Snickers har hivd seg på proteintrenden
Kosthold19.06.2016Joachim Marhaug2384
For å utnytte proteinettrenden har produsenten av Mars og Snickers lansert to nye proteinbarer i henhold til sine Mars og Snickers merkevarer. De nye barene er merket Protein.
Snickers proteinbar inneholder 18 g protein, mens Mars proteinbar har 19g. De to nye proteinbarene har kun 200 kalorier og har den ernæringsmessige profilen du forventer fra en proteinbar. Smaken skal også være den samme gode.
Fokus på sunnhet og protein er et stadig voksende marked og nesten to av ti av britiske forbrukere konsumerer mat eller drikke som inneholder protein som snacks mellom måltidene.
Michelle Frost, daglig leder for Mars Chocolate Drinks and Treats sier.
- Protein konsumet er økende og har gjort en overgang fra nisje til mainstream. Vi er opptatt av å tilby forbrukerne flere valg for hvordan du kan nyte ditt favoritt merke av sjokolade. Våre barer kombinere god smak, kjente merkevarer, tydelig merket proteininnhold for å møte forbrukernes etterspørsel.
Når eller om de kommer til Norge er usikkert.
Er sjokolademelk bra for deg eller dårlig?
Kosthold10.04.20196
Hjemmelaget proteinbar med peanøttsmør og sjokolade
Kosthold15.02.201923
Imponer med fantastiske oppskrifter
Kosthold02.03.201830
5 matvarer som booster energien din
Kosthold12.11.2018141