Skrevet av Emne: SJ's profil  (Lest 20498 ganger)

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

SJ's profil
« : 16. februar 2010, 19:56 »
Lagde en online loggføring her på forumet i går men tror jeg posta litt feil, vil ha en bildelogg med detaljer på treninga mi istede, så derfor slenger jeg bare alt over hit istede. Håper det går greit! Smiley

Hei treningsforum.no medlemmer,

Kort om meg;
88 modell
1.76 høy
65 kg

Dette er første gangen jeg skriver på et treningsforum, har hørt mye bra om TF.no og lagde meg derfor bruker her! Håper ikke loggen min virker helt på jordet heller, da jeg har NULL peiling på trening egentlig, i forhold til mange av dere andre her på forumet.

Treningshistorie
Har endelig fått sansen for å gjøre om treningen min til en livsstil i stede for bare trene en gang i blandt. Begynte for første gang på treningsstudio her i byen i slutten av 2007, men sluttet etter 1 uke. Dere kan tro jeg angrer mye den dag i dag at jeg sluttet.

Det som gjorde at jeg fikk opp øynene for trening (styrketrening) er fordi nå sist sommer, følte jeg meg som et vrak, rett og slett et vrak. Helsa var slapp og jeg sov helt tilfeldig, døgnet gjerne også noen dager, drakk litt her og der og alt ble bare dødt. Kroppen fungerte ikke, jeg la på meg noen kilo og dermed så det stopp for meg, jeg taklet ikke mer å være lat. Har alltid vært en sprek person, da jeg har spilt fotball i mangemange år og holdt på med forskjellige aktiviteter.

Nå som jeg endelig har fått opp øynene for trening, har jeg drevet med trening noen få måneder nå, gjort kroppen klar til hardere trening. Opererte rett før jul i brystet, sjekket hjertet om det var noe feil med det, men det var det ikke, heldigvis! Smiley Nå har operasjons-arret vært grodd i 2 uker og jeg har trent nå 4 ganger i uken, de 2 siste ukene.

Aner ikke helt hva jeg skal skrive her, hva som er interessant og hva som ikke er, men jeg kan jo nevne noen av mine mål med treningen fremover;

Bedre helse
Sterkere og større kropp
Selvtillit!
Og mye mer


Jeg skal ikke være helt spesifikk med målene enda, da jeg nå nettopp har begynt med et 5x5 powerbuilding-program. Programmet ser slikt ut;

Dag 1: Rygg og biceps
- Markløft 5 x 5
- Chins eller nedtrekk 2 x 10
- Foroverbøyd roing med stang 3 x 10
- Stangcurls 5 x 10

Dag 2: Bryst og triceps
- Benkpress 5 x 5
- Brede dips 2 x 10
- Skrå flyes 2 x 10
- Smal benkpress 5 x 10

Dag 3: Hvile

Dag 4: Bein
- Knebøy 5 x 5
- Beinpress 2 x 10
- Utfall i smithmaskin 2 x 10
- Strake mark 5 x 10
- Lårcurls 2 x 10

Dag 5: Skuldre og legger
- Militærpress 5 x 5
- Sidehevninger 3 x 10
- Stående tåhev 3 x 10-15
- Sittende tåhev 3 x 10-15

Dag 6 & 7: Hvile


På rygg og beindagene kjører jeg magetreningen. Jeg håper dette programmet vil gi meg litt erfaring angående trening og jeg håper jeg får et helt greit grunnlag av dette programmet, slik at jeg får mer og mer motivasjon..!

Har prøvd i det siste å spise bare sunne ting. Alt i mellom fisk, kjøtt, kylling, ris, pasta, grønnsaker, magert kjøtt (for brødskiva) og grovbrød osv.

Kosttilskudd jeg har;
- Protein Whey 100% Sjokolade 3.3kg
- Cell Max Appelsin 4kg
- Mammuth 2500 Gainer 4kg (men har ikke rørt den enda, fikk den gratis)
- ZMA-X
- Multivitaminer

Protein har jeg tatt her og der, av og til, 1 scoop med 4dl melk.

Fikk før helga Cell Max og ZMA-X, da jeg tror dette kan hjelpe meg mye i starten pga mitt helt greie kosthold. Grunnen til at jeg kjøpte ZMA-X er pga jeg føler jeg ikke får sovet skikkelig dypt nok eller sunt nok, føler jeg har urolig søvn, våkner etter 8-9 timer og er ikke helt opplagt.

