Skrevet av Emne: MIDTBY, VM-SØLV i benkpress! Formbilder s.86,109,111,116 & s.119  (Lest 405198 ganger)

Utlogget Luddergutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Frontbøy: 5x95kg | 4x115kg | 3x130kg | 3x135kg | 3x145kg (trippelpers, veldig lett!) | 3x140kg | 3x135kg
Mark fra kloss: 6x160kg | 5x195kg | 3x215kg | 3x225kg | 3x220kg | 3x215kg | + 1x190 m/overhånds lett(pers)
Frontpress: 4x65kg | 3x70kg | 1x80kg | 1x92,5kg (dårlig press) | 1x95kg | 1x100kg (Pers!)
Good mornings: 4 lette sett (kjennes bedre ut i hamstrings)
Nedtrekk: 1 sett

Veldig god økt! Første gode marken på lenge og det føltes bra, frontbøyen var skremmende lett - Her tror jeg det er mye kg å gå på!
Hvordan har det seg slik at du klarer 190 med OH grep LETT, men sliter med 260+ med omvendt grep? Skulle tro at du henter mye mer på det grepet. Så også at du skrev lengre oppe angående skulder/bryst og bicep, at det er litt vondt der. Det kan jo hende det har noe med at du slipper spennet litt i bunn, slik at du får en ekstra belastning på disse tingene. Muligens dårlig bevegelighet i skuldre og stivt bryst, kan og gjøre slik at man får vondt eller små problemer!

Utlogget Luddergutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57



Kjører du da med 1 reim og bytter på hvilken hånd det er på eller?
Litt usikker hva jeg har i overhåndsgrep, har dratt 180 ganske greit og 210 ellernoe i rackpull. Kan prøve når jeg har fått ordnet håndleddet mitt og hamstrings.


Her skriver du at du har dradd 210 med OH grep. Er ikke å dra rackpull samme som fra kloss. Og da er vel ikke 190 pers ?

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Mye kortere løftevei i rackpull - så da er pers 210 eller noe i rackpull og 190 i OH mark. Du som har så stålkontroll på alt innenfor styrketrening burde vel klare å resonnere deg frem til dette selv, Luddergutten?

Utlogget Luddergutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Mye kortere løftevei i rackpull - så da er pers 210 eller noe i rackpull og 190 i OH mark. Du som har så stålkontroll på alt innenfor styrketrening burde vel klare å resonnere deg frem til dette selv, Luddergutten?
Rack pull er bare markløft fra rack.. Det sier ingenting om hvor høyt racket er, trodde du klarte å tenke deg fram til dette Wink

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Det er helt sant, men øvelsen hadde ikke blitt kalt rack pull hvis stangen ble dratt fra gulvet, trodde du klarte å tenke deg frem til dette.. Wink

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Det er helt sant, men øvelsen hadde ikke blitt kalt rack pull hvis stangen ble dratt fra gulvet, trodde du klarte å tenke deg frem til dette.. Wink
hvis du hadde lest hva luddergutten skriver, så hadde du sett at han nevner ikke mark fra gulv i det hele tatt:) han skrev mark fra kloss og det er vel noenlunde samme som rackpull, spesielt hvis racket er stilt inn med tanke på make trening som fra kloss:) 

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Hvordan har det seg slik at du klarer 190 med OH grep LETT, men sliter med 260+ med omvendt grep? Skulle tro at du henter mye mer på det grepet. Så også at du skrev lengre oppe angående skulder/bryst og bicep, at det er litt vondt der. Det kan jo hende det har noe med at du slipper spennet litt i bunn, slik at du får en ekstra belastning på disse tingene. Muligens dårlig bevegelighet i skuldre og stivt bryst, kan og gjøre slik at man får vondt eller små problemer!

190kg gikk rimelig greit, og det burde da fint være mulig å en god del over 260 uten at grepet skal være problemet, men i mitt tilfelle har den problemsituasjonen oppstått. Håper på at jeg har fått trent det opp greit i perioden og at det sitter på seniorNM om én måned, hvis ikke satser jeg på at det ikke er noe problem fra og med neste stevne etter seniorNM! Jeg har nok litt dårlig bevegelighet i skuldre/bryst ja, har tatt tak i problemsituasjonen samt at jeg har en god del masse foran på skuldrene som kan være med på å gjøre at det også oppstår noen problemer i forhold til bakside skuldre.

