Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 626571 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Mandag 20/7-15:

Judo. Teknikk og litt sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Tirsdag 21/7-15:

Styrke

Benkpress: 3*5, 92,5 kilo.
Dips: Kroppsvekt+15 kilo, 3*8.
Pushpress: 3*3, 72,5 kilo.
En arms hantel roing: 3*6, 40 kilo.
Omvendt roing: Kroppsvekt+10 kilo, 3*6.
Dragon flies: 3*4.
Fysioøvelser.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Onsdag 22/7-15:

Judo. Graderingstrening.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Torsdag 23/7-15:

Løpetur på litt under 40 minutter. Gradvis økende intensitet uten at det noensinne var tungt. Pulskurve.

Siste trening før 10 km på lørdag gjennomført. Har løpt 10 km en gang tidligere. Da løp jeg på 37.53. Da var jeg ca.4 kilo lettere og løp mer. Beina føles bra, men jeg har ingen gode referanser på hvor fort det egentlig går. Tviler på at går såpass fort nå. Kommer jeg under 40, skal jeg være fornøyd.

Sånn utover det, er ikke Hornindalsvatnet maraton et løp med mange deltagere. I tillegg var det ny løype fra i fjor. Derfor er løyperekorden (for menn, var ei dame som løp på 37.38 i fjor) såpass svak som 43.44. Det vil si at hvis jeg vinner, har jeg sannsynligvis løyperekorden for menn i et år. Det hadde vært moro. Å slå 37.38 i tillegg hadde selvsagt vært enda bedre, men tror det er noe urealistisk.

Om det er realistisk å vinne, avhenger av hvem som stiller. Er såpass få påmeldte at det kan skje. Er det derimot en halvgod løper med, er jeg sjanseløs. Regner meg som en halvgod løper selv, men snakker om en som faktisk driver med løping og er halvgod til det. Oppsummert er jeg fornøyd med under 40, håper på løyperekord for menn og drømmer om pers og løyperekord totalt.

Til slutt kan jeg nevne at det er en mann som har løpt den gamle løypa på 32.12. Det er selvsagt på et helt annet nivå enn jeg er på.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Lørdag 25/7-15:

10 kilometer konkurranse. Begynner med å glemme pulsklokka, urutinert. Henger meg på lederen i starten, velger å slippe etter ca. en kilometer. Løper så sammen med to andre 2-3 kilometer til før jeg velger å slippe de og. Med et par kilometer igjen kommer det en bakfra som prøver å dra fra. Det ender i stedet opp med at jeg knekker han. Kommer i mål på 41.23. Nummer fire totalt, men vant menn senior 17-34.

Hadde mer igjen på slutten og turte aldri gå helt i kjelleren. Tida ble litt som frykta. Tror jeg kunne kommet under 40 med bedre løpsopplegg. Angrer på at jeg ikke prøvde å henge på de to jeg lå sammen med lenger. Tror forøvrig ingen av de som slo meg tar 230 kilo i markløft, så målsettinga om stor styrke kombinert med en ok løpstid, ble forsåvidt oppnådd.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Tirsdag 28/7-15:

Styrke

Styrkevendinger.
Frontbøy: 3*5, 50 kilo.
Knebøy: 3*112,5 kilo, 2*5, 100 kilo.
Situps variant.

Løp lørdag. Relativ lang og bratt fjelltur søndag. Lite søvn og mye jobb i går. Litt vond legg i tillegg. Det er en dårlig kombinasjon for beinstyrken. Hadde håpa å kunne kjøre 3*5 på 112,5 i knebøy. Tok 3, merka at jeg var helt død. Kunne nok klart 4 og kanskje en serie på fem, men det hadde hverken blitt pene løft eller hensiktsmessig trening, så jeg reduserte vektene. Som sagt ganske død, så kutta ned på lengden på treninga også.

Kan også nevne at tida mi muligens var 42.23, ikke 41.23 på lørdag. Arrangøren roter litt, og det er noe fram og tilbake. Muligens har alle deltagerne på 10 kilometeren fått et minutt for god tid. Antar fortsettelse følger. Uansett ville det ikke overraske meg veldig. Følte jeg var god for ca. 40 med maks klaff, men traff ganske dårlig.

Forøvrig ikke lenge til det begynner på igjen med kampsport for fullt. Gleder meg til det!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Torsdag 29/7-15:

Roing. 4*4 minutter, 2 minutters pause. Beina er litt mindre døde enn i går, leggen er derimot fortsatt litt vond, derfor roing i stedet for løping. Pulskurve.

