dropme
Aktivt medlem

Honnør: 6
Utlogget
Kjønn: 
Hvordan ble Hercules og Zeus så atletiske?
|
 |
« Svar #195 på: 22. Juni 2011, 23:47 » |
|
Ingen som vet hva jeg kan gjøre? :/
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
angie_j
Nykomling
Honnør: 0
Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #196 på: 23. Juni 2011, 00:00 » |
|
Hei.
Nå har jeg snart gått 3 uker med en vekt på 77,5 -/+. Jeg har trent både muskler og cardio 5-6 ganger i uken. Når jeg trener, trener jeg gjerne godt med cardio, og 400 kalorier trenes bort de fleste gangene, resten av tiden bruker jeg på musklene.
En vanlig dag for meg med mat er : 08:00 2 knekkebrød med magert pålegg, + kosttilskudd 12:00 2 Knekkebrød, magert pålegg + noe salat 16-17:00 Omelett med en plomme, salat, halv kylling eller speilegg stekt i olje, osv 21:00 2 knekkebrød med mager pålegg Med dette kostholdet har jeg nå gått på i lengre perioder, har kaloriunderskudd men går ikke ned...frustrerende
Jeg MÅ ha hjelp nå, hvorfor går jeg ikke ned? Hva kan jeg gjøre?
Ett par ting falt meg inn. Det ene var at kanskje ikke du trenger å gå lenger ned? Og det andre, herregud, jeg spiser jo mer enn deg! Slik ser mine måltider ut liksom: Frokost: 2 egg+litt kokt skinke+litt ost (omelett) eller 2 egg eller proteinpannekake (finnes på lavkarbo.no hvis du trenger oppskrift) Lunsj: Salat og en eller annen proteinkilde Middag: Kjøtt av et eller annet slag + grønnsaker(maaasse grønnsaker). Av og til har jeg en liten porsjon av f.eks ris eller fullkornspasta (men jeg tåler ikke for mye  ) Kveldsmat/mellommåltid: Skyr..mandler..smoothie +proteintilskudd og ei banan etter trening Jeg går ned i vekt på det. Ja, jeg vet at det jeg spiser er lavkarbo, men det er hovedsaklig fordi jeg ikke gidder å stresse med glutenfrie alternativer og fordi jeg trives utrolig godt med et kosthold hvor jeg spiser mer grønnsaker enn pasta o.l. Jeg ligger i kaloriunderskudd jeg også.. men du må jo ligge utrolig i underskudd? Og såvidt jeg har lært så kan det slå feil vei..kroppen sparer på det den får fordi den tror det manko på mat. Hva med å øke litt på hva du gir kroppen din? Hvorfor magert kjøttpålegg? Spis roastbeef o.l Og bytt ut noen av de knekkebrødmåltidene? Jeg blir lei av å bare lese hvor mye knekkebrød du spiser (Ps! Det jeg skrev her funker for meg, jeg er fullstendig klar over at dette ikke er noe fasitsvar..)
|
|
|
|
|
Loggført
|
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk:-D
|
|
|
|
elmundox
Gjest
|
 |
« Svar #197 på: 23. Juni 2011, 00:03 » |
|
Det er viktig å spise for å få i gang forbrenninga!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dropme
Aktivt medlem

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #198 på: 23. Juni 2011, 08:18 » |
|
jo, takk for svar! Har egentlig mistet lysten på brødprodukter, men kan sikkert prøve å få inn noe mer.. Er bare sykt redd for at jeg går opp om jeg begynner med større måltider eller annnen mat igjen. Skal avgjøre i dag om jeg skal fortsette, eller bare prøve hardere. Reiser til syden om 2 uker, derfor jeg vil holde ut, for å ha en god følelse der nede. Men hvorfor jeg ikke går ned i lengden forstår jeg ikke, når jeg ligger i sånn kaloriunderskudd, selvom jeg vet kroppen kan gå i sparemodus... Burde jeg kanskje da ta en spisedag?? for å piffe opp forbrenningen?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
angie_j
Nykomling
Honnør: 0
Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #199 på: 23. Juni 2011, 23:57 » |
|
Jeg synes IKKE du skal øke med brødmåltid. Men kjøtt, grønnsaker og egg kan jo være en ide? Spisedag er bare tull, i mine ører iallefall. Jeg skjønner ikke helt greia med spisedag, jeg vet at mange skjønner greia med det, men jeg gjør altså ikke det. Øk med kjøtt, grønnsaker, egg o.l vil jeg si, ikke pøs på med brød og karbohydrater (iallefall ikke raske...). Jeg kan ikke garantere at det funker for deg, men det funker fantastisk for meg. Jeg spiser aldri brødmåltider, ikke knekkebrød (hvis jeg gjør så er det hjemmelaga med egentlig kun frø  ), minimalt med pasta, ris o.l Pittepittelitt poteter...maaaaasse salat og andre grønnsaker. Kjøtt. Egg. Bacon. Litt dyrt kosthold for en stakkarslig student  Men jaja..pytt sann.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk:-D
|
|
|
dropme
Aktivt medlem

