Skrevet av Emne: Spørsmål og svar: Jannes kjørereger for deffing  (Lest 41446 ganger)

janne

  • Gjest
Her kan dere diskutere og spørre om mine kjøreregler og prinsipper for deffing.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Ser du ikke anbefaler å gå under 30 kcal pr. kilo kroppsmasse. Men antar jo at vi snakker om fettfri kroppsmasse da.... for 30 kcal er jo absolutt ikke så ille med mat.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurrePer

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 573
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 573

  • Hei
Jeg er litt interessert i hvordan du føler deg nå du er i konkurranseform. Jeg tenker da på humør, søvn, libidio, motivasjon og lignende.

Utlogget Bender

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

  • Bend it..
Ut ifra kostholdet ditt ser det ut til at du ikke tar raske karbs etter styrketrening( på deff), stemmer dette?

Føler at mange strides litt over dette spørsmålet, hva er egentlig ditt synspunkt på dette?

Utlogget EnUngPumper

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 402
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 402

"Det kan være greit å ta litt olje, glutamin og litt sterk kaffe før du går"


Hvorfor olje før man går på tur? Hørt rykter om det, men ser ikke helt hensikten på å få i seg en flom av kalorier før turen? I så fall, hvor mange g olje, hva slags olje er det snakk om?
"To be or not to be, - that is the question"

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

Jeg har ett spørsmål som jeg ønsker svar på.

Spiller det egentlig noen stor rolle når på døgnet jeg gjør cardio?

Jeg liker å sove lenge og la kroppen hvile fullt ut (til 10 eller 11). Og når jeg våkner tenker jeg først og fremst på å spise. Så jeg liker å gjøre cardio en time etter frokost. Deretter spiser jeg igjen og stikker til gymmen og trener. Jeg liker også å gjøre litt cardio om kvelden før siste måltid. På dette tidspunkter sitter jeg jo vanligvis å ser på TV og forbrenner jo ikke mye energi. Åsså får jeg lyst på sjokolade og annet d¤¤¤¤. Så da tenker jeg som så at der er bra å gå litt.

Takker for svar.
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget viten

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 038
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 038

  • jejeje mr. talker
Ville bare si tusen takk for posten, denne vil nok løse mange problemer, og vi får et mer effektivt forum Smiley

Gir deg en honnør jeg gitt
Èn gang teller ikke. Èn gang er aldri. Å bare leve èn gang, er som å ikke leve i det hele tatt.

Utlogget Kronoz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 250
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 250



Cardioen om morgene før du spiser fører til at du forbrenner fettreserver i stedet for det du har i magen og i tarmsystemet. Så det er den aller beste forbrenningstreningen du får. Om du skal gå tur om kvelden, anbefaler jeg å kun ta en proteinshake etterpå, rett før du legger deg.

Heisann!

Det du sier her stemmer ikke helt overens med noe jeg leste på sats.no :

Myte 3: Treningen øker fettforbrenningen drastisk i hvile

Noen mennesker har en oppfatning av at treningens høydepunkt kommer etter selve treningen, fordi «det er da forbrenningen setter i gang for alvor». Dette er mildt sagt en overdrivelse.

Forbrenningen under hvile øker riktignok noe etter én times joggetur, men ikke med mer enn opp mot 60 kilokalorier (kcal). Likevel forbrennes det langt flere ekstra kalorier under selve løpingen, anslagsvis 600 kcal ved jogging og 900 kcal under løp. Disse tallene varierer imidlertid fra person til person avhengig av kroppstørrelsen på den som jogger/ løper.

Myte 4: Trening om morgenen= høyere fettforbrenning

Myten går på at du forbrenner mer fett under trening om morgenen fordi du ikke spiser frokost før du trener. Da tror man at energien til treningen må tas direkte fra fettlagrene fordi du ikke har mat i magen å forbrenne. Feil! Vi har lagre av karbohydrater i muskelcellene og i leveren som holder til 1-2 timers hard aktivitet, og godt er det. Om du skulle være så uheldige å bruke opp karbo-lagrene vil du straks merke det ved at treningen blir svært langsom og ubehagelig. Ren fettforbrenning er nemlig ikke nok til å opprettholde et visst aktivitetsnivå, dessuten er det helsemessig ulurt. Tren gjerne om morgenen, men pass på å få i deg 2-3 glass med vann og gjerne en banan først, da har du litt å gå på.

kilde: http://www.sats.com/no/temaer_no/temaarchive_no/temaer_myter_om_trening_og_fettforbrenning_no.htm



Et lite spørsmål: hva er nattlysolje, og hvilken effekt har det?
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

Utlogget LurrePer

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 573
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 573

  • Hei
Både Janne og sats har nok rett her.

Om morgenen vil ikke glykogenlagerene være tomme (kanskje med unntak av leveren), MEN du vil ha lave insulinnivå og høyt innhold av frie fettsyrer i blodet.

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

Hva med å ta en protein shake med lite carbs før cardioen da? Da er jo ikke magen helt tom?
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Spørsmål og svar: Jannes kjørereger for deffing
« #10 : 09. april 2004, 11:49 »
Hva med å ta en protein shake med lite carbs før cardioen da? Da er jo ikke magen helt tom?

Da bruker du jo shaken som energi, istedet for fett i kroppen
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget BabyLunah

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

SV: Spørsmål og svar: Jannes kjørereger for deffing
« #11 : 09. april 2004, 19:40 »
Jeg tar 10g mandler + to ss rapsolje hver dag, er dette nok fett?

Utlogget BabyLunah

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

SV: Spørsmål og svar: Jannes kjørereger for deffing
« #12 : 13. april 2004, 14:56 »
Fisk? Nei usj...  Tongue Fisk blir det lite av..
Spiser mye havregryn med lettmelk, og grovbrød med kokt skinke..og prøver å få i meg masse grønnsaker.. Er vel ikke så mye sunt fett i noe av dette her..? Eller?

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
SV: Spørsmål og svar: Jannes kjørereger for deffing
« #13 : 13. april 2004, 21:24 »
Det å ta en proteinshake er ikke noe farlig før du går tur. Tenk deg kroppen har sovet i 8-9timer og bli kastet ut på tur? Hvis en ikke vil ta shake, så må kroppen ha noe for å starte seg, om ikke annet en et stort glass vann. Tøff kardio tidlig om morgen uten å gi kroppen noe å komme i gang med er direkte helseskadelig. Det blir det samme som å dra en vinterkald bil opp i 120kmt med en gang du starter Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Spørsmål og svar: Jannes kjørereger for deffing
« #14 : 13. april 2004, 21:29 »
Det å ta en proteinshake er ikke noe farlig før du går tur. Tenk deg kroppen har sovet i 8-9timer og bli kastet ut på tur? Hvis en ikke vil ta shake, så må kroppen ha noe for å starte seg, om ikke annet en et stort glass vann. Tøff kardio tidlig om morgen uten å gi kroppen noe å komme i gang med er direkte helseskadelig. Det blir det samme som å dra en vinterkald bil opp i 120kmt med en gang du starter Wink

Ikke meningen man skal begi seg ut på tøff kardio som du kaller det før frokost. Hele poenget med kardio før frokost er å GÅ (eller annen form for kardio med middels intensitet) for maksimal fettforbrenning. Høy intensitet gir muskeltap og ikke effektiv fettforbrenning.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!