han. Heldigvis møtte jeg på en annen god venn; Esben. Så jeg trente derfor ikke etter opplegget mitt den dagen. Jeg tok litt random det jeg følte for å trene. Planen var egentlig at jeg skulle prøve å løfte 63 kilo i benk, men vi hadde styrketrening i gymmen en halvtime før jeg gikk på Elixia, så jeg fikk ikke maksimalt ut av økta. Istede for å løfte 63 kilo løfta jeg 56 kilo 6 ganger, så jeg sier meg fornøyd med det. Jeg kan se fremskritt i allefall, det er fint.

Ved side av benk trente jeg også litt triceps i nedtrekk med tråd. Jeg tar vanligvis 35 kilo der, men jeg prøvde meg på 40 kilo på fredagen. Det kjente jeg godt etter noen rep. Jeg trente også nedtrekk på 40 kilo. Det er utrolig tungt. Også trente jeg litt rygg ved sittende roing. Jeg er egentlig ganske godt trent i rygg, men jeg skjønner ikke helt åssen jeg har fått det til. På mandag er det tilbake til det vanlige i allefall. Jeg merker at jeg ikke syntes det er like gøy å trene på egenhånd som det er det er å trene sammen med noen. Så jeg får krysse fingrene for at BL ikke ditcher meg så ofte.

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
02.11.08 - Treningsopplegget

Sånn. Da jeg har endelig fått somla meg til å skrive ned treningsopplegget. Det er slik ut:

Dag 1 - Mandag
- Bryst -
Bankpress - 4-10 rep - 4 sett - (20), 35, 42, 56kg
- Skuldre -
Skulderpress - 6-10 rep - 4 sett - 40kg
Sidehev - 8-12 rep - 3 sett - 12,5kg
Omvendt fly - 8-12 rep - 3 sett - ??kg
Nakke/Skulderhav - 8-12 rep - 3 sett - 20kg
- Ben -
Knebøy - 6-10 rep - 4 sett - ??kg
Beinpress - 6-10 rep - 4 sett - 120kg
Lår curl - 6-10 rep - 4 sett - ??kg
- Legger -
Tåhev - 8-12 rep - 4 sett - 40-50kg

Dag 2 - Onsdag
- Rygg -
Hangups - Max
(Evt. Nedtrekk m/vidt grep - 5-10 rep - 4 sett - 40kg)
Hantel Roing - 6-10 rep - 3 sett - 15kg
Sittende Roing - 6-10 rep - 3 sett - 50kg
Rygghev - 15 rep - 3 sett - Kroppsvekt + 10kg
Ryggpress - 5-10 rep - 3 sett - 40kg
- Biceps -
Biceps - 5-10 rep - 4 sett - 20kg
Hantel curl - 5-10 rep - 3 sett - 15-7,5kg

Dag 3 - Fredag
- Bryst -
Benkpress - 6-10 rep - 4 sett - (20), 35, 42, 56kg
Skråbenk - 6-10 rep - 3 sett - 21, 28, 35kg
Fly - 8-12 rep - 3 sett - 60, 90kg
- Triceps -
Franskpress - 6-10 rep - 4 sett - 15kg
Nedpress m/Tau - 6-15 rep - 4 sett - 35, 40, 45kg

Mage kommer ved siden av og tast minst 2 ganger i uka. Vi kjører for det meste situps eller den "lene-seg-fremover"-maskinen.

Merk: Som dere ser er ikke opplegget 100% ferdig eller nedskrevet, så jeg kommer med en ordentlig versjon så snart som mulig. Vi har også snakket om å legge til og fjerne noen øvelser fra opplegget slik det er i dag. Mer om dette kommer seinere.

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
06.11.08 - Ny uke, nye muligheter

Jeg jobber forsatt med å endre treningsoppsettet. Det er ferdig ganske snart. Det kommer til å være noen endringer, men generelt sett vil det meste være det samme. Jeg og BL hadde ganske bra treningsøkt på onsdag. Han var tydeligvis litt sliten, men jeg ga alt. Tok et halv sett på 30kg på biceps (15kg på hver). Det var tungt, men det gikk greit på 5 rep. Tok noen mål av meg også, for første gang på 5 uker. Kan legge ut tallene her på fredag. Fremgangen er ikke verden største, men jeg må si at jeg er fornøyd.

Borsett fra det er det ikke mye å fortelle. Skal trene på fredag som vanlig. Planen er da å løfte ordentlig i benk med løs stang. Det blir moro. Stay tuned så kommer jeg med mer informasjon og treningsopplegget så snart som mulig.

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
bra du har startet logg Wink stå på videre, skal følge med Wink
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
07.11.08 - Dass!