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #200 på: 24. Juni 2011, 17:27 » |
|
Jeg synes IKKE du skal øke med brødmåltid. Men kjøtt, grønnsaker og egg kan jo være en ide? Spisedag er bare tull, i mine ører iallefall. Jeg skjønner ikke helt greia med spisedag, jeg vet at mange skjønner greia med det, men jeg gjør altså ikke det. Øk med kjøtt, grønnsaker, egg o.l vil jeg si, ikke pøs på med brød og karbohydrater (iallefall ikke raske...). Jeg kan ikke garantere at det funker for deg, men det funker fantastisk for meg. Jeg spiser aldri brødmåltider, ikke knekkebrød (hvis jeg gjør så er det hjemmelaga med egentlig kun frø  ), minimalt med pasta, ris o.l Pittepittelitt poteter...maaaaasse salat og andre grønnsaker. Kjøtt. Egg. Bacon. Litt dyrt kosthold for en stakkarslig student  Men jaja..pytt sann. Skal prøve å spise mer kjøtt! Helt rart det her faktisk... jeg sa til meg selv i går "har jeg ikke gått ned denne uken nå, tar jeg en spisedag..." (for å gi kroppen et lite calorie-shock.. har fungert før.. Men har nå gått opp 100 og 100 gram nesten hele tiden, men så spiste jeg taco-salat(sånn ferdig fra butikken) og vips! Der gikk jeg ned en kilo.. Er vel litt rar som tror på det selv, men er jo tross alt det jeg levde på når jeg gikk ned som mest! Så nå er jeg endelig nede på 77,3 igjen. Nettopp spist tacosalat til middag igjen, rapporterer om jeg går ned! Klarte forresten å dra meg på trening kl 6 i dag, før jobb... High five på meg selv!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dropme
Aktivt medlem

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #201 på: 26. Juni 2011, 23:42 » |
|
I dag veide jeg 75,8  Nå er jeg snart helt ferdig med vektmålet mitt, uvirkelig følelse egentlig...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dropme
Aktivt medlem

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #202 på: 26. Juli 2011, 20:00 » |
|
Tilbake fra ferie! Sikkert gått opp endel.. men nå er kostholdet satt, og er i full gang med å starte igjen! Gleder meg til friske og gode vinterøkter! Kan også si at resultatene mine har gitt meg et helt nytt liv, det føles ut som jeg blir sett anderledes på og det meste rent sosialt er ubeskrivelig bedre!
Vil også støtte alle pårørende nå i denne fryktelige tiden... Hele Norge er med dere!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dropme
Aktivt medlem

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #203 på: 01. August 2011, 08:56 » |
|
Hei!
Med tanke på karbohydrater er jeg ganske frustrert... Jeg vet dette er nødvendig, men prøver å unngå dette som oftest. Hvordan leser jeg på produktene om at karbohydratene er langsomme? Uansett hva jeg prøver å finne av matprodukter, inneholder det alltid skremmende mye karbohydrater, og det kan fort bli for mye av det i løpet av en dag, selv med godt kosthold. Jeg vet at man kan sverge til rent kjøtt som inneholder mer fett og at det fettet ikke nødvendigvis er noe man skal unngå.
Men kan jeg få noen tips om hvordan jeg kan vite hva som er langsomme karbohydrater og hvilke matvarer som inneholder minimalt av karbohydrater og som kanskje er proteinrike?
Dette hadde hjulpet veldig med mitt daglige kosthold, og er det noe som skurrer her, lær meg gjerne mer!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Isostar
Aktivt medlem

Honnør: 3
Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #204 på: 01. August 2011, 10:30 » |
|
Vil anbefalle deg en artikkel som er skrevet av Børge Fagerli.. http://myrevolution.no/s/health-fitness-concept-kosthold/Har selv nå prøvd å få i meg karbohydreter fra frukt og grønt, samt litt potet/ris i første måltidet etter trening.. Kroppen fungerer mye bedre og energien er det ikke noe å si på :-)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dropme
Aktivt medlem