Jeg har enda ikke fått noe rutine på kostholdet, hva jeg MÅ spise, når jeg skal spise osv. Jeg spiser gjerne 4 grove brødskiver til frokost med løvtynn skinke, 1 proteinshake og kanskje av og til mer, knasker litt på nøtter og frukt av og til i mellomlunsj, middag kan være alt fra fisk, kjøtt, pasta, spagetti til gryter og forskjellig (spørs hva svigers lager)

Men uansett, nå kjører jeg i gang med min treningslogg, og jeg skal jaggu prøve så godt jeg kan å opppdatere denne loggen så ofte som mulig.

Håper jeg kan få konstruktive tilbakemeldinger om treningen, gjerne tips om hva som helst. Smiley

Da ønsker jeg meg selv lykke til! Tvi tvi.


Kan også legge ut bilder hvordan jeg ser ut nå i dag. Bildene er tatt fra helga som var (ja jeg vet jeg er liten i forhold til alder) Embarrassed

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's treningslogg. From zero to hero!
« #1 : 16. februar 2010, 20:01 »
Trening; 15.02.10 - Mandag (Rygg og biceps)

Markløft 5x5

40kg x10
40kg x10
50kg x10 (3 første oppvarming)
90kg x5
90kg x5
90kg x5
90kg x5
90kg x5


Nedtrekk 2x10
35kg x10
35kg x10 (2 første oppvarming)
50kg x10
50kg x10

Foroverbøyd roing med stang 3x10
40kg x10
40kg x10
40kg x10

Stangcurls 5x10 (kjørte heller 5x10 med hantelcurls)
Klarer 20kg med stangcurls, men føler jeg ikke er sterk nok i biceps for å klare dette skikkelig og kjører derfor hantelcurls fremover en periode, er dette korrekt å gjøre for meg?
7.5kg på hver arm x10
7.5kg på hver arm x10
7.5kg på hver arm x10
7.5kg på hver arm x10
7.5kg på hver arm x10


Gjorde ingen mageøvelser på denne treningsøkta!


Jeg kommer til å skrive opp kosthold etterhvert, men ikke i starten, da jeg må først finne ut hvordan plan jeg skal følge.

Tok proteinshake 2 timer før trening i går, også tok jeg 2 scoops med Cell Max i 4dl iskaldt vann etter trening, etterfulgt med 1 proteinshake etter det. Deretter spiste jeg grovbrød med hamburgerygg med melk på siden til kvelds. 1 time etterpå tok jeg 2 ZMA-X piller, drakk mye vann med det, også la jeg meg 45-60minutt etterpå.

Syns økta i dag var digg (mandagsøkta, altså i går)!

Har aldri prøvd ZMA før og har hørt mange får fantasifulle drømmer. Det stemmer!! Jeg drømte om at jeg spilte tennis ute på en åker med wii kontrolleren! Merkelig drøm, våkna i dag og tenkte WTF? Haha, gleder meg til neste natt! Smiley

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Steffen's treningslogg. From zero to hero!
« #2 : 16. februar 2010, 20:02 »
Keep on going Steffie! Bra logg du har forma her. Bare husk å loggfør øktene og spør, du har jo meg IRL .. men kan jo ikke alt Smiley Er mange flinke her inne, SANT FOLKS?!

Pen fysikk og, ser potensialet her!
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget rusken22

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #3 : 16. februar 2010, 20:06 »
Ville ikkje ha starta med 5x5 powerbuilding, øker lite i muskelmasse, men du blir sterk vist du presser deg sjølv og øker med vekter kvar gang. Økte dobbelt så mykje på samme tida eg starta på RYP som eg gjor med powerbuilding! Er eit hardt program og du blir nervevrak etter nokre veker med det programmet.
Vekt: 84 kg    Høyde: 184 cm

Benkpress: 110 kg
Markløft: 180 kg
Knebøy: 140 kg

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #4 : 16. februar 2010, 23:59 »
Keep on going Steffie! Bra logg du har forma her. Bare husk å loggfør øktene og spør, du har jo meg IRL .. men kan jo ikke alt Smiley Er mange flinke her inne, SANT FOLKS?!

Pen fysikk og, ser potensialet her!

Takk! Smiley Prøver mitt beste her nå, nå som jeg tar treningen litt mer seriøs, ikke bare noe slapp hobby som jeg tenkte om det før.

Loggfører alt på mobilen når jeg er å trener, så skriver jeg opp når jeg kommer hjem, det hjelper litt for å holde oversikt. Smiley

Jeg blir garantert å stille spørsmål, da jeg føler meg evig ny på området, jeg kan sikkert ingenting i forhold til de erfarne, og det er vel logisk! Bra jeg har deg på gymmet til tider Espen, kjekt å ha noen for å hjelpe til etc.