Det har blitt (og blir) en del jobb denne uka. Skal prøve å få trene så mye som jeg kan. Neste uke blir rolig både med tanke på trening og jobb. En oppladningsuke. Så starter oppkjøringa mot NM i mars (med et lite forstyrrelsesmoment i form av graderingsforsøk 30. august).

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Torsdag 30/7-15:

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 3*5, 150 kilo.
Hipthrusts: 3*6, 21+ kilo.
Sittende roing: 3*8, 80 kilo.
Pullups: Kroppsvekt+25 kilo, 3*5.
Windscreen wipers: 3*6.

Trykket begynner å komme tilbake. Kjørte uten belte i mark, 150 kilo var allikevel luft.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Fredag 31/7-15:

Morgen

Løpetur på 30 minutter. Halvintensivt. Løp før jobb med en kollega. Skal ikke påstå at det var falsk beskjedenhet, men nevnte kollegas form var bedre enn jeg forventa og ble forespeilet. Dermed gikk det også fortere enn jeg hadde sett for meg. Så lenge jeg holder følge. gjør det ikke noe. Pulskurve.

Ettermiddag

Styrke

Benkpress: 3*5, 95 kilo.
Dips: Kroppsvekt+20 kilo, 3*8.
Pushpress: 3*3, 60 kilo.
En arms hantel roing: 3*5, 42,5 kilo.
Omvendt roing: Kroppsvekt+10 kilo, 3*6.
Dragon flies: 3*5.

Løp før jobb i dag tidlig. Tenkte jeg ikke trengte vektløfterskoa på trening i dag, så tok bare med løpeskoa. Det var en tabbe. Skulle prøve 3*3 på 75 kilo i pushpress. Det var sjanseløst med flate hæler. Veit ikke om det nødvendigvis er tyngre, men det er definitivt annerledes. Iallefall nok til at det bare var å glemme. Kjørte lett med 60 kilo i stedet.

Som nevnt var ikke trykket helt til stede tidligere i uka. Vekta er under god kontroll og det var sjokoladekake på jobben i dag. Jeg kjørte på med 4 stykker. Trykket var definitivt tilstede i dag og jeg pressa opp femmere på 95 i benken med kaketrykk. Veldig godt fornøyd med det.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Lørdag 1/8-15:

Bjj. Sparring. God trening. Har ikke vært mange gode sparringtreninger i sommer. Hverken judo eller bjj. Merker at løping og løfting er morsomt, men kampsport er morsomst.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Søndag 2/8-15:

Judo. Graderingstrening. 4 uker til jeg er meldt opp til gradering. Utrolig tungvint å komme seg på trening i dag. Buss for T-bane. Brukte minst 2 timer i reising. Håper jeg består så det var verdt det.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1901 : 04. august 2015, 00:20 »
Mandag 3/8-15:

Morgen

Styrke

Styrkevendinger.
Frontbøy: 3*5, 80 kilo.
Knebøy: 5*115 kilo, 2*5, 107,5 kilo.
Stående tåhev: 3*8, 130 kilo.
Situps variant.

Helt annet trykk i dag enn sist jeg trente beinstyrke. En femmer på 115 kilo var allikevel på grensen til hva jeg får til. Tror ikke tre serier hadde gått, så reduserte vektene.

Kveld

Judo. Teknikk og sparring. Fortsatt tungvint med buss for T-bane, ellers en god trening.

Nå venter en litt rolig uke, før jeg begynner oppkjøringa til NM med masse kampsport. Sommertreninga har vært sånn passe suksessfull. Hovedmålet var 240 kilo i markløft. Jeg greide 230 kilo, ganske greit egentlig ( se video side 125). Feiga ut på 240 kilo, kunne kanskje greid det, men angrer ikke på at jeg lot være å prøve, Er nemlig 100% skadefri. Hadde ingen andre konkrete styrkemål. Så vel hvordan ting lå ann etter løftet i markløft og satte meg som mål å greie 3*5 på 95 i benken og 3*5 på 115 i knebøy. Benken gikk og fikk i det minste en femmer på 115 i knebøy. Det er forsåvidt pers, så er egentlig fornøyd. Greide ikke målet om å legge på meg og veie 86-87 kilo. Ikke overraska over det. Veier nå 83-84 kilo. Fordelen med det er at jeg ikke trenger å kutte noe vekt (utover væske og mageinnhold) for å greie vekta på 81 kilo og fortsatt være 100% på konkurranse.

