Ny metode gir større opptak av proteiner og mer muskler

Kosthold01.04.2017Joachim Pedersen122

Ny forskning viser deg hvordan du skal få et enda større proteinopptak etter trening.

Man ønsker alltid å forsikre seg det aboslutt beste opptaket av proteiner etter trening. Derfor er det foretatt svært mange studier på nettopp dette. Hvordan man skal spise før og etter trening for å få det mest optimale opptaket av proteiner som transformeres via blodet og ut i musklene sammen med glykogen.

Nå er det derimot kommet en ny forskning som bryter med alt det gamle som f.eks. old school kroppsbyggere som sverger til inntak av protein og karbo rett etter trening. Dette er ikke lenger korrekt om vi skal lytte til Dr. Isac Abrahamsi som leder forskningen som er utført på 3000 rotter. Resultatene var så urovekkende at i senere tid ble testen utført også på 500 mennesker. Svaret var tydelig. Alle som spiste proteinpulver og karbopulver 10 minutter før trening fikk et signifikant høyere proteinopptak enn gruppen som tok det rett etter trening. Fortusatt at man trener ca 45-60 minutter. Dr Abrahamsi forteller at opptaket skjer ikke med engang i magen. Fordøyelsen er en lang prosess. Først vil magesyren bryte det ned før det deretter tas opp av kroppen. Når man trener ca 45-60 minutter og er ferdig vil kroppen umiddelbart respondere og ta opp proteinet som du inntok ca 1 time før. Dette har da gått så langt i systemet at blodbanen frakter protein ut i musklene og glykogen til eneriglagrene.

Så dersom du ønsker mer muskler raskere er dette metoden å gjøre det. Du kan lese mer om studien i referansen nedenfor.

Kilde:
Isac Abrahamsi (2017). The effects of protein before workout gives more muscle and strength. J Int Soc Sports Nutr. 2017 Feb 6;10(1):36. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24365469076


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Kommer snart...

01.01.19700

Kommer snart...

01.01.19700

Kommer snart...

01.01.19700

Kommer snart...

01.01.19700

Flat mage, faste lår og sprettrumpe står høyt på ønskelisten til mange jenter.

Fitnessfrokost på 555 kcal

Kosthold24.06.2017225

Denne frokosten bør du lage i helgen.
En god natts søvn er avgjørende for resultater og fremgang, men...

Eget jenterom på treningssenter

Trening20.06.2017402

Flere sentere tilbyr eget treningsrom med kun adgang for jenter.

Motivasjonsvideo - gikk ned 41 kg

Diverse19.06.201743

Se forvandlingen til denne kvinnen som gikk ned 41 kg.