Skrevet av Emne: Store brystmuskler  (Lest 5892 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Store brystmuskler
« : 16. februar 2009, 01:17 »
Så det er store bryst du vil ha? Den største feilen som er gjort i bodybuilding er å forstå nøyaktig hva "et stort bryst betyr". Fra kroppens synspunkt snakker vi om "Pectoral muskler", ikke sant?

Les hele artikkelen her
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Store bryst
« #1 : 16. februar 2009, 11:22 »
Fred burde fått noen andre til å oversette fra amerikansk, framfor å prøve på det selv Tongue

Har hatt kurs i treningsplanlegging hos han, og må si jeg syns det er dårlig å avslutte med "gjør 3 sett med 8-10 reps", når det er akkurat slik forenkling og generalisering han vanligvis går imot.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Store bryst
« #2 : 16. februar 2009, 11:41 »
Personlig syns jeg hele artikkelen var bullshit men meg om det.

Det finnes enkle grep for at man bruker brystet mer enn skuldre og armer i press øvelser på bryst.

Man kan jo sette press øvelser og flies øvelser opp mot hverandre, hvor en person i løpet av 15 år bare bruker flies øvelser og en annen bruker bare press øvelser. Hvor alle andre forutsetninger som mat, genetikk selvfølgelig er det samme hos begge to. Så kan man se hvem som har det største brystet etter 15 år.

Dessuten, evne til å ha progresjon over lang tid i cable cross og flies er ikke på langt nær så potensiell som i en press øvelse.

Hva vil bygge det største brystet? En økning fra 50kg i max til 220 i max over mange mange år. Eller flies med 10Kgs hantler og opp til 40Kgs hantler??? Hmmm...?

Noe skuffet over å ha en slik villedende artikkel på Norges beste treningsforum.

Jeg avviser på ingen som helst måte flies øvelser. Det finnes en gyllen middelvei.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Store bryst
« #3 : 16. februar 2009, 12:32 »
Personlig syns jeg hele artikkelen var bullshit men meg om det.

Det finnes enkle grep for at man bruker brystet mer enn skuldre og armer i press øvelser på bryst.

Man kan jo sette press øvelser og flies øvelser opp mot hverandre, hvor en person i løpet av 15 år bare bruker flies øvelser og en annen bruker bare press øvelser. Hvor alle andre forutsetninger som mat, genetikk selvfølgelig er det samme hos begge to. Så kan man se hvem som har det største brystet etter 15 år.

Dessuten, evne til å ha progresjon over lang tid i cable cross og flies er ikke på langt nær så potensiell som i en press øvelse.

Hva vil bygge det største brystet? En økning fra 50kg i max til 220 i max over mange mange år. Eller flies med 10Kgs hantler og opp til 40Kgs hantler??? Hmmm...?

Noe skuffet over å ha en slik villedende artikkel på Norges beste treningsforum.

Jeg avviser på ingen som helst måte flies øvelser. Det finnes en gyllen middelvei.

Dette er Del1. Vent å se hva Fred hoster opp i Del2 før du begynner å være nedlatende.

Artikkelen er jo rettet mot folk sliter med å bygge bryst og som har bygget opp en grunnleggende styrke og ellers bra kropp, men lite bryst. Da kan det være fornuftig å bruke øvelser som kun aktiverer bryst hvis man sliter med å å få ordentlig kontakt med brystet i pressøvelser. Det er jo ikke snakk om at en nybegynner helt fra starten av skal kun gå for flyes og pullover i resten av hans trening. Da har du misforstått.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Store bryst
« #4 : 16. februar 2009, 12:38 »
Var ikke meninga og være nedlatende.

Var bare uenig i artikkelinnholdet så langt.

Hvis helheten av artikkelen er at press øvelser er å foretrekke mens isolasjons øvelser kan brukes som et tillegg for å piffe opp et dårlig bryst. Da snakker vi.

PS: Leste artikkelen ennå en gang nå.

Jeg siterer "Hvem sa benkpress og incline press er de beste øvelsene for å bygge ett stort bryst? Faktisk er disse to øvelsene kule, MEN de er ikke de beste øvelsene for å bygge et stort bryst"

Dette mener jeg er grunnleggende feil.

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Store bryst
« #5 : 16. februar 2009, 12:49 »
Jeg er faktisk enig med Fred i det han skriver. Tenk at en persom som er bra veltrent, store bein, armer, skuldre, rygg, men mangler det lille ekstra på brystet. Får ikke helt kontakt med brystet i pressøvelser, men har relativt god styrke der for det (triceps og skuldre). Han kutter ut press og går for kabel, flyes og pullover som kun trener bryst. Her får han kontakt med brystet og fortsetter med dette, sakte men sikkert klarer å bygge opp brystet også.

