5 enkle mentale teknikker for sterkere prestasjoner med ny selvsnakk

Trening11.01.2017Frank Nilsen8

Bruk disse metodene for å bli sterkere mentalt som gjør at du kan trene smartere!

Har du erfart at du kjefter på deg selv? "Hvordan er det mulig å være så dum" eller "Jeg får det aldri til" osv? Vi har vel alle vært der i større eller mindre grad. Som Joe nevner i dagens episode så har han nesten en "doktorgrad" i emnet, han snakket seg selv ned i årevis pga en tragisk episode som hadde skjedd han tidlig i livet. For egen del har min negative selvsnakk vært rettet mot frykt. Når jeg begynte med podcasting var jeg "livredd" mikrofonen, jeg fikk jernteppe hver gang jeg hadde mikrofonen i hånden og da begynte den negative selvsnakken umiddelbart.
I dagens podcast episode deler vi 5 mentale teknikker, kunnskap og strategier du kan ta i bruk omgående for å snu ditt negative selvsnakk på samme måte som vi og våre klienter har gjort uansett om de har vært håndball spillere på høyt nivå eller arbeidsledige på søken etter jobb.

Teknikker

Bevisstgjøring - Hva er de ca 40% som skjer automatisk og hvorfor er det noe av det viktigste å forbedre for å kunne "snakke" seg selv opp.

Skifte tilstand - Hvordan du kan bruke kroppen din til å booste ditt eget selvsnakk.

Riktig forventing til deg selv - Hvorfor det er viktig for deg å være klar over hvilke forventninger du egentlig setter/sier til deg selv og hvilken STOR betydning dette har i din hverdag.

Fjerne stress - Hvordan du kan fjerne stresselementer du mest sannsynlig ikke er klar over at du skaper/sier til selv.

Bygg mental styrke som forelder eller partner - Konkret teknikk på hvordan du kan snu tankegangen din når du egentlig har lyst til å skjelle ut alle rundt deg.

Hør hele Podcasten på iTunes.


Frank Nilsen 

Frank jobber idag som mentalsparringpartner med blandt annet toppidrettsutøvere, ledere og bedriftseiere for å finne nye løsninger på eksisterende utfordringer og forbedre tankesett. I tillegg til å være en "sparringpartner" i intervjuprossesser.

Ronny Hushovd holder motivasjonen og energien på topp med denne mentaliteten.
Bruk disse mentale treningsteknikkene og nå dine mål!
Hun legger seg kl 20 og står opp kl 2 for å nå sine mål.
Få full inspirasjon og motivasjon fra denne 14 Guiness rekordholderen.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Dette er årets treningstrender.

Fra anoreksi til fitnessmodell

Intervju22.01.201796

Hun ble så tynn at hun til slutt begynte å miste håret. Nå er hun frisk og superfit!

Denne damen veide over 450 kg

Intervju21.01.201724

Nå er hun ikke til å kjenne igjen!
Hva påvirker de unges holdninger til prestasjonsfremmende midler?