Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 626796 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2070 : 04. februar 2016, 22:47 »
Torsdag 4/2-16:

Morgen

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 5*180 kilo, 6*200 kilo, 2*170 kilo.
Glutebridge: 3*6, 200 kilo.
En arms hantel roing: 3*6, 40 kilo.
Pullups: Kroppsvekt+ 15 kilo, 3*8.

6 reps på 200 kilo er pers i markløft. Det var strengt tatt dumt/unødvendig å gjøre det. Iallefall treningsmessig. For selvtilliten var det derimot meget bra. Jeg er i slutten av kanskje den tøffeste treningsperioden jeg noensinne har hatt. Var tung og treg i dag tidlig. Har tenkt tanken på å prøve siden forrige økt. Bestemte meg ikke for å gjøre det før etter å ha dratt fem på 180. Da bestemte jeg meg, ikke for å prøve, men for å gjøre det, så gjorde jeg det. Det var tungt, men lettere enn da jeg dro fem på 200 for tre år siden. Resten av økta gikk også bra.

Jeg har oksygenopptak på 66 ml/kg/min og drar en sekser på 200 i markløft på en middels dag. En ting er sikkert, sitter judoen på NM om 30 dager, blir jeg farlig.

Kveld

Judo. For det meste teknikk. Ganske rolig. Passer godt når det er samling fredag til søndag med nesten bare sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Northsteel

  • Gjest
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2071 : 05. februar 2016, 08:07 »
Har du 200kg på stanga til glute bridge? Gjør du dette for å unngå ryggproblemer?

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2072 : 05. februar 2016, 22:29 »
Har du 200kg på stanga til glute bridge? Gjør du dette for å unngå ryggproblemer?

Jeg gjør det for å være i stand til å "brue" og velte motstanderen av meg hvis han skulle være på topp.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2073 : 05. februar 2016, 22:30 »
Fredag 5/2-16:

Judo. To timer. For det meste sparring. Moro å gå med litt nye folk. Er foreløpig uforskammet pigg.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Innlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 234
  • Honnør: 6
  • Innlogget Innlogget

    Innlegg: 1 234

Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2074 : 05. februar 2016, 22:49 »
Gratulerer med ny pers i mark.Smiley Sterkt!

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2075 : 07. februar 2016, 13:32 »
Gratulerer med ny pers i mark.Smiley Sterkt!

Takk for det. var ganske fornøyd med den!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2076 : 07. februar 2016, 13:41 »
Lørdag 6/2-16:

Morgen

Judo. Sparring. Ganske sprek.

Ettermiddag

Judo. Sparring. Var rett og slett ganske død på oppvarminga. Så skulle vi kjøre 3 runder på bakken og sju stående. 5-6 minutters runder. Var helt død på de tre rundene på bakken og de to-tre første stående. Det som da skjedde skjønner jeg ikke helt, plutselig våkna jeg til liv. Sterk, eksplosiv og utholden. Gikk til og med ganske ok teknisk. Og det ble bedre for hver runde. Tror det er det beste jeg har gått på trening i år. Det var moro.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2077 : 07. februar 2016, 14:02 »
Søndag 7/2-16:

Judo. Sparring. Litt færre runder enn de tre foregående rundene. Like greit det, begynner å bli sliten.

Alt i alt har samlinga være ganske grei. Ganske mange folk jeg vanligvis ikke trener med. Det gikk ganske greit mot de og jeg synes det går bedre enn på tidligere samlinger. Det er jo bra. Kan også nevne at det var noen Nederlendere der. De var vel der mer for å besøke en de kjenner som bor og trener i Oslo enn for samlinga i seg selv. De var gode. Og noen av de var digre og. Størstemann har vært med i OL i +100 kilo. Er minst et par hakk opp til de for meg.

Dette var også den siste uka av de fem tunge ukene jeg har planlagt. De ukene har vært meget vellykket. Har vært sliten, samtidig har jeg greid å fullføre som planlagt og lagt inn en liten pers i markløft med 6*200 kilo. Som nevnt har det vært slitsomt og tungt. Det er ikke lett å stå opp for å trene før jobb når det gjør vondt å stå opp av senga. Selv om du veit at det ikke er noe farlig vondt, bare en liten smell eller stølhet. Og skal du først komme deg på trening, må du prestere, ellers er det ikke noe poeng. Å fullføre økter der du føler deg helt død  før du blir varm og kommer ordentlig i gang. Det skal sies at flesteparten av øktene har ikke vært sånn. Allikevel er det ikke lett ¨å fullføre når du ikke har noen garantier for at du får betalt for innsatsen når det virkelig gjelder.

Jeg er glad for at jeg gjorde det. Da veit jeg meg med selv at uansett hvordan det går, har jeg virkelig prøvd. Nå skal jeg hvile meg i form med mindre trening. Stevne på lørdag. Det blir bra!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2078 : 08. februar 2016, 15:59 »
Mandag 8/2-16:

Styrke

Styrkevendinger.
Frontbøy: 3*5, 80 kilo.
Knebøy: 5*107,5 kilo, 3*117,5, 5*107,5 kilo.
Benkpress: 3*5, 92,5 kilo.
Dips: Kroppsvekt + 30 kilo, 3*4.
Facepulls: 3*10.

