Skrevet av Emne: Hjelp til slanking!  (Lest 1429 ganger)

Utlogget Hirohqv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Hjelp til slanking!
« : 20. april 2009, 19:37 »
Hallo! Jeg trenger hjelp til å lage et slanke og kosthold program!

Jeg veier nå 82kg og vil komme meg ned til 70.

Jeg spiser asiatisk mat heletiden(Ris,kjøtt, egg osv). Trener 3-4ganger i uka.

Håper noen kan hjelpe meg:)!

Tusen takk i forveien:)!


Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Hjelp til slanking!
« #1 : 20. april 2009, 19:42 »
et godt tips ville vært å kutte ned på risen. karbohydrater generelt. bortsett fra det så er det bare å ligge i kaloriunderskudd og masse kardio. kanskje til og med om morran før du har spist Wink

Utlogget Hirohqv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Hjelp til slanking!
« #2 : 20. april 2009, 19:55 »
et godt tips ville vært å kutte ned på risen. karbohydrater generelt. bortsett fra det så er det bare å ligge i kaloriunderskudd og masse kardio. kanskje til og med om morran før du har spist Wink

Jeg spiser ganske lite ris ca 1-2skål, hmm.. kaloriunderskudd.. ca hvor mye kalori burde jeg ha hverdag? jeg får i meg ca 2000kalori hverdag... trokke det er bra, men det er sånn ca jeg får i meg hverdag.... hva er kardio? er ny her og har nettopp begynt på treningsenter så vet ikke desverre lite om det. .. jeg spiser ikke frokost siden jeg har ikke tid, men det er veldig anbefalt at jeg gjør det?

Utlogget Tryggis

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 496
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 496

  • Muskel på boks..
Sv: Hjelp til slanking!
« #3 : 20. april 2009, 20:04 »
spis frokost..du har sikkert hørt det mange ganger- frokost er dagens viktigste måltid..og det er ikke tull! Det er en fin måte å få igang forbrenningen på etter en god natt med "dvale" i kroppen.
Kardio er en form for enten løping, sykling, svømming, rask gange o.l.
Personlig kjører jeg en halvtime sykkel hver morgen før jeg spiser frokost, som btw er havregryn, frukt & omega3/tran, og det får ihvertfall min kropp igang..føler man får mye mer energi og overskudd, mener jeg da..og min kropp Wink 82kg - ca2000kcal dagen er ikke mye for ei jente(?), men er du gutt burde du vel tenke på litt mer 2400kcal.
Vil anbefale deg å kjøre en lett gåtur om morgenen før frokost, og helst spis frokost! Gjerne grove kornprodukt, om ikke havregryn, så grove knekkebrød med sunne pålegg som makrell, cottage cheese, skinke..så lenge du får i deg frokost så er det bra..ikke nødvendigvis så mye, men nok til å komme igang og holde ut i 3t til neste mellom måltid Wink
Drikk også mye vann..jeg veier rundt 95kg og jeg drikker rundt 4l dagen..du bør minst ha i deg 2l..det demper sultfølelsen + renser kroppen og du føler deg bedre Smiley

lykke til!

Hi. My name is Tryggis and I have a problem. I never expected it and I didn't plan for it. It just happened. And now, I'll never be the same. Hardly a minute passes when I don't think about it, salivate, and get the shivers. My own grandmother cringes in fright when she even hears about "it."

Yes, folks, I'm a deadlift-aholic. I don't just want to pull; I want to pull every minute of every day for the rest of my life. I dream about grinding out heavy pulls where the bar seemingly bends in half, and I jump at the opportunity to do speed pulls so quickly that I nearly castrate myself with the bar.

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Hjelp til slanking!
« #4 : 20. april 2009, 20:18 »
det anbefalte er at du skal ligge 500cl i underskudd. men 1500 tror jeg blir litt lite. tror heller du skal fokusere på kvalitetsmat.

du kan kanskje si hva du spiser iløptet av en vanlig dag..

kardio er kondistrening. løping, svømming alt som får opp pulsen skikkelig. grunnen til at det er bra å gjøre det på tom mage rett etter du har våknet opp om morgenen er at magen din er relativt tom og kroppen vil hente krefter fra fettet ditt for å utføre øvelsen. det er det fettet er til. sørge for at du overlever når det er lite mat. men nå anbefaler jeg ikke å sulte deg selv da Tongue

få i deg god og sunn mat gjennom dagen som deler seg over alle næringskildene så går det bra.

når det kommer til vekttrening så fokuser på de 3 store. knebøy, markløft og benkpress. det er de øvelsene som du klarer å løfte mest i/som bruker flest muskler og derfor vil sette hele kroppen i et samspill. og bare sitte å gjøre bicepscurl og tricepsøvelser er ikke no for en nybegyner.

når det kommer til kornprodukter og ost, melk og diverse med mye karbohydrater så vil jeg egentlig anbefale å kutte litt ned på dette iløpet av en deff. selvsagt går det bra med litt. men ikke baser kostholdet ditt på dette. melk er det foresten transfett i!! holdt deg iallefall til skummet..

kylling og grønsaker for alle penga sier nå jeg. fisk!!

