Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 634237 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1575 : 30. juli 2014, 14:36 »
Onsdag 30/7-14:

Styrke

Styrkevendinger.
Frontbøy: 3*5, 80 kilo.
Knebøy. 3*6, 102,5 kilo.
Bulgarske utfall: 20 kilos hantler, 3*6.
Benkpress: 3*5, 82,5 kilo.
Pushpress: 3*3, 70 kilo.
Facepulls: 3*12.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1576 : 31. juli 2014, 20:13 »
Torsdag 31/7-14:

Middels intensiv løpetur rett i underkant av en time. Pulskurve. De nye skoa mine har null dropp og svært tynn såle. Det er fantastisk å løpe på. Å tråkke på litt spisse steiner gjør derimot dritvondt. Den siste uka har jeg hatt en tendens til virkelig å sparke fra på spisse steiner med høyrefoten. Ikke bra.

Jeg skal innrømme at jeg har slitt litt med motivasjonen etter fadesen i Bodø. Jeg burde virkelig ha vunnet der. I tillegg ble det masse på jobben i juni/juli. Og jeg hadde en handikappet høyrehånd. Derfor har treningen blitt litt dårligere enn jeg hadde tenkt. Skulle etter planen ha gått opp til 86-87 kilo og blitt sterkere enn jeg er. Slik ble det ikke, skal ikke skylde på hånda, det var bare min egen skyld. Spiste ikke nok. Helt mislykka var det derimot ikke. Har fått tilbake styrken min og veier bare rundt 83 kilo. Det vil si 2 kilo vektøkning. Samtidig trenger jeg ikke gå ned et gram i reell vekt for å greie å veie inn under 81 uten at det på noen som helst svekker meg. Kondisen er holdt sånn noenlunde ved like. Nå er hånda bra igjen, jeg har trent lite judo i det siste og jeg begynner å savne det.

Selv om det ikke spiller noen rolle hvor godt trent jeg er hvis jeg presterer som jeg gjorde i Bodø, kommer jeg ikke til å gjøre ting halvveis. Jeg har vunnet kamper på fysikken før, og jeg har aldri tapt en kamp i -81 fordi motstanderen var bedre trent enn meg. Så planen er vel å trene bedre, spise sunnere og sove mer enn jeg har gjort. Har vel hatt en tanke om hvordan høsten kom til å bli en stund allerede, men skriver det ned nå. Begynner å trene for fullt om ei uke. Her er høsten treningsrelaterte høydepunkter.

Torsdag 7. august: Har bestilt VO2 maks test. Gleder meg til å finne ut hva tallet blir. Forventer over 50, og blir meget overrasket hvis jeg bikker 70. Er med andre ord usikker på resultatet. Om ikke annet får jeg en god indikasjon på hva makspulsen min egentlig er. Da kan jeg endre pulssonene på klokka mi slik at de blir reelle og jeg faktisk kan bruke de til noe. Muligens tar jeg en ny test på nyåret for å se utviklinga.

Søndag 6. oktober; NM individuelt. Målet er tellende plassering. Har jeg en grei trekning og får brukt det jeg er god på, får jeg til det. Høstens hovedmål. Drømmer om mer enn tellende plassering. Planlegger mye trening før det. Skal 5 dager til Berlin i forbindelse med jobben i slutten av august. Skulle gjerne vært foruten den turen. Kommer ikke til å få tid til å gjøre noe spennende uansett. Utover de dagene planlegger jeg en ordentlig god oppkjøring.

Lørdag 26. oktober: 830-cup. Norgescupstevne i judo. Kongsberg.

Lørdag 15. november: Ippon-cup. Norgescupstevne i judo. Oslo, 15 minutters gange fra der jeg bor.

Lørdag 29. november: Lag-NM. Kongsberg. Litt usikker på hvordan det blir med lag og vektklasse. Håper selvsagt på -81.

Det skal jeg være med på. Mulig det blir noe bjj/grappling også. Bare for moro skyld. I tillegg vurderer jeg 10 kilometeren på Oslo maraton. Hovedmålet er å gå gode kamper. Forhåpentligvis medfører det noen medaljer. Et mindre mål er å nå 40 kamppoeng slik at jeg kan ta en kamp-gradering til svart belte. Nå har jeg 23,5. Om jeg greier det, avhenger både av hvor godt jeg gjør det  i de kampene jeg går(selvsagt) og hvor mange kamper jeg får. Det avhenger av antall deltagere.

Sammenligner du fysikken min med de beste judo-utøverne i verden, er jeg ingenting. Jeg skal ikke konkurrere mot de. Sammenligner du fysikken min med flertallet av de jeg kommer til å møte i -81 på de stevnene jeg har nevnt, er den fryktinngytende. Dessuten har jeg noen teknikker både på bakken og stående som er sterke når jeg treffer. Håper å få vist det når det teller.

"Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure." The best of me.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1577 : 01. august 2014, 14:39 »
Fredag 1/8-14:

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 3*5, 165 kilo.
Knebøy: 3*5, 80 kilo.
Sittende roing: 3*4.
Pullupa: kroppsvekt, 3*8.
Omvendt roing: kroppsvekt+5 kilo, 3*5.
Facepulls: 3*6.

