Skrevet av Emne: V-Form  (Lest 7419 ganger)

Utlogget baji91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

V-Form
« : 16. november 2008, 18:08 »
Hallo. Lurer vel egentlig hvordan kan skal få den berømte v-formen på kroppen din? Da tenker jeg vell på rygg/bryst. Har hørt chinups er ganske bra for rygg, men har noen et bra program som har hatt suksess med å bygge denne formen. Har trent nå litt over 1 år, har markeringer men ikke helt den formen jeg ønsker.

Takk

IntX

  • Gjest

Utlogget gewgwefwed31d31d

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: V-Form
« #2 : 25. november 2008, 19:27 »
Du burde ha bredt grep. Det konsentrer treninga mye mere på sidene (vingene)

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: V-Form
« #3 : 25. november 2008, 21:15 »
Du burde ha bredt grep. Det konsentrer treninga mye mere på sidene (vingene)

Ja, gjør det egentlig det?

Utlogget gewgwefwed31d31d

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: V-Form
« #4 : 26. november 2008, 13:05 »
Ifølge han ene eiern av Nordic gym så gjør det det.  Han ene har vell drevet aktivt med bodybuilding, så jeg regnet med at det stemte Wink 

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: V-Form
« #5 : 26. november 2008, 15:59 »
Ifølge han ene eiern av Nordic gym så gjør det det.  Han ene har vell drevet aktivt med bodybuilding, så jeg regnet med at det stemte Wink 

Ok. Viss vi så gjør en sammenligning, pronert vs supinert grep, hvilken er du sterkest i?


Husk at chins er det vi kaller pulls ups her i norge.

Sitat
Chins are probably a better option because you can increase the duration of loading on the lats and use more load in comparison along with an increase in the range of motion. The arm development from chins is a nice side benefit as well, which I'm sure many wouldn't complain about.

Du bør lese hele artikkelen i linken ang dette. Mye annet spennende også

http://www.t-nation.com/article/most_recent/common_exercise_misconceptions_part_2

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: V-Form
« #6 : 26. november 2008, 16:01 »
Bli grisesterk i dips og chins og overkroppen bør se bra ut den.

Utlogget gewgwefwed31d31d

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: V-Form
« #7 : 26. november 2008, 17:37 »
ok jeg gir meg Tongue men syns det er rart at han som sa det ikke vist hva som var rett

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: V-Form
« #8 : 26. november 2008, 18:08 »
ok jeg gir meg Tongue men syns det er rart at han som sa det ikke vist hva som var rett

Vel, den kan være flere grunner til det. Poenget er vel at man ikke skal sluke alt rått.

Utlogget gewgwefwed31d31d

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: V-Form
« #9 : 26. november 2008, 18:58 »
ja, er klar over det, men viss du ikke viste berdre sjølv og en som driver aktivt seier no så........

du skjønner hva jeg mener:P

sammme det:P du har rett jeg har feil;)

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: V-Form
« #10 : 26. november 2008, 19:09 »
qoute fra artikkelen din " pull-ups allow you to put more stress on the lats, and therefore are better for lat development. It's an understandable conclusion, but it's wrong.

In the chin-up, the biceps are placed in a much more efficient pulling position. This enables one to do more reps, or use more weight, as compared to the pull-up, which places the biceps in a comparatively weaker pulling position. If we are trying to get maximal development of the lats, we want to maximize the loading (and loading duration) of the involved musculature by placing the smallest muscles in a position where they can last the longest or be loaded the greatest so that they don't give out prior to the larger muscles involved. Chin-ups accomplish this. Pull-ups don't. "...

Skulle gjerne sitt rapport på at chin-ups er bedre for v-form enn pull-ups.. Referance: Hartman, B. Personal communication. August, 2007

Gi meg rapport på at chin ups er bedre for v-form enn pull-ups så skal jeg være enig i at du har rett Blietzkrig men før du gjør det bør du gjerne følge ditt eget råd og ikke svelge alt rått.. hadde ikke akkurat vert første gang t-nation skrev noe feil vis dette ikke er rett (noe jeg personlig ikke tror)

Celdiir

  • Gjest
Sv: V-Form
« #11 : 26. november 2008, 19:18 »
Det er strengt tatt ikke snakk om hva som er rett og galt, da begge variantene av denne flotte øvelsen fungerer.  En som har sverget til bredt pronert grep hele livet sitt med gode resultater vil foretrekke denne, og en som har sverget til skulderbredt supinert grep vil foretrekke denne. Yates brukte supinert grep under roinga med godt resultat, noe som er en kardinalsynd blant hobbybolere.
På samme måte har vi knebøyvariantene. Noen liker bakbøy. Andre føler bakbøy tar litt vel mye på ræv og hofte, og foretrekker frontbøy som sin hovedøvelse for quadriceps eller har en struktur som gjør at frontbøy egner seg bedre.

