Skrevet av Emne: Smerter i legg  (Lest 8133 ganger)

Utlogget rooocky

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 87

Smerter i legg
« : 19. januar 2009, 23:27 »
Hei,har de siste månedene hatt smerter i venstre legg _etter_ treninger....det er ikke store smerter, heller mer kanskje en blanding mellom stivhet og smerte.
Når jeg kjenner etter er det vondt når jeg trykker ca. midt på leggen under benet på en måte, stivhet og smerte. Det kommer ca. 10-15minutt før treningen er ferdig og forsvinner ca. 10 minutt etter trening.
Det er kun et punkt på leggen, midt på, ikke hele leggen.
Hva kan dette være?
17 år / 82 kg

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Smerter i legg
« #1 : 20. januar 2009, 18:27 »
Hei,har de siste månedene hatt smerter i venstre legg _etter_ treninger....det er ikke store smerter, heller mer kanskje en blanding mellom stivhet og smerte.
Når jeg kjenner etter er det vondt når jeg trykker ca. midt på leggen under benet på en måte, stivhet og smerte. Det kommer ca. 10-15minutt før treningen er ferdig og forsvinner ca. 10 minutt etter trening.
Det er kun et punkt på leggen, midt på, ikke hele leggen.
Hva kan dette være?
yeeepp yepp.. Du har fått beinhinnebetennelse. Stop løpingen NÅ!, start intensiv tøying av legg/forside legg og trykk der det går vondt forså å roter ankelen. Dette vil få blodsirkulasjonen igang. Tøy 2 ganger hver dag, hold hver tøy i 30 sekunder. Hvis dette ikke hjelper over et par ukers tid, oppsøk proff. hjelp, bla. muskelterapeuter.

Har forresten det selv for øyeblikket, har blitt bedre og bedre siden jeg startet med det jeg nettopp skrev.

Hvis andre har mer å føye til - så go for it.
Blablabla

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Smerter i legg
« #2 : 25. januar 2009, 09:37 »
yeeepp yepp.. Du har fått beinhinnebetennelse. Stop løpingen NÅ!, start intensiv tøying av legg/forside legg og trykk der det går vondt forså å roter ankelen. Dette vil få blodsirkulasjonen igang. Tøy 2 ganger hver dag, hold hver tøy i 30 sekunder. Hvis dette ikke hjelper over et par ukers tid, oppsøk proff. hjelp, bla. muskelterapeuter.

Har forresten det selv for øyeblikket, har blitt bedre og bedre siden jeg startet med det jeg nettopp skrev.

Hvis andre har mer å føye til - så go for it.

Ville absolutt ha tøyd baksiden av leggen også, både M.Soleus og M.Gastrocnemius. Og jobba generelt med bevegeligheten av anklene.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Smerter i legg
« #3 : 27. januar 2009, 21:23 »
Ville absolutt ha tøyd baksiden av leggen også, både M.Soleus og M.Gastrocnemius. Og jobba generelt med bevegeligheten av anklene.
var forsåvidt det jeg skrev... : legg/forside legg - mente hvertfall bakside legg og forside legg =). en anna øvelse som er bra er: stå på et trappetrinn med halve bakdel av foten utenfor trinnet, 90graders bøy i hofte ledd, husk å holde ryggen så strak som mulig. Du kjenner den veldig godt når du gjør det rett.
Blablabla

Utlogget leif91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Smerter i legg
« #4 : 27. januar 2009, 22:07 »
har noe det samme eg og, berre eg kjenner ingenting får eg har jogget i 10-15 min, kjenner det spesielt godt når eg springer oppover, veit ikkje om det er det samme?
men det er i venstre leggen eg får det, den andre er heilt fin

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Smerter i legg
« #5 : 27. januar 2009, 22:40 »
har noe det samme eg og, berre eg kjenner ingenting får eg har jogget i 10-15 min, kjenner det spesielt godt når eg springer oppover, veit ikkje om det er det samme?
men det er i venstre leggen eg får det, den andre er heilt fin
Om det er litt over midten på leggen (forsiden), og smerten befinner seg inntil beinet(trykk med fingeren på foten og finn ut hvor det gjør vondt), hvis ja; følg det som er skrevet alerede i tråden. Høy ankelstablitet kan du oppnå ved å gå i ulendt terreng, som skogsløyper/fjell osv. Vær dog forsiktig, tråkker du over kan da bli værre.
Blablabla

Utlogget Rapture

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: Smerter i legg
« #6 : 27. januar 2009, 22:42 »
vedvarer det så går du til legen og ber om medisin og får voltaren... funker knallbra... har hatt betennelse lenge nå men voltarenen bekjemper den (så er jo jeg dum nok til å få det igjen da)

Utlogget leif91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Smerter i legg
« #7 : 27. januar 2009, 22:45 »
eg føler det på baksida, so eg veit ikkje heilt

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Smerter i legg
« #8 : 01. februar 2009, 20:45 »
eg føler det på baksida, so eg veit ikkje heilt
Ta turen til en spesialist, og ikke gå til en "random". Finn en som er anbefalt og etterspurt i yrket, søk litt rundt på google og i ditt nærområde.
Blablabla

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!