Jobber kveldsvakt i dag. Bytta til meg kveldsvakt i dag fordi det passa veldig bra med styrke dagen etter samling. Går da heller ikke glipp av kampsporttrening en annen dag. Fornøyd med at jeg greide benken. Muligens siste styrkeøkta med tunge vekter  før NM. Har ikke bestemt meg enda. Planen for resten av uka er kampsport tirsdag-torsdag, hvile fredag og stevne lørdag.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2079 : 09. februar 2016, 22:00 »
Tirsdag 9/2-16:

Bjj. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2080 : 10. februar 2016, 20:05 »
Onsdag 10/2-16:

Judo. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2081 : 11. februar 2016, 23:22 »
Torsdag 11/2-16:

Judo. Teknikk og sparring. Ganske intensivt. Er i god form til lørdagen. Det er blir kanskje den viktihste treninga før NM. Har sett påmeldinga. Det blir tøft, men jeg satser selvsagt på å gjøre det bra.

Her er en klassiker for oppladninga!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2082 : 14. februar 2016, 09:01 »
Lørdag 13/2-16:

Norgescupstevne i judo, Sande.

Veier inn på 80,3 kilo uten å presse meg noe særlig. Sju deltagere i -81. Da blir det to puljer, en med tre deltagere og en med fire. Nummer en og to i hver pulje går videre til semifinalene. Jeg havner i den med tre deltagere.

Først ut er en fra min klubb som jeg har gått mye mot på trening. Gikk noe sånt som to minutter uten at noen fikk poeng. Må nok innrømme at han stort sett dominerte. Etter omtrent to minutter kasta han meg til direkte seier. Han endte opp med å vinne. Skulle gjerne ha gått bedre.

Kamp nummer to var mot en fyr som hadde trent en del bjj. Jeg er mer erfaren enn han og leda kampen fra start til slutt. Vant på holdegrep etter 2-3 minutter. Forsåvidt bra at jeg tok en bjj-fyr på bakken, men skulle ønske jeg hadde greid å kaste han. Ellers fornøyd.

Er nå i semifinalen. Møter vinneren fra den andre pulja. Han er også fra samme klubb som meg. Går også mye med han på trening. Denne kampen er jevnere enn den første, men jeg får aldri ordentlig grep og han kaster meg til poeng flere ganger. Med ca. et halvt minutt igjen, får jeg sjansen på bakken. Mislykkes og prøver litt for lenge å sette teknikken. Havner da i holdegrep og taper. Urutinert. Hadde jeg leda, ville jeg vært veldig forbanna på meg selv. Nå gjorde jeg ikke det, det var kort tid igjen og jeg lå under. Måtte jo prøve noe for å vinne, selv om jeg i ettertid ser jeg skulle prøvd noe annet.

Ingen bronsefinale og to tredjeplasser, så jeg får en av de. Selv med bare en seier og to tap. Det var mye høyere nivå her enn på stevnet jeg vant i Kongsberg. De to som slo meg ble nummer en og to på Swedish open for juniorer i høst. De er (med et unntak og et par tillegg) toppnivået jeg kommer til å møte på NM om tre uker.

Alt i alt er jeg ikke fornøyd med innsatsen. Ikke fordi jeg tapte, men fordi jeg ikke gikk så bra som jeg kan. Hadde jeg gjort det, er det på ingen måte sikkert jeg hadde vunnet, men jeg kunne ha gjort det. På en måte er jeg ganske fornøyd også. Skrev at dette kanskje var den viktigste treninga før NM. Har ikke gått konkurranse på fire måneder. Tror det var veldig nyttig å kjenne på nivået. Om to uker skal jeg til Haugesund på et stevne. Litt usikker på antall deltagere. Uavhengig av antall deltagere, kommer nok nivået til å være lavere der. Går ting som jeg håper, blir det et perfekt stevne for å få opp selvtillitten.

PS. Selvsagt ikke helt feil at klubben min stiller opp med tre deltagere gg tar første, andre og (en av to) tredjeplasser.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2083 : 15. februar 2016, 22:08 »
Mandag 15/2-16:

Morgen

Intervaller på mølle. 4*4 minutter, 2 minutters pause.

Drag 1: 17,5 kilometer i timen, flatt.
Drag 2: 17,5 kilometer i timen, flatt.
Drag 3: 17,5 kilometer i timen, flatt.
Drag 4: 17,5 kilometer i timen, flatt, 20,0 kilometer i timen det siste halve minuttet.

Det gikk lett i dag. Pulskurve.

Skrev ikke at det føltes lett i dag (selv om det gjorde det også). Jeg skriver at det gikk lett. Her er pulskurven med 17,4 kilometer i timen i fart for to uker siden. Jeg dropper lavere ned mellom dragene, jeg går lavere opp i makspuls, jeg ligger kortere tid i sone 5. Det føltes ikke lett, det var lett. Det kan virke som planen min funker. Veldig tilfredsstillende. Fysisk kommer jeg til å være i mitt livs form på NM.

Kveld

Judo. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 751
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 751

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2016
« #2084 : 16. februar 2016, 20:42 »
Tirsdag 16/2-16:

Morgen

4*4 minutter roing, 2 minutters pause. Pulskurve.

Kveld

Bjj. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!