LurrePer
Leieboer

Honnør: 25
Utlogget
Hei
|
 |
« Svar #15 på: 05. April 2004, 12:23 » |
|
Både Janne og sats har nok rett her.
Om morgenen vil ikke glykogenlagerene være tomme (kanskje med unntak av leveren), MEN du vil ha lave insulinnivå og høyt innhold av frie fettsyrer i blodet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
.:P-Nutz:.
|
 |
« Svar #16 på: 08. April 2004, 15:39 » |
|
Hva med å ta en protein shake med lite carbs før cardioen da? Da er jo ikke magen helt tom?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!
|
|
|
|
Lasse Christoffersen
|
 |
« Svar #17 på: 09. April 2004, 11:49 » |
|
Hva med å ta en protein shake med lite carbs før cardioen da? Da er jo ikke magen helt tom?
Da bruker du jo shaken som energi, istedet for fett i kroppen
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
BabyLunah
|
 |
« Svar #18 på: 09. April 2004, 19:40 » |
|
Jeg tar 10g mandler + to ss rapsolje hver dag, er dette nok fett?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Janne
Treningsforum Crew
Global Moderator

Honnør: 389
Utlogget
Kjønn: 
Janne på landet, tissa i spanne!
|
 |
« Svar #19 på: 13. April 2004, 09:32 » |
|
Jeg tar 10g mandler + to ss rapsolje hver dag, er dette nok fett?
Ja si det.....nå spør du mer enn jeg kan svare.....kommer jo ann på hva annet du spiser....... fet fisk som laks er jo en kjempebra kilde til sunne fettsyrer, også er det innmari godt.....jammi.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
BabyLunah
|
 |
« Svar #20 på: 13. April 2004, 14:56 » |
|
Fisk? Nei usj...  Fisk blir det lite av.. Spiser mye havregryn med lettmelk, og grovbrød med kokt skinke..og prøver å få i meg masse grønnsaker.. Er vel ikke så mye sunt fett i noe av dette her..? Eller?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
LilleMy
|
 |
« Svar #21 på: 13. April 2004, 21:24 » |
|
Det å ta en proteinshake er ikke noe farlig før du går tur. Tenk deg kroppen har sovet i 8-9timer og bli kastet ut på tur? Hvis en ikke vil ta shake, så må kroppen ha noe for å starte seg, om ikke annet en et stort glass vann. Tøff kardio tidlig om morgen uten å gi kroppen noe å komme i gang med er direkte helseskadelig. Det blir det samme som å dra en vinterkald bil opp i 120kmt med en gang du starter 
|
|
|
|
|
Loggført
|
 Konkurrerende utøver i Styrkeløft. Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg "Why choose failure, when success is an option"
|
|
|
|
Zoria
|
 |
« Svar #22 på: 13. April 2004, 21:29 » |
|
Det å ta en proteinshake er ikke noe farlig før du går tur. Tenk deg kroppen har sovet i 8-9timer og bli kastet ut på tur? Hvis en ikke vil ta shake, så må kroppen ha noe for å starte seg, om ikke annet en et stort glass vann. Tøff kardio tidlig om morgen uten å gi kroppen noe å komme i gang med er direkte helseskadelig. Det blir det samme som å dra en vinterkald bil opp i 120kmt med en gang du starter  Ikke meningen man skal begi seg ut på tøff kardio som du kaller det før frokost. Hele poenget med kardio før frokost er å GÅ (eller annen form for kardio med middels intensitet) for maksimal fettforbrenning. Høy intensitet gir muskeltap og ikke effektiv fettforbrenning.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Janne
Treningsforum Crew
Global Moderator

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #23 på: 14. April 2004, 10:34 » |
|
Helt enig med Zoria her. Vi legger ikke akkurat ut på en maraton om morgenen. Ca 50-60 min rask gange før froksost er det JEG syns er optimalt.....delte meninger om det selvfølgelig, men det er min erfaring da. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cecilie_M
Nykomling
Honnør: 0
Utlogget
|
 |
« Svar #24 på: 27. April 2004, 08:38 » |
|
Har aldri prøvd proteinshake før. Er dette noe man lager selv, eller kjøper man det på helsekostbutikker?
Er det en fordel med dette når man ønsker å gå ned i vekt?
Noen som kan gi meg en innføring i dette?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kronoz
Erfaren bruker

