Skrevet av Emne: Min første deff - bye bye fett  (Lest 1912 ganger)

Utlogget arthuro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Min første deff - bye bye fett
« : 19. februar 2010, 01:08 »
Mandag, 22. februar 2010 startet jeg mitt første deffeprosjekt.
Jeg avslutter prosjektet når jeg er fornøyd, men har satt 1. juni som finish line.

I løpet av disse 13 ukene vil jeg gå på et kontollert kosthold, trene kardio 3 dager i uka, styrke 3 dager i uka, og forhåpentligvis se resultater rimelig fort. Blir jeg kvitt magen er jeg fornøyd. Skimter jeg mageruter, er det bare lykken. Første ukene vil jeg ligge på ca. 2500 kcal. Observere hvordan kroppen reagerer på treningen, og hvordan formen føles. Målet mitt er selvfølgelig å bli kvitt fettet uten å miste for mye muskelmasse. OG ha energi til å utføre jobb og studier.

So it begins!


--------------------------------------------------------------------------------


Treningplan:


Kardio: mandag - onsdag - fredag
Styrke: tirsdag - torsdag - lørdag

Kardiotimen foregår i form av 45 min. rask gange på tredemølla eller på ellipsemaskin.

Treningsprogrammet, oppdatert 25.mars:

--------------------------------------------------------------------------------

Tirsdag, fokus: rygg/nakke/tri
-------------------
Mage:      3x10
Rygghev: 3x10

Mark:       3x10
Roing:     3x10
Shrugs:    3x10
Dips:       3x10
Pushd.:    3x10


Torsdag, fokus: Bryst/skuldre/lats

-------------------
Mage:      3x10
Rygghev:  3x10

Benk:        3x10
Skråbenk
/m hantler:3x10 
Militærp.:   3x10
Cable
crossover  3x10
Pullover:    3x10


Lørdag, fokus: legg/lår/bic
-------------------
Mage:        3x10
Rygghev:   3x10

Knebøy:     3x10
Stående
leggpress:   3x10
Div.
Leg curl:     3x10
BarbellC:    3x10
HammerC:  3x10

--------------------------------------------------------------------------------

Kosthold:

50g Musli /m frukt, blandet i 2dl melk.   

250g laks, 80g ris, grønnsaker.

240g svin, 1 potet, grønnsaker.

2 Shakes
-----------
=ca. 200g proteiner, 130g karbs, 80g fett

1900-2000 kcal.
===========

Kosttilskudd:
Tranpiller
Multivitamin
Gerimax
Whey tech

--------------------------------------------------------------------------------

Fysikk:
Alder: 25
Høyde: 170

Vekt: 22. feb: 81 Kg
         01.mar: 80 Kg
         08.mar: 79,1 Kg
         15.mar: 80 Kg
         22.mar: 78,6 Kg

Legger: 39
Lår: 61

Midje: 22. feb: 99 cm
          08. feb: 97 cm
          15. feb: 97 cm

Bryst: 112
Arm: 35

--------------------------------------------------------------------------------

Treningsbakgrunn:

1 år av og på, 1 år litt mer seriøst, men dessverre med mindre godt kosthold. 3 dager i uka med styrke. De tre store og rygg, bryst, bi/tri-øvelser. Startet i fjor på et 9 ukers nybegynnerprogram fra Dietmar Wolf for å sette et lite grunnlag i kroppen for et litt mer "byggeopplegg".

Planen var egentlig at jeg skulle bygge til neste år, så gå på deff, men jeg møtte et lite problem. For to uker siden tenkte jeg å perse i mark. Hadde 120x3 rep. fra før og følte meg i form i forrige uke, så på lørdagen lasta jeg på 150 og strammet beltet (noe jeg ellers aldri bruker). Løftet gikk greit det, men da jeg kom hjem på kvelden, merket jeg litt en litt svinede følelse i lysken. Kjenner etter og neimen var det ikke en kul der! Wohoo.