hvis du skal spise ris så ta brunris. hvitris er totalt forbudt på deff sier nå jeg. det er formet av mennesker og har mistet nærmest all næring å gjør deg rett og slett feit. brun ris er narurlig. (selvsagt er det vondt men deffing er et slit) Grin

Utlogget Hirohqv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Hjelp til slanking!
« #5 : 20. april 2009, 22:39 »
det anbefalte er at du skal ligge 500cl i underskudd. men 1500 tror jeg blir litt lite. tror heller du skal fokusere på kvalitetsmat.

du kan kanskje si hva du spiser iløptet av en vanlig dag..

kardio er kondistrening. løping, svømming alt som får opp pulsen skikkelig. grunnen til at det er bra å gjøre det på tom mage rett etter du har våknet opp om morgenen er at magen din er relativt tom og kroppen vil hente krefter fra fettet ditt for å utføre øvelsen. det er det fettet er til. sørge for at du overlever når det er lite mat. men nå anbefaler jeg ikke å sulte deg selv da Tongue

få i deg god og sunn mat gjennom dagen som deler seg over alle næringskildene så går det bra.

når det kommer til vekttrening så fokuser på de 3 store. knebøy, markløft og benkpress. det er de øvelsene som du klarer å løfte mest i/som bruker flest muskler og derfor vil sette hele kroppen i et samspill. og bare sitte å gjøre bicepscurl og tricepsøvelser er ikke no for en nybegyner.

når det kommer til kornprodukter og ost, melk og diverse med mye karbohydrater så vil jeg egentlig anbefale å kutte litt ned på dette iløpet av en deff. selvsagt går det bra med litt. men ikke baser kostholdet ditt på dette. melk er det foresten transfett i!! holdt deg iallefall til skummet..

kylling og grønsaker for alle penga sier nå jeg. fisk!!

hvis du skal spise ris så ta brunris. hvitris er totalt forbudt på deff sier nå jeg. det er formet av mennesker og har mistet nærmest all næring å gjør deg rett og slett feit. brun ris er narurlig. (selvsagt er det vondt men deffing er et slit) Grin

hmm ..da burde jeg ligge rundt 1500-2000kcal:) så får jeg se åssen det vil gå^^!hmm en vanlig dag spiser jeg.. Frokost: spiser sjeldent men skal begynne med det nå mer:)! Lunsje: det min mor lager, pleier å lage 3skiver med ost og skinke pålegg. Middag:1-2små skål med ris, litt kjøtt,egg og grønnsaker.
Kveldsmat: varier fra hverdag egentlig, men er det ikke lurt å ikke spise kveldsmat? rundt 21:00?
Når jeg trener vekt trening trener jeg egentlig alt overkropp....
Jeg skal prøve å få mer kontroll på hva jeg spiser:)! Jeg går forøyebikket på dette her: http://www.kost1.no/images/kategorier/nyfettpakkefebruar.gif er det noe mer jeg brude gå på? jeg bruker CLA sjeldent, siden går jeg på den blir jeg ikke tynnere, tror jeg.


Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Hjelp til slanking!
« #6 : 20. april 2009, 23:09 »
Hvis du vil ned i vekt så følg prinsippene til Atkins og andre lavkarbo-forkjempere.
Like viktig som å kutte ned på karbohydratene (brød, ris, pasta, poteter osv.), vil det være å bruke mye fett i kosten. Fettet gir deg en god og langvarig metthetsfølelse og et stabilt blodsukker. Spis kjøtt med fett på. Spis også smør, rømme, egg, fet fisk, kaldpressede oljer, nøtter m.m.

I tillegg til dette går jeg ut ifra at du trener jevnlig. Det er en forutsetning. Tren både styrke og kondisjon, men med hovedvekt på styrke da dette er svært fettforbrennende.

Tips: Ikke legg om kosten over natten! Det klarer ingen. Jobb med å bli kvitt karbosuget gradvis og tilvenn kroppen forandringene. Ikke bli hysterisk, men se gleden i å leve sunnere!

Utlogget Freddy92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Hjelp til slanking!
« #7 : 22. april 2009, 17:32 »
..

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Hjelp til slanking!
« #8 : 22. april 2009, 19:09 »
jeg er av den mening at det ikke gjør noe å spise seint. egentlig samma når du spiser. men!!! det som er saken er at du burde fordele karbohydratene utover dagen og spise mest av de der du er i aktivitet.

som feks rundt treningstider er det lurt med litt karbs. også om morgenen btw for da er du jo helt tom i magen Wink

om kvelden kan du jo ta deg litt frukt eller en lett salatblanding med litt kylling eventuelt.

angående vekttrening. trener du ikke bein??!! det burde du. når du skal ned i vekt så burde du ha en del muskler som hjelper på forbrenningen (det er muskler som forbrenner fett, og litt kardio Tongue) og beina er en massiv muskel. flere muskler faktsik. halvparten av kroppen. bare tenk,, da kan du dobble forbrenningen din Wink genialt ikke sant Tongue

Utlogget Hirohqv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Hjelp til slanking!
« #9 : 23. april 2009, 21:12 »
okey:)! Tusen takk alle sammen for tipsene! Cheesy! Håper jeg klarer å komme meg ned!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!