Honnør: 8
Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #25 på: 28. April 2004, 13:26 » |
|
Cecilie: Det er noe man kjøper ja. Kan feks sjekke www.proteinfabrikken.no og ser hva dem selger der. Kan absolutt være gunstig i en diett for å miste vekt, men hvordan man legger opp dietten er ikke jeg den rette til å svare på. Hvis du leser litt rundt på forumet her så finner du nok svar på det spørsmålet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
 "Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson
|
|
|
Tim
Nykomling
Honnør: 0
Utlogget
|
 |
« Svar #26 på: 28. April 2004, 14:27 » |
|
Jeg lurer på en liten ting; etter hver økt (vekttrening), pleier jeg å få i meg litt raske karbohydrater samt en protein-shake nokså umiddelbart etter trening. Har planer om å legge inn litt kardio etter vekttreningen og lurere på om jeg da skal vente med karbs/proteiner til etter kardioen (rask gåtur på 30-40 min) ? Ønsker å bygge mest mulig muskler (ihvertfall ikke tape muskler) samt gå ned i fettprosent.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
reidar
|
 |
« Svar #27 på: 28. April 2004, 18:41 » |
|
Myte 4: Trening om morgenen= høyere fettforbrenning Myten går på at du forbrenner mer fett under trening om morgenen fordi du ikke spiser frokost før du trener. Da tror man at energien til treningen må tas direkte fra fettlagrene fordi du ikke har mat i magen å forbrenne. Feil! Vi har lagre av karbohydrater i muskelcellene og i leveren som holder til 1-2 timers hard aktivitet, og godt er det. Om du skulle være så uheldige å bruke opp karbo-lagrene vil du straks merke det ved at treningen blir svært langsom og ubehagelig. Ren fettforbrenning er nemlig ikke nok til å opprettholde et visst aktivitetsnivå, dessuten er det helsemessig ulurt. Tren gjerne om morgenen, men pass på å få i deg 2-3 glass med vann og gjerne en banan først, da har du litt å gå på. kilde: http://www.sats.com/no/temaer_no/temaarchive_no/temaer_myter_om_trening_og_fettforbrenning_no.htmEnig med deg Janne, ikke hør på SATS folkene. De har nok mere peiling på økonomi enn trening. Dette er hva Will Brink sier om saken: Do aerobics 3-4 days per week for 40-60 minutes on alternating days, or after weight training to burn (oxidize) fat and calories. Aerobics are best done on alternating days from weight training.
Aerobics on an empty stomach also tends to optimize the use of fat for energy which is why many people choose to do their aerobics first thing in the morning when blood sugar is low and free fatty acids are being used as fuel for the body. You need not kill yourself with aerobics. A steady manageable pace is adequate and will also pay dividens in improvoving your health in general.
[/color][/color]
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Janne
Treningsforum Crew
Global Moderator

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #28 på: 01. Mai 2004, 18:06 » |
|
Jeg bygger kun på mine egne erfaringer, og kan IKKE si hva som fungerer best på andre. Faktum er imidlertid at de fleste av dem som kjører kardio under deff gjør det på morgenen før frokost. Jeg regner med at de, som jeg, har prøvd ullike metoder og funnet hva som fungerer for dem. Morgentur, kveldstur, ettermiddagstur.....allt er bedre enn ingenting, og det som er best for MEG (ut fra erfaringer) er MORGENTUR før frokost. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
L2-CaStLe
|
 |
« Svar #29 på: 01. Mai 2004, 18:20 » |
|
Morgenkardio slår en gåtur utpå dagen!!!
Brenner som bare det, er noe alle må ha erfart.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Bøy: 130 (uten drakt) - januar'06 Benk: 107,5 (uten skjorte) - juni'05 Mark: 205 (uten drakt) - juni'05
|
|
|
|