Skrevet av Emne: Hobbs jakter på "sommerformen" ett par nye bilder s.3  (Lest 7173 ganger)

Utlogget Hobbs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Mann på 22, 170ish cm og vekta rundt 65kg. (Ned fra mine tidligere godrunde 105..)

Trent styrke 2split tre ganger i uka i to år. Stort sett fullkropp i det siste.
Vurderer å prøve meg på kroppsvektstrening i sommer, det tror jeg kan passe meg godt nå.

Ellers matvrak og 3D-filmstudent med eksamensstressa hode som fokuserer litt mer på mat enn eksamensfilmen i dette øyeblikk.
Heldigvis er jeg hobbykokk og rimelig oppfinnsom på kjøkkenet!

Målet etter sommeren er mer masse, nå som jeg har tatt av såpass mye..Smiley

takk for seg!

Utlogget Hobbs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: Hobbs jakter på "sommerformen"
« #1 : 27. mai 2010, 14:47 »
Om noen har noe feedback på bilder, så setter jeg pris på det:)

Utlogget RoBeRt0

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 410
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 410

Sv: Hobbs jakter på "sommerformen"
« #2 : 27. mai 2010, 18:28 »
Utrolig imponerende vist du var 105 kg før !!

Nå som du har gått så lenge på kcal underskudd og har planer og å legge på deg mer masse, så må du huske på justere opp kcal inntaket ditt så du ligger på overskudd. Helt utrolig hvor bra kroppen responderer når den har vært så lenge på underskudd og får plutselig overskudd Smiley

Utlogget Hobbs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: Hobbs jakter på "sommerformen"
« #3 : 27. mai 2010, 20:29 »
Utrolig imponerende vist du var 105 kg før !!

Takk for det!:)

Ja, skal prøve meg på litt overskudd nå etterhvert. Men er vel kanskje ikke best å gjøre dette nå rett før sommeren..? Om ikke da kroppen skulle reagere med å legge på masse uten spesielt mye fett da. Sliter en del med å få frem magerutene helt, og det hadde jo vært greit når man har fjernet så mye spekk. Men har forstått at man ikke kan "punktfjerne" fett og alt det der så er jo ikke bare bare..:p

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Hobbs jakter på "sommerformen"
« #4 : 27. mai 2010, 20:34 »
Utrolig bra å gå ned så mange kg!=) Nå som du har fått av en god del fett også så har du bedre anlegg for å bygg. Legg deg på et lite overskudd, med et høyt protein inntak og tren godt, gjerne mye core. Du vil nok se mer markert ut om du får på deg litt mer masse selv om fett% øker litt.

Utlogget Hobbs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: Hobbs jakter på "sommerformen"
« #5 : 27. mai 2010, 20:44 »
Ja, det var faktisk litt ang. core jeg tenkte å prøve meg på: "kroppsvektstrening for rå styrke og muskelvekst". Kjernemusklaturen og stabiliteten har jo veldig godt av å bli bedre. 

Kan spørre med det samme kanskje..
Ligger variabelt mellom 1800 - 2000kcal for tiden. Og har veldig høyt proteininntak.
Sist jeg hadde spisedag eller skeia ut tror jeg var påskeaften eller noe.. Men driver å lurer på oppkarbing, men vet ikke om det er hensiktsmessig når jeg ligger over 100g karb per dag..?

Ellers har IF gjort at siste del av vekttapet har gått MYE bedre enn når jeg gikk å hadde 5-6måltider daglig.

(skal se om jeg får lurt opp noen gamle bilder å sammenligne med også)

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Hobbs jakter på "sommerformen"
« #6 : 27. mai 2010, 20:56 »
Du kan trygt øke kcal inntaket ditt, det er relativt lavt. 100g karbo er ikke mer enn 400kcal!
Prøv deg frem på 160g protein, 200g karbohydrat og 50g fett. tilsvarer ca 2000kcal, så du kan sikkert øke fettmengden og karbohydratene enda litt mer.

Utlogget Hobbs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: Hobbs jakter på "sommerformen"
« #7 : 27. mai 2010, 21:28 »
Ja, har gått lavkarbo. Så har kompensert med fett og mye protein da, men skader sikkert ikke å variere å få en mer jevn balanse.

Legger ved litt gamle bilder til å sammenligne med, men har desvere ingen fra "topp"-vekta, men var nært 100 på det første bildet selv om det kanskje ikke vises så godt. Heldig med vinkelen...  biggrin

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Hobbs jakter på "sommerformen"
« #8 : 27. mai 2010, 22:14 »
Ses veldig tydelig, særlig i ansiktet, at du var kraftig før. Stor forandring! Gull

Hvordan var nærings fordelinga de før da?

Du vil nok føle litt bedre trykk i kroppen om du øker karb mengden litt. Men samtidig, det hjelper jo bare en ligger i kcal overskudd. Så hokus pokus er det ikke.