Jeg går uti stua og får dama (sykepleier) til å undersøke.  Ja, hun hadde sett det før...
Lyskebrokk! Hurra.

--------------------------------------------------------------------------------

Bilder:











Konklusjon:

Planene mine forandret seg fort, og nå er målet noe helt annet enn jeg hadde før skaden. Da var det å legge på seg muskelmasse. Nå er det deff. Så.. Det er en rimelig heftig forandring i hverdagen min mtp matveien og trening. Nå skal alt som konsumeres veies og prepareres på et ordentlig vis.

Jeg har alltid slitt med magen og lovehadles, så de skal BORT!
Jeg VIL skimte mageruter og det SKAL JEG FÅ TIL!


Here we go!

Eat - Train - Gain

Treningslogg og bilder

Utlogget arthuro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Define this - Arthurs treningslogg
« #1 : 20. februar 2010, 14:32 »
Oppdatert tråd med bilder:)
Eat - Train - Gain

Treningslogg og bilder

Utlogget arthuro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Arthur på fleskejakt mot sommern
« #2 : 05. mars 2010, 17:58 »
Uka har gått sin gang. Styrke på tirsdag, kardio onsdag, styrke i går. Ble hardcore trening i går. Tror jeg var på gymmen i to timer! Er helt ødelagt i dag:p Støl som en stokk.

Angående progresjon, så tror jeg at jeg vil konsentrere meg mer om kardio i treningen. Altså kjøre mer kardio på styrkedagene og mindre trening med tunge vekter.

Kostholdet går....greit. Blir til at jeg ligger på ca. 2200 på kardiodager og 2400 på styrkedager. Føler jeg kan kutte her, men er usikker. Ligger på underskudd med ca. 600-800 kcal. Er vel egentlig greit, men jeg føler meg bare så mett og feit:p

Jaja, i morgen er det kardio. Søndag: Chillout.

peace
Eat - Train - Gain

Treningslogg og bilder

Utlogget arthuro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Arthur på fleskejakt mot sommern
« #3 : 08. mars 2010, 18:50 »
Sov litt når jeg skrev fredag:P Klarte ikke kardio på fredagen pga sykt lang dag på jobb. Var helt ødelagt i bena. Men lørdagen var det styrke! Selv om jeg hadde spisedag på fredagen, følte jeg meg i fin form på gymmen. Var ingen overspising akkurat. Ble vel ca. 2800 kcal den dagen.

Positivt møte med morgenvekta i dag. 79,1 Kg. Dvs at jeg går ned 1 Kg pr. uke. Noe som jeg har forstått er akseptabelt mtp minimalt muskelsvinn. Er flink matveien, så jeg håper mesteparten er fett. Føler meg faktisk slimere rundt midjen allerede. Kanskje bare i hodet, men.. Gøy er det! Gir jo motivasjon i alt slitet:p

Nå er det bare å pakke bagen.. Tredemølla next! Smiley
Eat - Train - Gain

Treningslogg og bilder

Utlogget arthuro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Arthur på fleskejakt mot sommern
« #4 : 15. mars 2010, 08:00 »
Oookei... Hoppet på vekta for å sjekke status. Er gått opp en Kg denne uka. Veier altså nå 80 Kg. Hmf.. Skjønner jeg har en del vann i kroppen og har trolig ikke fått tømt meg helt, men. På en annen side føles det ut som at jeg har lagt på meg en del masse på rompe, lår og legger. Rygg og triceps. Overall egentlig. Har kjørt rimelig tung trening i forhold til energi jeg får inn. Kan jeg gå opp i vekt med kcal underskudd? Føler meg jo ganske utpeisa når kvelden kommer. Skjønner ikke..

Er nok bare vann og bajs:p

Uansett.

