Menisk, opperere eller ikke?

(1/4) > >>

webah:
I desember 2007 tryna jeg på snowboard og vridde av en del av menisken. Jeg tenkte som følger
"jaja, dette går nok over" ( siden jeg ikke hadde vært hos legen og fått påvist skaden).

Etter 10 måneder med låsninger som gjorde no jææævlig vondt fant jeg  ut at jeg skulle prøve å gjøre no med det, kom meg til slutt på MR (syyykt lang ventetid...)

og fikk svar at jeg hadde en "butt" , det vil si at det er en løs del inni der.

i august 2008 kom jeg inn i militæret og gikk MYE i rekrutten samt startet å trene knebøy, da var smertene nesten borte g jeg var skjeeeldent plaget med det. 

Nå  for ikke lenge siden hadde vi en helvettes økt ute i nedoverbakker og oppoverbakker på asfallt, etter dette har jeg ofte vært plaga med låsninger samt konstante småsmerter i kneet.

Jeg tar det rolig med knebøy nå og løper så lite som mulig, og prøver å sykle en del.

Jeg er litt usikker på om dette kommer til å gå over eller ikke, og lurer på om dere ville anbefalt en operasjon, eller prøve å trene seg opp? ( da tenker jeg helst folk som har vært bortig samme plager selv)


legen sa til meg at sjangsen for at det ikke ble bra var der og at om jeg ikke var PLAGA burde jeg ikke opperere... nå føler jeg meg så plaget at jeg vurderer operasjon.


takker for svar!

Boyscout slayer:
Syns du skal operere å få det gjort. Legen vil jo selvfølgelig at færrest mulig folk skal opereres, fordi det er dyrt, og sikkert ventelister osv. Du er en av de som trenger et fungerende kne, så hadde jeg vært deg hadde jeg operert.

Karky:
skjønner ikke helt hvordan legen mener det skal gå bort. Meniskbiten er der, og den går ikke bort uten operasjon såvidt jeg vet..

Boyscout slayer:
Sitat fra: Karky på 17. mai 2009, 11:50

skjønner ikke helt hvordan legen mener det skal gå bort. Meniskbiten er der, og den går ikke bort uten operasjon såvidt jeg vet..


er nok mer snakk om plagene kommer til å gå bort av seg selv.

Karky:
skjønner heller ikke hvordan det kan skje. Nå er ikke jeg noen lege, men så lenge det ligger en bit inne i kneet så kan det jo føre til at kneet låser seg (om biten ligger på "rett" sted).
Har ikke hatt en slik skade selv, men jeg ville tatt operasjonen.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side