Skrevet av Emne: Smerter foran på legg ved jogging.  (Lest 16570 ganger)

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Smerter foran på legg ved jogging.
« #30 : 22. april 2009, 12:13 »

Helt enig med å kjøre det progressivt..  Ens egen kropp er flink til å si ifra hvis det er noe som bør forandres.

Jeg kjører 2 cardio-økter om dagen nå, så jeg foretrekker at den ene er utendørs og den andre er på mølle/cross-trainer.  Fort gjort å gå helt lei av samme runden.  

Angående kommentaren min om at underlaget spiller ikke stor rolle, er dette kun av egen erfaring. Det som spiller noen rolle for leggen min, er om man beveger seg fremover(slik som ved vanlig gange og joggin) eller om man kun løfter beina opp og ned(som ved mølle-gåing, sykling eller cross-trainer)

Har i tillegg en hissig åreknute(i en alder av 23) rett ved siden av skinnbeinet, noe jeg tror har sammeheng med at jeg fikk majoriteten av blodårene på foten kuttet av.  Så det kan også ha noe med saken å gjøre... Gjør hvertfall ikke gåturene noe hyggeligere.

Ok, skjønner. Ja, jeg ville egentlig bare frem til å det lureste er jo å trene for å unngå belastningsskader, noe man til en viss grad kan forebygge ved å følge overnevnte treningsprinsipper. Og skulle man være så uheldig å ramle utpå, så er det raskeste å ta seg av det først før man begynner opptrening og kanskje forandrer litt på opplegget;-) Men som du er ett eksempel på så finnes det stor variasjon blandt befolkningen:-) Åreknuten din kan jo f.eks hindre optimal gjennomstrømning av blodet gjennom beinet, noe som i sin tur gjør deg lettere disponert for en evt. belastningsskade siden dette er en av flere mekanismer involvert i en betennelses situasjon og leging av denne.

Bare nysgjerring, trenge ikke å svare hvis du ikke føler for det: er det venene under huden du fikk fjernet eller noen av de dype arteriene inni leggen? skade?
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Biffmaister

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Real men lift stones!
Sv: Smerter foran på legg ved jogging.
« #31 : 22. april 2009, 12:41 »
Ok, skjønner. Ja, jeg ville egentlig bare frem til å det lureste er jo å trene for å unngå belastningsskader, noe man til en viss grad kan forebygge ved å følge overnevnte treningsprinsipper. Og skulle man være så uheldig å ramle utpå, så er det raskeste å ta seg av det først før man begynner opptrening og kanskje forandrer litt på opplegget;-) Men som du er ett eksempel på så finnes det stor variasjon blandt befolkningen:-) Åreknuten din kan jo f.eks hindre optimal gjennomstrømning av blodet gjennom beinet, noe som i sin tur gjør deg lettere disponert for en evt. belastningsskade siden dette er en av flere mekanismer involvert i en betennelses situasjon og leging av denne.

Bare nysgjerring, trenge ikke å svare hvis du ikke føler for det: er det venene under huden du fikk fjernet eller noen av de dype arteriene inni leggen? skade?

Det skjedde for ca 8 år siden. Jeg badet i en elv sammen med familien. Så, mens bruttern skulle vise meg bomba, lå jeg i vannet og trødd vannet(ikke svømte, men sparket nedover med beina for å holde meg flytende) og klarte da å sparke borti en knust glassflaske.. Kuttet er kun på foten. Starter i mellomrommet mellom lilletå og nest minste tåa, og brer seg diagonalt ca 13 cm opp til toppen av rista.
Mistet ca en liter blod. Men alle sener var vistnok intakte..

Etter en jogge/gåtur nå, er det kun 2 blodårer som vises på foten, mens høyrefoten er proppa full(som på folk flest)   De 2 årene som vises nå, ser ut som de holder på å sprenge hvert sekund.. Mye blod til lite årer, vil jeg anta....


Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
3. Plass Ironmind Grip Classic
Norgesmester Rolling Thunder 2013
Norgesmester Farmers Walk 2013

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Smerter foran på legg ved jogging.
« #32 : 22. april 2009, 16:04 »
Jeg bor i Beren. Tror ikke det er en løplabbet her:S
Sitat
Jo den ligger ovenfor session, der med kina japan huset
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget fulloggal

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Smerter foran på legg ved jogging.
« #33 : 23. april 2009, 22:59 »
Har vært litt rundtom og sett på sykler.
Har funnet en til 2999,-
http://www.intersport.no/Misc/Product/?query=true&productid=409591(BC_4)
Er dette en ok sykkel? Har ikke så mye penger, så måtte finne en billig;) Så får jeg heller spare til en skikkelig etter jeg har fått meg jobb Wink

Bare til å finne sykler i 3000-kronersklassen;)

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Smerter foran på legg ved jogging.
« #34 : 24. april 2009, 00:09 »
Hm... jeg er ikke fan av sånne terreng dekk på sykler. Klart..skal du sykle offroad så er det jo ok, men om man skal trene og få skikkelig fart på en sykkel ville en hybrid være bedre for akkurat det.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget fulloggal

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Smerter foran på legg ved jogging.
« #35 : 24. april 2009, 08:20 »
Det er ikke terrengdekk på den... Det er en blanding. Asfalt med litt grovere kanter. Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!