Man blir farget av sine egne erfaringer. Smiley

Lats fungerer som både skulderekstensor og -adduktor. Et smalere grep gjør at øvelsen har mer ekstensjon og et bredere grep adduksjon. Lats er muskelen som gjør mesteparten av jobben uansett.
Blir bestandig grisestøl i lats av skulderbredt supinert grep og denne er veldig behagelig for skuldrene mine også, selv om Spiker-Johnny på 65 kg mener at "it's all biceps". Det gjelder bare å ha god nok kontakt med musklene sine.

Nautilus sin pullovermaskin er kjent for å pumpe latsa mer enn de fleste øvelsene. Bevegelsen man gjør her er lik chin-ups med et skulderbredt grep.


Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: V-Form
« #12 : 26. november 2008, 20:49 »
så komme celdiir og rydde opp som vanligt... typisk:D

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: V-Form
« #13 : 26. november 2008, 21:37 »
qoute fra artikkelen din " pull-ups allow you to put more stress on the lats, and therefore are better for lat development. It's an understandable conclusion, but it's wrong.

In the chin-up, the biceps are placed in a much more efficient pulling position. This enables one to do more reps, or use more weight, as compared to the pull-up, which places the biceps in a comparatively weaker pulling position. If we are trying to get maximal development of the lats, we want to maximize the loading (and loading duration) of the involved musculature by placing the smallest muscles in a position where they can last the longest or be loaded the greatest so that they don't give out prior to the larger muscles involved. Chin-ups accomplish this. Pull-ups don't. "...

Skulle gjerne sitt rapport på at chin-ups er bedre for v-form enn pull-ups.. Referance: Hartman, B. Personal communication. August, 2007

Gi meg rapport på at chin ups er bedre for v-form enn pull-ups så skal jeg være enig i at du har rett Blietzkrig men før du gjør det bør du gjerne følge ditt eget råd og ikke svelge alt rått.. hadde ikke akkurat vert første gang t-nation skrev noe feil vis dette ikke er rett (noe jeg personlig ikke tror)


Jeg svelger ikke alt rått. Jeg leser, erfarer og dette gir meg ett grunnlag før jeg uttaler meg. Jeg kjører selv begge variantene. Det du quoter stemmer jo bra med det jeg sier, så du på bildene. Det vi i norge kaller chins, er en pull up i statene.

Jeg tror rett og slett du ikke har lest posten min godt nok

Sitat
pull-ups allow you to put more stress on the lats, and therefore are better for lat development. It's an understandable conclusion, but it's wrong.



This is a chin-up


Mens derimot



This is a pull-up.



Det stemmer jo fint det som står, om man ønsker å tenke over det

Sitat
Make no mistake about it, in the pull-up the elbow still flexes, and the movement will be over when the elbow can no longer flex. In addition, the lat contracts through a greater range of motion at the glenohumeral joint on the chin-up. Generally, it's always better to take a muscle through its full safe range of motion for optimal development.

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: V-Form
« #14 : 26. november 2008, 23:42 »
Jeg svelger ikke alt rått. Jeg leser, erfarer og dette gir meg ett grunnlag før jeg uttaler meg. Jeg kjører selv begge variantene. Det du quoter stemmer jo bra med det jeg sier, så du på bildene. Det vi i norge kaller chins, er en pull up i statene.

Jeg tror rett og slett du ikke har lest posten min godt nok



This is a chin-up


Mens derimot



This is a pull-up.



Det stemmer jo fint det som står, om man ønsker å tenke over det

Orker ikke å dille med norsk og engelsk forskjeller..
Pullups = håndflaten bort fra ansikt
Chin-ups = håndflaten mot ansikt

Pull-ups = best for lats min mening
Har du ment det samme er det flott har du ment noe annet ville jeg bare at du skulle vise en rapport på at Chins-ups (se ovenfor hva øvelse jeg mener på norsk/engelsk) er bedre enn pullups for v-form.
Studerte ikke den artikkelen 100% men stiller meg litt kritisk til det t-nation skriver som om det er mye bedre enn andre sider så er det litt mye tull og syns jeg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!