Jeg gjør følgende: Mindre kcal, mer kardio:)
Eat - Train - Gain

Treningslogg og bilder

Utlogget arthuro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Min første deff - bye bye fett
« #5 : 20. mars 2010, 16:40 »
Merker jeg er ivrig på å trene og det, men jeg må bli flinkere på å logge:p

Her er hvordan min lørdag ser ut:

Frokost, 30 min før trening:
75 g musli med frukt
/m 2 dl melk 1,5%
1 scoop pshake i vann

440 kcal, 30 g prot, 69 g karb, 7 g fett

-------------------------------

Lørdag, fokus: ben /bic
-------------------
5 min. oppvarming på ellipse

Mage:        3x10 30 40 50
Rygghev:   3x10 kv 10 10

Knebøy:     10x40, 8x60, 6x70, 6x70, 5x80, 5x90   
Mark:        3x10 60 80 100       
Skråbenk
hantell
maskin:     3x10 15 30 30       
BarbellC:    3x10 30 30 30
HammerC:  3x10 16 18 18

30 min på ellipsemaskin.

----------------
Post trening:
Banan og shake.

263 kcal, 35 g protein, 26 g karb, 2 g fett

----------------
"Middag":p
150 g renskåret svinekjøtt
1 potet
Masse grønnsaker

ca 350 kcal, 45 g proteiner, 13 g karb, 7 g fett

Resten av kvelden blir det kylling og ris.. Smiley


Strategien siden 15. har vært å kjøre to timer med kardio på kardiodager (fordelt på morgen og kveld). Og ti min. ekstra med kardio på styrkedager.

I matveien har jeg kuttet ned på karbohydrater.. Føler ikke jeg har hatt den progresjon jeg har ønsket. For all del, har hatt progresjon, men ikke riktig så mye som jeg har ønsket.

Jobber videre.. Smiley
Eat - Train - Gain

Treningslogg og bilder

Utlogget arthuro

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Min første deff - bye bye fett
« #6 : 23. mars 2010, 23:40 »
Ja, så var en måned og en dag gått. Fortjener vel en liten update da!

Jeg føler det har gått noget smått framover:P Vekta i morrest var på 78,6. Dvs jeg har gått ned ca 3 kilo.
Tror jeg har vært litt for redd for å miste muskelmasse. Og derav den treige framgangen.
Føler dog jeg har mista litt fett all over, og jeg føler meg "tightere". Så det er jo bra.
Skal oppdatere med mål, så snart jeg finner det j*vla målebandet!  Tongue

Filosofien har vært nok mat, mye trening, men jeg skjønner jeg ikke vil nå målet mitt til datoen jeg satt meg. Så jeg har kutta mye på karbohydratene og ligger nå på ca. 1900 kcal pr. dag. Har derfor også kutta litt ned på de tyngste vektene. Trener ikke riktig så tungt som tidligere, byggining er jo ikke er det jeg er ute etter akkurat nå. Bare vedlikehold.

Energimessig mtp jobb, skole og trening har nesten vært optimalt. Mentalt også. Føler meg stort sett 90% hele dagen. Dog etter den 15. da jeg kutta en del karbo, har jeg virkelig følt på kroppen at jeg ikke hang helt med på de tyngste løfta. 

Dette er jo min første deff, og jeg er jo ganske excited! Det har jo vært en hel forandring i livsstil for meg. Maten jeg skal spise klargjør jeg dagen før, slik at det skal bli enklest mulig. Spiser ren og sund mat. Holder meg unna alkohol, nikotin, godis, brus, dårlig fett og raske karbohydrater.
Merker jeg svetter utrolig mye mer enn det jeg gjorde før. Noen som har forklaring på det?

Litt bilder. Forandringene er ikke akkurat synlige, men jeg kan definitivt kjenne det! Hehe.







Min gode venn shake med is og frosne bær:



Min gode venn kyllingfilet Cheesy





2 mnd igjen! Work work, chop chop Grin
Eat - Train - Gain

Treningslogg og bilder

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!