Løpinga gikk ikke helt som jeg håpa. Flere grunner til det. For det første ble distanse og løp bestemt ganske seint. Så det ble litt færre treninger enn jeg hadde sett for meg. Hadde flere "småvondter" som gjorde at jeg ikke løp like mye og fort som jeg kunne tenkt meg når jeg først løp. Sannsynlig et resultat av for rask økning av treningsmengden. Dessuten tror jeg at jeg hadde løpt bedre jo kortere distansen var. For å fullføre elendigheten greide jeg ikke få ut det var jeg er god for. Offisiell tid ble 41.23, men sannsynligvis var den reelle tida 42.23. Hadde håpa (og forventa) å være mye nærmere 40 enn det, helst under. Føler allikevel at kondisen er god.

Har også fått sparra en del i sommer, så nå er det bare gradering 30. august igjen av sommermålene.  

Har tenkt litt på hvordan treninga skal se ut i høst. Tenkte meg noe sånt som dette etter at gradringsforsøket er gjennomført 30. august:

Mandag: Intervaller på mølle (morgen). Judo (kveld).
Tirsdag: Roing (morgen). Bjj/judo (kveld).
Onsdag: Judo (kveld).      
Torsdag: Judo.
Fredag; Intervaller på mølle (eventuelt sittende "tau-klatring") (morgen). Bjj (kveld).
Lørdag: Bjj.  
Søndag: Styrke, fullkropp (+ eventuelt noe lett løping).

De ukene jeg har kveldsvakt er planen å kutte ut kampsporten på kvelden og trene styrke på morgenen slik at det blir to styrkeøkter den uka. Eventuell kondisøkt på morgenen flyttes til en annen dag. Fortrinnsvis skal jeg også få inn minimum 3 judoøkter i uka. Oppsummert blir det mer kampsport enn tidligere, satser på at det har god effekt. Nå blir det sikkert ikke mange uker som blir nøyaktig slik. Noen uker blir endret pga. konkurranse, andre pga. samling. Og det kommer til å dukke opp andre ting som kommer til å endre opplegget av og til. Det som uansett skal ligge i bunn og som jeg virkelig skal prøve å hå til hver uke er en styrkeøkt (for å opprettholde styrken), 3 judoøkter og en intervalløkt på mølla  

Resultatet blir forhåpentligvis at jeg stiller på NM i Levanger mars 2016 bedre forberedt enn noensinne. Der er målet å vinne. Er jeg ærlig med meg selv, er det et urealistisk mål, kanskje til og med veldig urealistisk. Jeg tok bronse i 2014, da tapte jeg en kamp. Motstanderen der er den beste jeg kan møte på NM, men jeg har tatt han på trening (riktignok bare på bakken, men judo foregår både stående og på bakken).

Får jeg trent som  jeg har tenkt og får ut alt jeg er god for når det virkelig gjelder, tror jeg derfor ikke målet er uoppnåelig.

Her er en fin motivasjonsvideo for når det er tøft: Inch by inch!                                                                                                                              

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1902 : 08. august 2015, 10:40 »
Lørdag 8/8-15:

Rolig løpetur på ca. 45 minutter. Skulle egentlig ha fri til i morgen. Nå har jeg hatt 4 dager uten trening og uten fysisk aktivitet, det er minst to for mange. Ble ganske rastløs etterhvert, sneik meg derfor til en liten løpetur i dag. Puls ikke målt.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1903 : 09. august 2015, 20:47 »
Søndag 9/8-15:

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 3*5, 170 kilo.
Hipthrusts: 3*6, 200 kilo.
Knebøy: 3*5, 100 kilo.
Benkpress: 3*5, 85 kilo.
Dips: Kroppsvekt+15 kilo, 3*8.
Sittende roing: 3*8, 80 kilo.
Dragon flies: 3*4.

Sånn ca. slik jeg hadde tenkt å trene når det bare blir en dag styrke i uka. Lang økt, men ble ikke veldig sliten. Litt spent på hvordan det blir med tyngre vekter. Kan vel forsåvidt si at oppkjøringa offisielt er i gang nå.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #1904 : 10. august 2015, 22:55 »
Mandag 10/8-15:

Morgen

Intervaller på mølle. 4*4 minutter, 2 minutters pause.

Drag 1: 16,5 kilometer i timen, flatt.
Drag 2: 16,5 kilometer i timen, flatt.
Drag 3: 16,5 kilometer i timen, flatt.
Drag 4: 16,5 kilometer i timen, flatt.

Det gikk tyngre enn håpa selv om det overhodet ikke var vanskelig å fullføre. Satser på at det kommer seg fort når jeg får løpt litt på mølle igjen. Pulsen var forøvrig mistenkelig høy. Mistenker feil på pulsklokka. Pulskurve.

Kveld

Judo. Teknikk og sparring. Første ordentlige treninga på over en måned. Ble ganske sliten, det kommer til å bedre seg raskt. Godt å være i gang.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!