Utlogget Hobbs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: Hobbs jakter på "sommerformen"
« #9 : 27. mai 2010, 22:32 »
Kommer an på når du tenker..?
Næringsfordelinga i oppstartsfasen på treninga var høyere på karbene, mye pasta og ris og grovt brød.

Før dette igjen var den ca: Osteloff, 1x200g fruktnøtt, 1,5liter brus, potetgull, middag hjemme og så en kjapp dessert i form av big tasty meny på mcD.. Wink Så type 45/45 på usunt fett og raske karbs og resterende 10% i form av lavkvalitets protein fra slakteavfall tenker jeg.. Wink

Men nå i den siste tiden for å ta av det siste har jeg lagt om til å ta karbene hovedsaklig gjennom melk, frukt og grønnsaker (og jævli mye kruskakli i proteinpannekakene på kvelden..)

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: Hobbs jakter på "sommerformen"
« #10 : 27. mai 2010, 22:38 »
Tror egentlig jeg mente hvordan fordelinga de er nå?;p Gikk litt fort.

Nå er ikke jeg noe ekspert på kosthold, men ville karba opp litt mer. Men nå er det fordi kroppen min er vant til mer karbs. Du er nok inne i en annen fase enn meg, så føler du deg kvikk og har godt trykk med fordelinga de nå, så kan du jo heller bare øke kaloriene litt mer.

Utlogget Hobbs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: Hobbs jakter på "sommerformen"
« #11 : 27. mai 2010, 22:53 »
Hehe;p
Ja, det er det jeg vurderer.. Leser mye om IF og man skal jo karbe opp. Og med tanke på at jeg ikke har gjort det enda så bør jeg vel det igrunn. Er jo ganske så mange ting man skal huske på med oppkarbing, og har lest meg grønn på det. Spesielt med tanke på at man skal ligge på en viss karb% over ei viss tid før oppkarbingen og så skal man ta hensyn til fett% (jeg aner jo ikke hvor jeg ligger i løypa).. Så der er det vel kanskje likså greit å bare prøve det en dag for å se..! Ta en dag med høy karb, moderat protein og lav fett.

Utlogget RoBeRt0

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 410
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 410

Sv: Hobbs jakter på "sommerformen"
« #12 : 27. mai 2010, 23:17 »
ikke vær redd for å legg på deg !! Gikk selv ned 30 kg over 1 års tid og er utrolig hvor mye mer fornøyd jeg var med kroppen når jeg fikk starta å trene hardt og på et godt overskudd ei stund. Og vist målet er vaskebrett så kommer du fortere i mål med å øke kcal mengden og trene hardt istedet for å fortsette å deffe, tro meg:)

Du trenger ikke nødvendigvis å ha fast karbe dag iløpet av uka, det funker best på deff spør du meg. baser heller hovedinntaket av gode karbs/protein før og etter trening, som er de måltidene som er de aller viktigste. 

Ikke heng deg så sykelig opp i hva som er anbefalt iforhold til vekt, fettprosent osv osv osv, det skader ikke i det hele tatt om du har 100-300 kcal mer i en periode. Juster opp kcal nivået og så kan du evt justere vist du synst du legger på deg for mye.

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: Hobbs jakter på "sommerformen"
« #13 : 27. mai 2010, 23:21 »
Hehe;p
Ja, det er det jeg vurderer.. Leser mye om IF og man skal jo karbe opp. Og med tanke på at jeg ikke har gjort det enda så bør jeg vel det igrunn. Er jo ganske så mange ting man skal huske på med oppkarbing, og har lest meg grønn på det. Spesielt med tanke på at man skal ligge på en viss karb% over ei viss tid før oppkarbingen og så skal man ta hensyn til fett% (jeg aner jo ikke hvor jeg ligger i løypa).. Så der er det vel kanskje likså greit å bare prøve det en dag for å se..! Ta en dag med høy karb, moderat protein og lav fett.

refeeds the IF way foregår på følgende måte:
etter styrketrening, carber man opp, pass på at du ikke havner i overskudd.. ligg ca. 200 kcal underskudd og se på ukestotalen slik at du faktisk går ned 0,5-1kg i uka alt etter på preferanse.

Jeg carber opp 3x i uka etter løfting f.eks, veier 95kg og hiver i meg ~320g carbs og ~2700 kcal. Kjører forøvrig 2000 kcal på "fridager", ender opp med en ukestotal som tilsvarer (i teorien) et fett tap på ~0,8kg.

Er bare å leke seg, kroppen har godt av carb cycling og du kan ofte oppleve bedre prestasjoner både fysisk og psykisk pga dette, hvis du leser artikkelen om set-point leptin på leangains.com får du med deg teorien bak refeeds.

Good Luck
Fin framgang!!!
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget Hobbs

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: Hobbs jakter på "sommerformen"
« #14 : 27. mai 2010, 23:26 »
Takk for flott feedback!:)

hvis du leser artikkelen om set-point leptin på leangains.com får du med deg teorien bak refeeds.

Good Luck
Fin framgang!!!

Skal merke meg den, og takk for deeet! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!