Slimete i hals av proteinpulver og/eller melk?

(1/1)

JanJ:
Hei

Jeg har de siste 3-4 ukene vært veldig slimete i hals og svelg. Våkner opp med slimballer i halsen hver morgen. Får vel i meg ca 110 g Dahlblads proteinpulver daglig (vassleprotein, er vel svensk for myseprotein eller?), og drikker vel kanskje 1 liter melk om dagen i snitt.

Noen som har erfaring med om proteinpulver kan føre til sliming?

Jan

NK:
Det er helt vanlig det du sier her , dropp den literen med melk først i 2-3uker og se om det blir bedre , hjelper ikke det så kjøper du et bedre pulver , regner med det er whey class+ du har og ikke Iso Whey fra dalblads

JanJ:
Whey class + ja. Er Iso Whey mye bedre? Få gjerne innspill fra litt flere her

Noe spes annet folk har erfart at de blir veldig slimete av? Er jo litt generelt men kom gjerne med det.

Jan

Mummelmann:
Får samme følelse av melkemat generelt så det ligger nok noe i det. Vil tro det først og fremst er melka som skaper problemet ja, blander selv ut pulveret i vann nå, smaker ikke særlig godt men jeg slipper å bli ekkel i halsen og magen.

NK:
Whey class +  er et helt normalt myseproteinkonsentrat , det inneholder endel laktose osv , det er nok det og melken + evnt andre melkeprodukter som er problemet.
Iso Whey fra dalblads er et CFM Isolat , det vil nok være betydelig bedre om det er dette som er problemet.
Prøv først å kutte ut alle melkeprodukter som melk,cottage cheese osv i 2-3 uker ,hjelper ikke det så er det bare å da kutte proteinpulveret , blir det da raskt bra så bør du over på et myseisolat.

Navigering

[0] Oversikt