Skrevet av Emne: Spørsmål og svar: Jannes kjørereger for deffing  (Lest 41472 ganger)

Utlogget Cecilie_M

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

SV: Spørsmål og svar: Jannes kjørereger for deffing
« #15 : 27. april 2004, 08:38 »
Har aldri prøvd proteinshake før. Er dette noe man lager selv, eller kjøper man det på helsekostbutikker?

Er det en fordel med dette når man ønsker å gå ned i vekt?

Noen som kan gi meg en innføring i dette?

Utlogget Kronoz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 250
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 250

SV: Spørsmål og svar: Jannes kjørereger for deffing
« #16 : 28. april 2004, 13:26 »
Cecilie:
Det er noe man kjøper ja. Kan feks sjekke www.proteinfabrikken.no og ser hva dem selger der.

Kan absolutt være gunstig i en diett for å miste vekt, men hvordan man legger opp dietten er ikke jeg den rette til å svare på. Hvis du leser litt rundt på forumet her så finner du nok svar på det spørsmålet.
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

Utlogget Tim

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: Spørsmål og svar: Jannes kjørereger for deffing
« #17 : 28. april 2004, 14:27 »
Jeg lurer på en liten ting; etter hver økt (vekttrening), pleier jeg å få i meg litt raske karbohydrater samt en protein-shake nokså umiddelbart etter trening. Har planer om å legge inn litt kardio etter vekttreningen og lurere på om jeg da skal vente med karbs/proteiner til etter kardioen (rask gåtur på 30-40 min) ? Ønsker å bygge mest mulig muskler (ihvertfall ikke tape muskler) samt gå ned i fettprosent.

Utlogget reidar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 464
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 464

SV: Spørsmål og svar: Jannes kjørereger for deffing
« #18 : 28. april 2004, 18:41 »



Myte 4: Trening om morgenen= høyere fettforbrenning

Myten går på at du forbrenner mer fett under trening om morgenen fordi du ikke spiser frokost før du trener. Da tror man at energien til treningen må tas direkte fra fettlagrene fordi du ikke har mat i magen å forbrenne. Feil! Vi har lagre av karbohydrater i muskelcellene og i leveren som holder til 1-2 timers hard aktivitet, og godt er det. Om du skulle være så uheldige å bruke opp karbo-lagrene vil du straks merke det ved at treningen blir svært langsom og ubehagelig. Ren fettforbrenning er nemlig ikke nok til å opprettholde et visst aktivitetsnivå, dessuten er det helsemessig ulurt. Tren gjerne om morgenen, men pass på å få i deg 2-3 glass med vann og gjerne en banan først, da har du litt å gå på.

kilde: http://www.sats.com/no/temaer_no/temaarchive_no/temaer_myter_om_trening_og_fettforbrenning_no.htm


Enig med deg Janne, ikke hør på SATS folkene. De har nok mere peiling på økonomi enn trening.
Dette er hva Will Brink sier om saken:

Do aerobics 3-4 days per week for 40-60 minutes on alternating days, or after weight training to burn (oxidize) fat and calories. Aerobics are best done on alternating days from weight training.

Aerobics on an empty stomach also tends to optimize the use of fat for energy which is why many people choose to do their aerobics first thing in the morning when blood sugar is low and free fatty acids are being used as fuel for the body.
You need not kill yourself with aerobics. A steady manageable pace is adequate and will also pay dividens in improvoving your health in general.
[/color][/color]

Utlogget L2-CaStLe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 635

Morgenkardio slår en gåtur utpå dagen!!!

Brenner som bare det, er noe alle må ha erfart.
Bøy: 130 (uten drakt) - januar'06
Benk: 107,5 (uten skjorte) - juni'05
Mark: 205 (uten drakt) - juni'05

Utlogget Thor Eirik

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Hva med hardere trening tidlig på morgenen f.eks. en time med kampsport? Vil dette istedet tømme lagrene av karbohydrater og være lite fettforbrennende?

Jeg synes det er greit å trene en time karate når jeg står opp og så ta frokosten etterpå...

Utlogget Toka

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hei Janne!

Kunne du lagt ut en oversikt over alt du har i deg på en typisk spisedag? Spiser du alt du har lyst på eller satser du på et mer kontrollert matinntak med hovedvekt på oppkarbing?

selv synes jeg det er vanskelig å si nei til noe som helst når jeg først har begynt en spisedag, plutselig frister ikke havregrøt proteinpulver i det hele tatt. Prøver meg på deffing for tiden, men synes ikke fremgangen er helt optimal. kanskje fordi jeg tar av så sinnsykt på spisedagene

 Food   

Utlogget worbid

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Spisedag under deffing?

Jeg er njubi, så bear with me... Har alle en spisedag i uka under deff? Eller hele året?

Utlogget tjoheipostei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 111

  • =>
Heisann Janne, bra du stiller opp og svarer oss som lurer på noe.

Jeg har et spørsmål angående cardio etter du har stått opp, so here it goes;

Det har hendt at jeg har stått opp, sykklet 30 minutter (ca 1 mil) og deretter kjørt på en styrkeøkt på tom mage. Vil egentlig tro etter det jeg har lest at dette ikke er så altfor smart. Lurer egentlig på om dette er mer ødeleggende en det gjør godt.