Bra trykk i markløft i dag.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1578 : 02. august 2014, 18:04 »
Lørdag 2/8-14:

Ganske intensiv løpetur på ca. 25 minutter uten at jeg tok meg helt ut. Løp nesten flatt, så det var lettere å holde en jevn puls. Tok en liten langspurt på slutten. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1579 : 03. august 2014, 15:40 »
Søndag 3/8-14:

Ganske intensiv tur i underkant av en time. Fikk hvile i noen nedoverbakker. Pulskurve. Siste løpetrening med noe særlig intensitet før det blir O2-test på torsdag.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1580 : 04. august 2014, 14:46 »
Mandag 4/8-14:

Styrke

Styrkevendinger.
Frontbøy: 3*5, 80 kilo.
Knebøy: 3*6, 105 kilo.
Bulgarske utfall: 20 kilos hantler, 3*6.
Benkpress: 3*5, 95 kilo.
Pushpress: 3*72,5 kilo, 2*72,5 kilo, 3*70 kilo.
Facepulls: 3*12.

Overraskende nok var det mest trykk i knebøy i dag. Hadde ikke trodd det etter to dager på rad med ganske hard løping. Har også funnet ut ca. hva jeg er god for i pushpress. Selv om timing og koordinasjon fortsatt er noe ustabilt.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1581 : 05. august 2014, 10:01 »
Tirsdag 5/8-14:

Løpetur på en halvtime. Meget rolig. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1582 : 06. august 2014, 22:54 »
Onsdag 6/8-14:

Judo. Litt teknikk og litt sparring. Ikke veldig hardt, like greit egentlig, for i morra er det VO2makstest.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1583 : 07. august 2014, 15:19 »
Torsdag 7/8-14:

VO2 maks test gjennomført. Slik så pulskurven fra den ut. Resultatet ble 57,7 ml/kg/min. Hadde håpet å bikke 60. Har nå i etterkant av testen googla litt og funnet at det faktisk er på nivå med elite-utøvere i judo og bryting. Min meget uvitenskapelige oppsummering er at de stort sett ligger fra 52 til 65, altså er jeg nesten midt mellom. Såvidt jeg har forstått det, er grunnen til at det ikke er høyere relativt kort konkurransetid. Videre fant jeg studier som tilsa at utøvere under elitenivå også hadde tilsvarende verdier.

Så er det masse ting jeg ikke kan så mye om som også spiller inn som f. eks. anaerob kapasitet. Dessuten testa jeg mens jeg løp. Kanskje greier jeg å oppnå en høyere verdi når jeg bruker større deler av kroppen, noe man jo typisk gjør i judo. Er rimelig sikker på at de verdiene jeg har funnet gjelder for kampsportutøvere som løper/sykler. Har eliteutøverne i såfall større forskjell enn meg i forhold til løp/sykling når de holder på med kampsport?

Konklusjonen er vel at jeg har ganske god kondis (noe jeg allerede visste) uten at jeg egentlig har blitt veldig mye klokere på hvor god den er. Også var det moro å teste da. Estimert makspuls er 187.

 

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1584 : 08. august 2014, 23:00 »
Moro at du fikk testa VO2 maksen din. Hvor gjennomførte du den? Trudde du skulle ha et høyere opptak enn det med tanke på løpetidene dine, men det er uansett et bra resultat.Smiley

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1585 : 09. august 2014, 00:03 »
Moro at du fikk testa VO2 maksen din. Hvor gjennomførte du den? Trudde du skulle ha et høyere opptak enn det med tanke på løpetidene dine, men det er uansett et bra resultat.Smiley

Ja, det var på tide å få gjort det! Jeg var på NIMI på Ullevål. Jeg hadde som nevnt over håpet å bikke 60, kanskje jeg har god arbeidsøkonomi når jeg løper Wink

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1586 : 09. august 2014, 00:07 »
Fredag 8/8-14:

Var og trente bjj på judo-samling. Siden det ikke akkurat var min første bjj-trening ble det stort sett ting jeg har vært borti før. Fikk allikevel et konkret tips jeg skal ta med meg. Til slutt var det litt sparring, høydepunktet var da jeg fikk gå mot en av Sveriges beste utøvere med femteplass fra forrige VM i -90. Han tok meg gitt.

Skal tilbake for to nye økter i morgen.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1587 : 09. august 2014, 21:23 »
Lørdag 9/8-14:

Formiddag

Judo. Kata-trening. Relevant for å gradere til svart belte en gang.

Ettermiddag

Judo. Noe teknikk og en del sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1588 : 10. august 2014, 17:56 »
Søndag 10/8-14:

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 3*5, 140 kilo.
Hipthrust: 3*5, 150 kilo.
Knebøy: 3*5, 90 kilo.
Benkpress: 3*5, 90 kilo.
Pushpress: 3*3, 60 kilo.
Facepulls: 3*8.

Lett styrketrening. NÅ er planen 2 uker med mye trening. En uke der jeg blir borte 5 dager, litt usikker på hvor mye trening det blir da. Så tre uker med mye trening. Avsluttet med to uker med mindre/lettere trening før NM om nøyaktig 8 uker. Sånn grovt sett er det planen.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2015
« #1589 : 11. august 2014, 22:07 »
Mandag 11/8-14:

Morgen

Intervaller på mølle, 4*4 minutter, 2 minutters pause.

Drag 1: Flatt, 16,8 kilometer i timen.
Drag 2: Flatt, 16,8 kilometer i timen.
Drag 3: Flatt, 16,8 kilometer i timen.
Drag 4: Flatt, 16,8 kilometer i timen.

Pulskurve. Litt uvant, både å løpe intervaller og å løpe på mølle. Synes allikevel det gikk greit.

Kveld

Judo. En del sparring. Er ikke så rask som jeg kunne ha være, satser på at det kommer.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!