Fysikken ja, takk. Smiley Får ta nye bilder om noen uker, se om jeg har gjort mitt på kosthold-område. Smiley

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #5 : 17. februar 2010, 00:01 »
Ville ikkje ha starta med 5x5 powerbuilding, øker lite i muskelmasse, men du blir sterk vist du presser deg sjølv og øker med vekter kvar gang. Økte dobbelt så mykje på samme tida eg starta på RYP som eg gjor med powerbuilding! Er eit hardt program og du blir nervevrak etter nokre veker med det programmet.

Som sagt jeg har trent litt hulter til bulter før og jeg tror 5x5 programmet vil gi meg et lite grunnlag og også hjelpe til med erfaring, så jeg finner ut hva jeg liker av øvelser, hva jeg har i møte osv. Har ingenting med å vokse fortest mulig på dette programmet. Dette er jo bare begynnelsen. Smiley

Skal sjekke ut RYP senere, aner ikke hva det er nå!

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #6 : 17. februar 2010, 00:18 »
Har vært på housedance-øving i 1 time i dag og spilt fotball 1 time før jeg dro på styrketreningen, så jeg trengte ikke å varme opp altfor mye, følte meg varm nok. Sparer ingen krefter på dansinga og fotballtreninga. Smiley

Dette var dagens økt;

Trening; 16.02.10 - Tirsdag (Bryst og triceps)

Benkpress 5x5

20kg x12 (Bare stanga, oppvarming)
40kg x5
40kg x5
45kg x5
45kg x5
50kg x5


Dips 2x10
65kg x10 (Min egen kroppsvekt)
65kg x10 (Min egen kroppsvekt)


Skrå Flyes 2x10
10kg x10
10kg x10

Smal benkpress
30kg x10
30kg x10
30kg x10
35kg x10
35kg x10


Var alene på gymmet i dag å trente, følte jeg hadde bittelitt mer å gi på benk og smalbenk, men orka ikke siden jeg var alene på hele gymmet. Ikke vits å trene veldig tungt alene på slike øvelser, tror jeg!

Etter jeg var ferdig med disse øvelsene, kjørte jeg litt mage-trening.

Magetrening
Vanlige situps x20
Vanlige situps x20
Situps med vridninger x15
Situps med vridninger x15
Ligge i ro med ryggen og løfte beina opp og ned x20
Ligge i ro med ryggen og løfte beina opp og ned x20


Når jeg var ferdig med alt så stakk jeg rett i bilen å drakk mine shakes. Først 1 shake; 2 scoops Cell Max appelsinsmak med 4dl vann og deretter 2 scoops Whey Protein 100% sjokoladesmak med 4dl melk.

Spiste havregryn med melk og litt banan oppi 1 time etter treningen. Har nettopp pakka i meg 2 ZMA tabeletter, skal hive meg i køya straks. Smiley

Deilig trening i dag!

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #7 : 17. februar 2010, 11:26 »
Har hviledag i dag, deilig!

Tenkte egentlig å jogge/springe senere,  kjøre gerilja kardio eller noe. Er det lurt å gjøre det på en hviledag? Eller har det ingenting å si for resitutsjonen? Hadde vært kjekt å fått svar på det. Smiley

Må si ZMA får meg til å sove mye bedre, elsker det faktisk! =) Har ikke følt meg noe trøtt eller mangel på søvn verken i går eller i dag. Smiley Flott


Utlogget Disiplin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 147

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #8 : 17. februar 2010, 11:57 »
Sweet Steffen!
Du virker motivert og målrettet. Finnes ikke noe bedre enn det!
Jeg ser at et av målene dine med treningen er bedre selvtillit.. Konge! Man trenger ikke bli svær for å få god selvtillit. Jeg kjenner at jeg føler meg bedre og bedre etter hver trening, og jo bedre jeg føler meg, jo bedre tro har jeg på meg selv!

Geriljakardio vil ha noe å si for restitusjonen. Etter en hard løpeøkt vil kroppen jobbe hardt for å ta seg inn igjen. Dette vil påvirke restitusjons-prosessen du allerede er i gang med etter styrkeøkten.

Diverse studier (Hvis du vil kan jeg se om jeg finner noen..Orker ikke nå) viser at de som bare trener styrke vil få bedre fremgang (i styrke) enn dem som trener både styrke og kardio.

Det er dermed ikke sagt at du skal holde deg unna kardio. Det er mange fordeler med å ha kondisjonen på plass. Du må nesten ta en vurdering selv på hvor mye trening du skal ha i løpet av uken... Man blir lett ivrig i starten. Har kjørt meg selv ned i grusen et par ganger.. Overvurdert egen kapasitet osv.