Planen er å prøve på 200 i overhåndsmark, da fra bakken etter NM - Det tror jeg skal være mulig ut ifra hvor lett 190 gikk igår (hadde noen sekunders hold på toppen uten problemer).
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

hvis du hadde lest hva luddergutten skriver, så hadde du sett at han nevner ikke mark fra gulv i det hele tatt:) han skrev mark fra kloss og det er vel noenlunde samme som rackpull, spesielt hvis racket er stilt inn med tanke på make trening som fra kloss:) 

Du har rett. Han nevner ikke mark fra gulvet. Og det gjør ikke jeg heller i det første innlegget. Jeg skriver at det er forskjell på løftevei i det to løftene; rack pull og markløft. Luddergutten svarer med at man ikke vet at det blir løftet fra større høyde i rack pull, bare at det blir løftet i rack. Jeg kontrer da med at det hadde vært poengløst å kalle øvelsen rack pull om det ble løftet fra gulvet. Sånn. Kanskje det gjør det lettere for deg  Grin

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Du har rett. Han nevner ikke mark fra gulvet. Og det gjør ikke jeg heller i det første innlegget. Jeg skriver at det er forskjell på løftevei i det to løftene; rack pull og markløft. Luddergutten svarer med at man ikke vet at det blir løftet fra større høyde i rack pull, bare at det blir løftet i rack. Jeg kontrer da med at det hadde vært poengløst å kalle øvelsen rack pull om det ble løftet fra gulvet. Sånn. Kanskje det gjør det lettere for deg  Grin

Hadde du hatt øynene med deg så hadde du fått med deg at 190 var i markløft fra kloss også...

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

haha - det er sant.

Sitat
Litt usikker hva jeg har i overhåndsgrep, har dratt 180 ganske greit og 210 ellernoe i rackpull.
Her skriver du at du har dradd 210 med OH grep. Er ikke å dra rackpull samme som fra kloss. Og da er vel ikke 190 pers ?

Jeg diskuterte med bakgrunn i dette innlegget. Bare for å gjøre premissene klare. Utover det, så kryper jeg til korset. Smiley

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Trening - Uke 8

http://www.youtube.com/watch?v=OrpOqk1-Muk#noexternalembed?version=3&hl=nb_NO

Mister spennet noe på 2. og 3. reppen i frontbøyen, så får fokusere mer på det neste gang!
Benken er røten, hadde dårlig dag på treninga, men la gå.

Var på regionskampen i Sande idag og tok like så godt å veide meg: 89,8kg (kun m/tskjorte) kl.1045. Gått opp litt i underkant av 3kg siden nordisk Smiley

Legger ved to ryggbilder, ikke beste kamera men men:
Bilde nr.2, meg og gamle Harila!
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Bra løfting det der, Andre. Imponerende press.. tror ikke at jeg klarer det.

Utlogget martiiin

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 93
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 891

  • Blodbøy ftw!
Sykt å benken din har skyti fart ass! (de andre øvelsene og forsåvidt Tongue) Good shit Cheesy
Alder: 21     Vekt: 93

Stevnepers: 235-175-220 = 630

logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84090.0

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Bra løfting det der, Andre. Imponerende press.. tror ikke at jeg klarer det.
Takk Even! Du har rimelig solid benk, så vil tro du klarer det ganske greit?

Sykt å benken din har skyti fart ass! (de andre øvelsene og forsåvidt Tongue) Good shit Cheesy
Takk Martin Smiley 3x145'n var en elendig benkdag, har blåst 2x150 MYE lettere, så håper på at 170/180 i ræw skal gå iløpet av året. Ser du er i siget om dagen og, godt å se Smiley

Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Jeg mener å huske at jeg nevnte noen kg i frontbøy som du mente var bare tull....kremt... Grin
Nå henger jeg ikke helt med her? :p
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!