Fra A til Å på 1,5 år

Trening15.01.2017Julie Firing-Schou196

Med dedikasjon og ikke droppe en eneste treningsøkt oppnådde han en sinnsyk forandring.

Denne gutten endret livet etter å ha flyttet til Storbritannia og fant lidenskapen i trening. Han oppnådde virkelig gode og utrolig resultater når det kom til det å både løfte tung, yte maksimalt og ikke minst føle seg bedre ved å se sitt eget speilbildet.

De dårlige unnskyldningene til å ikke prestere, mestre og utføre forsvant. Han holdt seg til et godt og næringsrikt kosthold og kuttet ned på alkoholinntaket. Og gikk aldri glipp av en eneste treningsøkt!

Start vekten var 62 kg og endte opp på 84 kg.

Tenk, på kun 1,5 år er dette oppnådd - det viser virkelig at med motivasjon og variasjon over lengre tid kan sluttmålet nås. Så la oss se hvordan denne forandringen utformet seg med hva han spiste, hvordan han trente og hva han varierte med.

Kosttilskudd

Protein shaker og BCAA før og under trening og ZMA før leggetid . Dette inntok han i 2 uker av gangen, deretter droppet han disse i 1 uke for så å benytte seg av kosttilskuddet. Daglig kosttilskudd, uten pause var 5 tabletter med mulitvitamin og 1 ss fiskeolje på morgenen + 1 scoop kreatin før leggetid.

Søvn

Hver natt opprettholdte han 8 timer søvn i ukedagene og gjerne mer i helgene. Selv med en jobb som krevde å stå opp tidlig kombinerte han dette med å gå til sengs tidlig mandag til torsdag klokken 21.45.

Trenings- og kostholdsplan

De 3 første mnd. - Styrkeløft 5×5 og mye mat
Trening:

Dette er en flott treningsøkt å starte med - fullkropps økter! Denne opprettholdt han i de tre første mnd. Det er som vi vet alltidi begynnelsen resultatene kommer raskest! Her løftet han tungt og smart. Styrkeløft 5x5 har kun gode baseøvelser på programmet: Knebøy, benkpress, markløft, overhead press og stående roing. Her økte han vektene jevnlig! Med tanke på kroppsvekt utgjorde hele 8 kg vektøkning allerede her!

Diett:
Mye mat og melkeprodukter. Her passet han på å gi kroppen det den trengte for å utvikle seg større og sterkere. Dropp å tell kcal, men hold deg til rene og gode matprodukter.
Hele 2000kcal fikk han i seg av kun drikke - her kan en gainer være et godt tips!

3 nye mnd. med nye 6 kg kroppsvekt økning
Trening:

Treningsrutinen han benyttet seg av her var P.H.U.L - Power Hypertrophy Upper Lower Workout.
Dette er en treningsmetode som kombinerer både pumping og styrkeløft. Etter kun å ha kjørt styrkeløft i 3 mnd., benyttet han seg av P.H.U.L 4 dager i uken. Dette er ett splitt program der du deler kroppen inn i 2 dager med styrkeløft og 2 dager med pumping - høyere og lettere vekter.  Effekten av denne varierte treningsmetoden ble stølheten mindre og mindre. Når stølheten forsvant, merket han at det var på tide å gi kroppen nye utfordringer.

Diett:
Likt som de første 3 mnd, men nå kuttet han melkeproduktene og la til 1 gainer shake fast før leggetid hver dag.

De neste 4 mnd. med PHAT og samme kosthold
5 dager i uken kjørte han gjennom kroppen to ganger i uken. Etter å ha fått muskulaturen både utholden og sterk passet denne treningsformen han perfekt! I løpet av disse månedene fortsatte han å utvikle kroppen og nådde sitt første mål - 80kg i kroppsvekt. Dette ga mer motivasjon og jobbingen fortsatte.

Avsluttende måneder med push, pull og legworkout splitt!
Dette er en morsom og givende trengingsmetode - disse øktene gir deg både variasjon, mestring og styrke!
Han startet med 3 styrkedager i uken og deretter økte han hver måned med en ekstra treningsdag. Helt til han tilslutt trente denne treningsmetoden hele 6 dager i uken.

Samtidig la han inn en 5-6 km lang løpetur hver søndag - snakk om dedikasjon!

Så ønsker du å utvikle deg? Ønsker du å nå ditt mål? Få varige og gode resultater?

Vel, gjør som denne karen - brett opp armene og start arbeidet.


Julie Firing-Schou 

Julie sitter med god erfaring og kunnskap innen fitness, livsstilsendring, helse, trening og kosthold. Hun jobber aktivt innen trening som PT og treningsinstruktør i både spinning, bodypump, crossfit og bodybalance.

Brukte XXXL for å skjule seg

Intervju21.04.2017726

I dag bruker Rehan Safdar størrelse M og L og trives godt i klærne sine.
Rafael Zuniga veide på det meste 377 kg. Les hans historie!
Her ser du Kaitlyn Smith etter litt over 1 år. Vent til du ser hvordan hun ser ut i dag!

Marianne halverte sin egen kroppsvekt

Intervju17.03.20171588

Nå er Marianne Brustad klar for Bikinifitness.

Brukte XXXL for å skjule seg

Intervju21.04.2017726

Den nest beste dietten

Kosthold26.04.2017105

Hvis du ikke klarer det beste, hva med det nest beste?

Gym Fails Compilation

Trening25.04.201768

Her går det skikkelig galt!
Les hvorfor det er viktig å ivareta kjernestabiliteten.

Belgisk fitness-skjønnhet

Intervju23.04.2017518

Se hvordan 20-åringen Savannah Prez trener bein og rumpe.

- Nobody Was Like Me

Fitness22.04.2017132

Sier Arnold Schwarzenegger.