Stå på!
Egenprodusert artikkel: "http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/8/9/ny-forskning-gir-oss-svaret-pa-hvordan-vi-br-trene/"

"Water is wine when you drink upside down"

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #9 : 17. februar 2010, 12:36 »
Sweet Steffen!
Du virker motivert og målrettet. Finnes ikke noe bedre enn det!
Jeg ser at et av målene dine med treningen er bedre selvtillit.. Konge! Man trenger ikke bli svær for å få god selvtillit. Jeg kjenner at jeg føler meg bedre og bedre etter hver trening, og jo bedre jeg føler meg, jo bedre tro har jeg på meg selv!

Geriljakardio vil ha noe å si for restitusjonen. Etter en hard løpeøkt vil kroppen jobbe hardt for å ta seg inn igjen. Dette vil påvirke restitusjons-prosessen du allerede er i gang med etter styrkeøkten.

Diverse studier (Hvis du vil kan jeg se om jeg finner noen..Orker ikke nå) viser at de som bare trener styrke vil få bedre fremgang (i styrke) enn dem som trener både styrke og kardio.

Det er dermed ikke sagt at du skal holde deg unna kardio. Det er mange fordeler med å ha kondisjonen på plass. Du må nesten ta en vurdering selv på hvor mye trening du skal ha i løpet av uken... Man blir lett ivrig i starten. Har kjørt meg selv ned i grusen et par ganger.. Overvurdert egen kapasitet osv.

Stå på!

Tusen takk!

Jepp, håper det er realistiske planer. Har ingen planer om å bli størst i byen eller noe sånt lurt, er bare ute etter en fit og lean kropp, gradvis litt større enn jeg har nå og mere definert. Tiden får vise hva treninga og kostholdet gir av resultater.

Jeg tror jeg bare dropper geriljakardioen faktisk og hviler meg maksimalt i dag, sove en middagshvile etter middag senere får jeg også gjøre, også bare mate kroppen så mye jeg klarer med bra mat. Har så langt spist kyllingfilet i grovbaguett, drukket Cell Max shake til morgenmat, også har jeg spist havregryn og tatt 1 proteinshake for ikke så lenge siden, til lunsj. Får knaske på nøtter til det blir middag.

Tror jeg får nok kardio fra dansinga og fotballen jeg har i uka allerede.

Mandag 18:00-19:00 dansing
Tirsdag 18:00-19:00 dansing
Tirsdag 21:00-23:00 fotball
Torsdag 18:30-20:00 dansing

Tror dette får gjøre nok kardio. Dansinga jeg holder på med, er med en amerikaner som er 30 år, alt går intens, kan føles ut som jeg har en puls på 140-160 under hele øvinga kanskje, har ikke sjekket men ja, tror det skal være nok kardio i uka for min del siden jeg trener mye styrke.

Her kan du se eksempel av housedansinga vi driver med, og dette er non-stop i 1 time eller 1.5 time;
http://www.youtube.com/watch?v=YjkAq3LWwOs#noexternalembed

Regner med det er bra nok kardio Smiley

Kondis er noe jeg har arvet fra moren min tror jeg, har alltid hatt det men jeg trener det jo uansett. Vil gjerne prøve å holde fett% nede, vet ikke om det er lurt når jeg skal bulke opp, eller bli større/få mer masse og muskler i harde treningsperioder?


Skal prøve mitt beste å kjøre på så godt jeg kan med treningen! Smiley

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #10 : 17. februar 2010, 13:52 »
Du kan vell sikkert linke noen former cwalk eller popping movies så folk ser hva du driver på med? Smiley
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #11 : 17. februar 2010, 17:06 »
Du kan vell sikkert linke noen former cwalk eller popping movies så folk ser hva du driver på med? Smiley

Det kan jeg vel gjøre. Begynner å bli en stund siden jeg drev på med cwalk nå da, men holder jo enda på med popping, tho lite videoer av meg ute på nettet av det.

Skal slenge inn noen linker til det jeg liker å gjøre straks. Wink

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #12 : 17. februar 2010, 17:16 »
Cwalk jeg har drevet på med mye før; Legger ut 2 videoer, kan sikkert mekke en ny med en fresh sang og bra redigering, om noen ønsker! Tongue

http://www.youtube.com/watch?v=ugNoKI1fVo0#noexternalembed
http://www.youtube.com/watch?v=PDeGQKPxi-I#noexternalembed

Cwalk handler bare om bevegelse av beina. Have fun. Smiley


Poppinga jeg driver med kommer jeg til å legge ut link senere engang, ikke nå med det første. Smiley

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #13 : 17. februar 2010, 20:42 »
Jævla kult! Smiley

Bra fysikk også!

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #14 : 17. februar 2010, 21:10 »
Velkommen og lykke til med treninga. Det ser ut som du har virklelig lyst til å ta treninga seriøst, så dette kommer til å bli bra. Du har faktisk en veldig grei utgangspunkt Smiley
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!