Og, når man snakker om cardio, Sykkling i litt raskere tempo, fungerer det som kardio?
Det har seg liksom sånn at når jeg hiver meg på sykkelen så må jeg bare stå å trø fordi jeg finner gleden i at det går raskere en vanlig sykkling. Nå ikke missforstå meg, ikke tro jeg sliter meg ihjel, for jeg gjør ikke det. Jeg sykkler bare relativt raskt, men det er ikke tungt. Er dette et bra alternativ til gange?

Håper du svarer =)
<3 Tv foran tredemølla <3

Utlogget Kronoz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 250
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 250

Hei Janne!

Jeg er godt i gang med deff nå, og det går rette veien. Men for meg så er ikke rask gange særlig motiverende i det hele tatt. Jeg liker å dra på sats for en tidlig spinningtime med høy intensitet. (60 min, sykkel-2).

Hvis jeg velger å gjøre dette som morgenkardio (selv om jeg vet dere fraråder det) hvordan bør jeg legge opp frokosten da? Bør jeg spise før treningen siden dette er trening med ganske høy intensitet? Eller bør jeg kanskje dele opp frokost og spise noe før og noe etter treningen?

Frokosten min ser slik ut:

1 stor espresso
1 skål all-bran med skummet melk
ca 30g proteinshake, blandet i skummet melk
10-15g hasselnøttkjerner
og i tillegg vitaminer, cla, mineraler, tran og omega-3

Er det noe du mener jeg mangler? Eller burde endret på?
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

janne

  • Gjest
Hei Janne!

Jeg er godt i gang med deff nå, og det går rette veien. Men for meg så er ikke rask gange særlig motiverende i det hele tatt. Jeg liker å dra på sats for en tidlig spinningtime med høy intensitet. (60 min, sykkel-2).

Hvis jeg velger å gjøre dette som morgenkardio (selv om jeg vet dere fraråder det) hvordan bør jeg legge opp frokosten da? Bør jeg spise før treningen siden dette er trening med ganske høy intensitet? Eller bør jeg kanskje dele opp frokost og spise noe før og noe etter treningen?

Frokosten min ser slik ut:

1 stor espresso
1 skål all-bran med skummet melk
ca 30g proteinshake, blandet i skummet melk
10-15g hasselnøttkjerner
og i tillegg vitaminer, cla, mineraler, tran og omega-3

Er det noe du mener jeg mangler? Eller burde endret på?

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har særlig erfaring med spinning, har vært med på totalt 2 timer i hele mitt liv. Det var grusomt....hehe.....følte meg mer død enn levende etterpå.

For å klare å holde ut en så intensiv økt bør du nok ha karbohydrater i magen. Så da kan du jo evnt. spise all-bran før du trener og ta en shake etter treningen. Husk MASSE vann under hele økten.

Ellers så syns jeg det ser bra ut. Stå på videre.

Utlogget Kronoz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 250
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 250

Takk for raskt svar!

Skal fortsette med samme planen videre, så får vi se om jeg klarer å dra meg ut av sengen så tidlig de neste ukene også.. Motivasjonen er ihvertfall tilstede! Smiley
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

Utlogget aP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 129
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 129

  • -i am, and so are you.
For hard trening kan føre til at du brenner mer muskler enn fett, det er derfor vi begrenser intensiteten vår under morgenkardioen. Hvor hard du trener vet jeg jo ikke, prøv ulike intensitetsgrader å finn ut hva som fungerer best for deg.

rolig jogg ? er det greit?

Og som du vet janne kjører jeg diett nå.. (se signatur for link til diettdagboka:D)
Du vet også at jeg trener styrke 3 dager i uka, fotballtrening 2 dager i uka, 3 geriljakardioøkter etter hver av styrkeøktene + skating og trampolinehopping..

Det jeg lurte på var om det blir for mye med lett jogg 3 dager i uka om morgenen?
-"Jeg er god i det jeg gjør, og jeg gjør det jeg er god til."

janne

  • Gjest


rolig jogg ? er det greit?

Og som du vet janne kjører jeg diett nå.. (se signatur for link til diettdagboka:D)
Du vet også at jeg trener styrke 3 dager i uka, fotballtrening 2 dager i uka, 3 geriljakardioøkter etter hver av styrkeøktene + skating og trampolinehopping..

Det jeg lurte på var om det blir for mye med lett jogg 3 dager i uka om morgenen?

Liker best rask gange, men det er vel individuelt tenker jeg. 3 ganger i uka syns jeg ikke er for mye. Selv går jeg jo 6 ganger i uka (minst) når jeg er på diett.

Utlogget -hx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

SV: Spørsmål og svar: Jannes kjørereger for deffing
« #29 : 01. august 2004, 14:45 »
Når står dere egentlig opp om morningen?

Jeg har ikke sjanse til å klare å gå/jogge om morningen før frokost, skal være på jobb kl 07.00 må kjøre hjemme iifra 06.30, skal jeg jogge/gå i 50 min før det så må jeg jo opp klokken 05.00 så eg får dusjet osv.

tok en tur i går før frokost men siden eg sover lenge om lørdagene så gikk jeg ut i 12.00 tiden

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!