Ser også at han hevder at benk ikke er den beste øvelsen. Han om det.

Har også informert om dette i bunn av artikkelen nå slik at det ikke går an å misforståes.

Men selvfølgelig, du har lov til å være uenig. Smiley
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Store bryst
« #6 : 16. februar 2009, 12:53 »
Jeg er faktisk enig med Fred i det han skriver. Tenk at en persom som er bra veltrent, store bein, armer, skuldre, rygg, men mangler det lille ekstra på brystet. Får ikke helt kontakt med brystet i pressøvelser, men har relativt god styrke der for det (triceps og skuldre). Han kutter ut press og går for kabel, flyes og pullover som kun trener bryst. Her får han kontakt med brystet og fortsetter med dette, sakte men sikkert klarer å bygge opp brystet også.

Ser også at han hevder at benk ikke er den beste øvelsen. Han om det.

Har også informert om dette i bunn av artikkelen nå slik at det ikke går an å misforståes.

Men selvfølgelig, du har lov til å være uenig. Smiley

Dette er jeg i utgangspunktet helt enig i. Men står jo i artikkelen som jeg også siteterte at flies/cabel øvelser er bedre enn press øvelser. Dette er jeg uenig i som sagt.

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Store bryst
« #7 : 16. februar 2009, 13:38 »
Syns denne artikkelen treffer meg med skarpskudd!
Mulig det blir noe praktisering for personlig erfaring etter del2 Cheesy

Selv stiller jeg meg passiv til hva som er best av "strekk øvelser" og press øvelser.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Store bryst
« #8 : 16. februar 2009, 18:13 »
Herregud så skuffet jeg ble!
Trodde seff dette handlet om PUPPER!

 Huh

Endre overskriften kanskje???
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Store bryst
« #9 : 16. februar 2009, 19:36 »
Dette er Del1. Vent å se hva Fred hoster opp i Del2 før du begynner å være nedlatende.


Hva med at Treningsforum dropper å publisere del1 før del 2 er ferdig og heller la det være en hel artikkel?? Syns du det er rart at folk er nedlatene? Dere publiserer en artikkel av absolutt lavmål som verken er fullstendig eller begrunner sine påstander!

Til temaet:
Hvor har man det fra at skuldre og triceps utmattes før bryst? Er dette virkelig noe som gjelder alle? Nei!

Videre anbefalles en flies variant som i stor grad aktiverer deltoideus fremre del..

Det stemmer at strekkøvelser er fornuftige, men de bør ikke gå på bekostning av øvelser som kan skape stort mekanisk stress (først og fremst press øvelser).



Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Store bryst
« #10 : 16. februar 2009, 20:04 »
Artikkelen var dårlig skrevet ja. Fred er faktisk autoritet på styrketrening, og har alt fra Ole Einar Bjørndalen til proffe amerikanske kroppsbyggere på merittlisten. Han står også for det nåværende styrketreningsopplegget for Navy Seals, og står som forfatter av kapittelet om styrketrening i "the navy seals handbook". I tillegg har han skrevet 10 år for Iron Man.

Jeg som har hatt mye kontakt med han det siste året forstår hva han mener med det han har skrevet her, men for utenforstående så ser jeg jo selvfølgelig at dette framstår som et komplett lavmål. jeg vet at Fred kan MYE bedre,  og det burde han få beskjed om til del 2. Like greit at han skriver på Amerikansk også ...

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Store bryst
« #11 : 16. februar 2009, 21:39 »
Poenget mitt var at hovedpoenget hans kunne kanskje vært formulert litt annerledes Smiley

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Store bryst
« #12 : 16. februar 2009, 21:44 »
Hvem har skrevet artikkelen?
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

IntX

  • Gjest
Sv: Store bryst
« #13 : 16. februar 2009, 21:45 »
Hvem har skrevet artikkelen?
Fred Koch. Meget dyktig herremann som er å finne i Kristiansand.
http://musclecoach1.blogspot.com/

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Store bryst
« #14 : 16. februar 2009, 23:10 »
Synes dette egentlig var en grei artikkel.

For personer som sliter med å treffe brystet ordentlig med vanlige pressøvelser, greier jeg ikke å se så mye negativt i å trene litt issolasjon. Spessielt hvis du har underutviklet pecs, og er ute etter volum.

Kunne godt ha slengt inn noen flere øvelser, men ok.

Informer neste gang om at det kommer en del to, slik at vi slipper å kjefte på dere før hele artikkel-serien er ferdig skrevet og lagt ut:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!