Skrevet av Emne: NOK en "er dette kostholdet bra"-tråd.  (Lest 3243 ganger)

Utlogget Gunnar Strand Jacobsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

  • Kaliber Treningsstudio
Sv: NOK en "er dette kostholdet bra"-tråd.
« #15 : 11. november 2008, 16:13 »
For det første så er 3500 cal mer enn nok til å bygge muskler

Du mener at 3500 er nok for en mann på 100kg for å bygge muskler?

og for det andre så er det overhode ingen ting som skulle tilsi at hverken DHA eller EPA har noen virkning.

Dette er forhåpentligvis ment som en spøk fra din side???

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: NOK en "er dette kostholdet bra"-tråd.
« #16 : 11. november 2008, 16:44 »
3500cal er omtrent 3,5kcal, så det er nok ikke nok for at en mus skal få bygget muskler.

Videre, som jeg har prøvd å si, uten å ta noen i forsvar her, så kan 3500kcal fint være nok for en på 100kg, DERSOM, vedkommende har en inaktiv hverdag utenom treningen. Selv går jeg opp i vekt på under 3500 ( jeg veier 99kg), dette fordi jeg kun trener vekter en time, tre dager i uka, og ellers er nokså stillesittende. Det er jo bare å bruke Mifflins formel, trekke ifra den termiske effekten, og legge til aktivitetsnivået, så finner man fort frem til sånn ca hva man trenger. Har studert dette ganske nøye på meg selv i anledning ernæringsstudier, og at vekten har økt fra 95-99kg på 8 uker med et inntak på gjennomsnittlig 3300kcal pr dag er et faktum.

Sa brura

Utlogget Gunnar Strand Jacobsen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

  • Kaliber Treningsstudio
Sv: NOK en "er dette kostholdet bra"-tråd.
« #17 : 11. november 2008, 18:19 »
Bra innlegg, unknown_soldier. Du har rett i at aktivitetsnivå totalt sett og også alder og genetiske anlegg spiller en stor rolle i forhold til hvor mange kalorier som trengs. Man må imidlertid prøve å se dette i sammenheng med hvem som spør også, i dette tilfelle en 18 årig gutt. Mest sannsynlig sitter han dermed ikke bare på "ræva" hele uken utenom treningen. Smiley

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: NOK en "er dette kostholdet bra"-tråd.
« #18 : 11. november 2008, 19:45 »
Bra innlegg, unknown_soldier. Du har rett i at aktivitetsnivå totalt sett og også alder og genetiske anlegg spiller en stor rolle i forhold til hvor mange kalorier som trengs. Man må imidlertid prøve å se dette i sammenheng med hvem som spør også, i dette tilfelle en 18 årig gutt. Mest sannsynlig sitter han dermed ikke bare på "ræva" hele uken utenom treningen. Smiley

Mest sannsynlig ikke nei Smiley
Nå har han i hvert fall fått oversikten skulle man tro, så er det opp til ham selv å regne ut, og prøve ut hvor mye som passer for han.
Sa brura

Utlogget Christer-R

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 446
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 446

  • feit1
Sv: NOK en "er dette kostholdet bra"-tråd.
« #19 : 13. november 2008, 18:10 »
Jeg må først og fremst takke alle som har svart her i tråden, og spesielt de med gode tips. Honnør til Gunnar og Unknown_Soldier  Smile

Jeg jobber 7 - 15 som håndtverker, riktignok ikke av den værste sorten, men jeg er i bevegelse stort sett hele dagen, og jeg bruker kroppen veldig mye, da jeg er både høyt og lavt hele dagen lang!

Skal legge meg på rundt 4000 kcal i en periode nå, og se hvordan det går derifra. I og med at jeg er 100 kg på 187 cm, og styrken er sånn nybegynner+ nivå, så har jeg endel ekstra som jeg har planer om å ta litt bukt med sånn i februar - mars en gang. Da kommer jeg til å kutte en god del, og legge inn 3 - 4 cardioøkter á 45 - 60 min i uka. Følg gjerne med i loggen min. Smiley

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78378.new#new

Utlogget RW

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: NOK en "er dette kostholdet bra"-tråd.
« #20 : 18. november 2008, 20:37 »
slett


Utlogget PGundersen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

Sv: NOK en "er dette kostholdet bra"-tråd.
« #21 : 28. desember 2008, 14:45 »
Feilpostet!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!