Velkommen til forumet!

På forumet kan du se diskusjoner om trening, kosthold og mange andre interessante emner. For å kunne stille spørsmål så må du opprette en bruker eller logge inn. Du kan også loggføre din egen trening i Loggbok Online slik at andre kan se hva du gjør på trening å komme med tips og råd.

Skrevet av Emne: Beste måltidserstatter?  (Lest 1116 ganger)

Utlogget Sunshine007

• Nykomling
  • *
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

Beste måltidserstatter?
« : 02. mars 2009, 18:31 »
Hei!

Jeg er på jakt etter en bra måltidserstatter, og vil gjerne vite hva slags erfaringer andre har her inne?? Kriteriene er følgende; smak, metthetsfølelse, pris, kcal innhold, mm. Vet at Proteinfabrikken har Meal replacement, men syns det er litt dyrt. Så fins det jo kurer som Cambridge og Allevo, disse virker prisgunstige men gir de metthetsfølelse og smaker de ok? Eller kan man kanskje bare anvende vanlig proteinpulver?

Setter stor pris på kjapp respons! (tenkte å handle i morra..)

Ha en forts fin dag!:)

Nameless

• Gjest
Sv: Beste måltidserstatter?
« #1 : 05. mars 2009, 01:28 »
Jeg har pdd. ikke sett noen gode måltidserstattere på det Norske markedet.

De fleste inneholder for lite protein, for mye karbohydrater (stort sett sukkerlignende stoffer) og lite fett. De mangler også viktige antioksidanter (som du ville kunne inntatt med frukt, bær og grønnsaker).

Jeg foreslår at du lager din egen i så fall. Du kan la en vanlig "gainer" være basisen. Så tilfører du blandingen havregryn, litt ekstra protein - samtidig som f.eks kverner nøtter (eller spiser dem ved siden av).

Med noen raske omregninger og vanlige gjennomsiktige plastposer, så har du garantert den beste måltidserstatteren du får tak i. Kanskje ikke helt slik du hadde sett det for deg, men det er definitivt det beste.

Utlogget -Johan-

• Forumavhengig
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Sv: Beste måltidserstatter?
« #2 : 05. mars 2009, 08:59 »
mat

Gå til:  

Siste sakerfra forsiden