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #205 på: 01. August 2011, 22:02 » |
|
Vil anbefalle deg en artikkel som er skrevet av Børge Fagerli.. http://myrevolution.no/s/health-fitness-concept-kosthold/Har selv nå prøvd å få i meg karbohydreter fra frukt og grønt, samt litt potet/ris i første måltidet etter trening.. Kroppen fungerer mye bedre og energien er det ikke noe å si på :-) Tusen takk! Dette skal leses!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dropme
Aktivt medlem

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #206 på: 14. September 2011, 00:31 » |
|
Vært uten internett en lang periode, veldig dumt for min del!
Jeg lurte på en ting, hvis jeg skal begynne å bruke proteinshakes, vil jeg fortsatt gå ned i fett %? Vet jeg må trene cardio, men hvor mye må jeg beregne kaloriene med tanke på shaken og maten i hverdagen?
Vil jo ikke drive å ta disse drikkene, hvis jeg ikke får ned i fettprosent pga høyt kaloriinnhold?
Enda et spørsmål, noen som har noen tips om hvordan jeg skal lage matplan for ukene, synes det er veldig vanskelig å vite hva som er i hva, av matvarer.. så veldig flott hvis jeg fikk en pekepin på dette...
Og mitt siste spørsmål, hvordan burde jeg fordele musklegruppene for hver dag? Vet at noen trener f eks, kun armer og ben en dag, og noe helt annen den andre dagen.. Noen som vil veilede meg så jeg kan lage en plan for dette?
Setter veldig stor pris på svarene jeg får her!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bjørn`
|
 |
« Svar #207 på: 29. September 2011, 21:39 » |
|
eg lurte på en ting, hvis jeg skal begynne å bruke proteinshakes, vil jeg fortsatt gå ned i fett %? Ja, å introdusere proteinshake inn i kostholdet blir ikke verre enn å legge til noen glass med melk...sålenge du har ett kaloriunderskudd, så vil du gå ned i fettprosent...men trener du styrke, og øker proteininntaket, så kan det hende at muskelveksten vil øke litt, og dermed kan du oppleve at vekten ikke går så mye ned som du ønsker....men fett% vil gå ned 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dropme
Aktivt medlem

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #208 på: 30. September 2011, 11:35 » |
|
Ja, å introdusere proteinshake inn i kostholdet blir ikke verre enn å legge til noen glass med melk...sålenge du har ett kaloriunderskudd, så vil du gå ned i fettprosent...men trener du styrke, og øker proteininntaket, så kan det hende at muskelveksten vil øke litt, og dermed kan du oppleve at vekten ikke går så mye ned som du ønsker....men fett% vil gå ned  Takk for svar! Er godt igang med treningen nå, tror ikke PTen min ville at jeg skulle gå noe mer ned i vekt, for jeg fikk ikke noe opplegg med cardio, vet ikke helt hvorfor.. For vil jo ned i fettprosent... Fikk inntrykk av at om jeg jogget for mye, ville det svekke musklene, hvis jeg var i underskudd.. Men begynner på shakes ganske snart! Hvertfall når jeg blir sengeliggende den 20. etter operasjon.. Allerede sett god fremgang  Skal prøve å få tatt et bilde snart og legge ut!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
dropme
Aktivt medlem

Utlogget
Kjønn: 
|
 |
« Svar #209 på: 04. Oktober 2011, 12:53 » |
|
Litt frustrert nå! Vet jeg ikke skal henge meg for mye oppe i vekten, men har nå gått opp 2 kilo til.. Etter at jeg begynte å trene muskler for alvor... Jeg har hatt kaloriunderskudd og lurer veldig på hvor mye det er vanlig å legge på seg i vekt? Jeg vil veldig, veldig gjerne få ned fettprosenten, så hvis noen har noen tips, vil jeg høre på det meste! Fått et veldig inntrykk av at det ikke er lurt å trene for mye cardio, når man bygger muskler... Så hvis noen kan veilede meg litt nå, hadde det vært veldig fint! Kroppen føles og ser bedre ut enn noen gang.. Men MÅ ned i fettprosent, for at magemuskler osv skal bli synlige! Så har noen erfaring med dette, ønsker jeg svært gjerne svar på dette 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|