I dag ditcha BL meg. Planen var først at han skulle løpe istede for å trene styrke, men det endte opp med at han droppa hele treninga. Vel, det var synd for han. Istede for å trene på Elixia hvor jeg har medlemsskap ble jeg med Even og prøve ut en av Hønefoss' andre treningssentre; Move! Sentret er helt nytt, så det var litt gøy å se åssen det var der, kontra Elixia som har vært der i mange år.

Som jeg har nevnt tidligere i tråden har jeg gym i siste time på fredager, i dag var jeg uheldig og forstua Fuck-Ya fingeren. Skulle ta imot en basketball og preserte å få ballen rett på fingeren. Alle veit at sånt ikke er veldig vondt. Jeg har vondt i den forsatt og det er godt over 10 timer siden hendelsen. Jaja. På grunn av dette ble ikke treningen optimal.

De fleste maskinene på Move! var av en annen type enn jeg er vandt til fra Elixia, derfor før jeg at ingen av øvelsene klaffet skikkelig (derfor tittelen på dagens trening; Dass!). Jeg trente først nedtrekk med smalt grep (rundt 40kg 12x3) og litt skulderpress. Er ikke helt sikker på hvor mange kilo jeg kjørte på der, men jeg klarte ikke å fullføre 12 reps på de siste 2 settene, så det var tungt nok for meg.

Jeg løftet også i benk (vanlig benk denne gangen), men på grunn av fingeren som var sinnsykt vond hadde jeg problemer med å løfte skikkelig. Vi løftet "lett", men jeg følte meg tappet for krefter, så 40kg 12x3 holdt for meg. På de siste 2 settene klarte jeg ikke mer enn 7 reps hvor jeg trengte hjelp for å få den opp på stanga igjen. Ikke veldig bra med andre ord. Skal ta det med ro i helga og trene skikkelig godt i benk med BL på mandag. Får ta igjen for tapt trening (på oss begge) den dagen. Etter benk trente de andre gutta Franskpress mens jeg tok nedtrekk med tau. Jeg begynner å få god teknikk på den øvelsen. Også her er jeg usikker på hvor mange kilo jeg kjørte, men jeg klarte ikke mer enn 10 reps på det siste settet, så jeg føler at jeg ga nok her også.

Alt i alt en daff treningsøkt. Må ta igjen for 1 dags tapt trening på mandagen. Da skal jeg gi alt. Får bare krysse finga for at fingeren min er fin igjen innen den tid. Haha, det var hemma sagt, men whatever.

Får skrive ganske detaljert åssen jeg gjør det på mandagsøkta for å oppdatere dere! Stay tuned!

Utlogget Best_92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

Bra jobba! Du er på vei til bra resultater:) Ser ut som han BL-fyren svikter deg ofte, gir deg bare et tips! Ny treningspartner hvis du skal se resultater raskere, hørt om en viss Knutsen fyr som trener der! Tren med han, han har peiling!
16 år:

125 kg knebøy.
75 kg benkpress.

Utlogget Olausson92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

Haha, noé. Jeg tar dere alle Tongue
Alder: 16   
Høyde: 1.78
Vekt: 85



Mine recorder [Mål for 1.12.08 - Styrketest]
KB:135 [140]
ML:125 [130]
BP: 65 [70]
MP: ?? [40]
Dips: 10 [15-20]
Chins: ?? [10-15]

Styrketest:
3RM Benk: 3X65kg
1RM Benk: 1X72,5kg
Dips: 15XBW
3RM Knebøy:
1RM Knebøy:
Chins:

Nordlitest:
23/04/08 - 24 Runder
26/04/08 - 24 Runder
23/11/08 - 24 1/2 Runder
2/12/08 - 25 Runder
April 09: ?? [Mål: 26 runder]

Min treningsdagbok:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78694.msg1110083#msg1110083

Utlogget Best_92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

Du er bare feit da Niklas, ruller rundt på elixia!
16 år:

125 kg knebøy.
75 kg benkpress.

Utlogget Smartin Lund

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Gutta... Jeg tar alle dere lett. Btw, BL høres ut som en kjekk kar

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
Åja. Alle folka er her, ja Tongue Begynte å lure på hvem dere var.

Edit: Bli med å tren du også da, Noé når vi trener. Det er sikkert greit liksom

Utlogget Smartin Lund

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Han kommer til å henge etter hele tiden da, Thomas. Det er jo ikke noe gøy for han, stakkaren:)

Utlogget Best_92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17

Trening imorgen gutta?
16 år:

125 kg knebøy.
75 kg benkpress.

Utlogget Active

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

  • Sånn passe kul
Ja, rett etter skolen 15:15

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!