18-åringen tok overall i Bikinifitness

Intervju15.09.2017Joachim Pedersen337

Malin Sandvik på bare 18 år gikk av med full pott i Sandefjord Open.

Malin Sandvik vant sin debutantklasse i Bikinifitness og overall i Sandefjord Open. Nå skal hun kjempe på NM.

Navn: Malin Sandvik
Bosted: Børsa
Alder: 18 år
Høyde: 166 cm
Vekt: 55 kg
Arbeid: Student
Sivilstatus: Singel
Klubb: Team Invictus
Meritter: 1.plass -166 debutant bikinifitness Sandefjord, og overall Sandefjord

- Jeg er en jente på 18 år, som er student på Follo VGS og tar påbygg. På fritiden går det mye i trening siden det er siste innspurt før NM. Men ellers bruker jeg tiden min på venner, familie og ridning, sier Malin.

Sulten på seier på NM

Malin er ikke beskjeden og er sulten på seier på NM, men erkjenner at det er mange gode som skal delta.

- Det blir en spennende helg, som jeg gleder meg kjempe masse til. Det er mange gode fitness utøvere som skal still så ser for meg det kan bli hardt, men håper selvfølgelig på seier. Siste uken før konkurranse er det litt annen trening, helkropp og lettere vekter, og mer cardio. Fokus på hvile og posering, forteller Malin.

 

Hun har trent målrettet mot Bikinifitness siden julen i 2016, men fikk diett og treningsplan av Elitept etter uttaket i mai. Hun har trent vekter siden hun var 15 år gammel. Før dette trente hun turning, ridning og dans.

Kostholdet

Malin spiser variert og sunt, mye protein og sunne varianter av taco og pizza.

- Jeg har egentlig alt mulig av vanlig mat på planen min og digger akkurat det. Jeg spiser taco, kylling, havregryn, c.c, speltpizza osv. Spiser det som passer i løpet av hvordan dagen er. Jeg har ligget i snitt på ca. 1500 kcal. Lå høyere på begynnelsen av dietten og litt mindre nå mot slutten, sier Malin.

Malin bruker ingen kosttilskudd og synes den beste diettmaten er kylling og grønnsaker stekt sammen i ovnen. Det som står høyest på planen etter diett er mammas fiskegrateng og taco med familien.

 

Trener 4 dager i uken

Malin kjører både høy- og lavreps med fokus på underkropp som bakside lår og rumpe samt skuldre.

- Jeg trener 4 dager i uken, med ulike dager hver av dem, noe høyreps dager, noen med få reps og tyngre belastning. Fokuset i perioden frem til konkurranse har vært skuldre, bakside lår og rumpe. I begynnelsen av dietten hadde jeg 3 cardioøkter for uka, de siste ukene har jeg hatt 6. Jeg liker egentlig de fleste øktene, men liker spesielt godt å trene rygg og skuldre, sier Malin.

Resultater motiverer

Malin synes det å sette seg et mål og nå det motiverer mye.

- Det som har motivert meg til å fortsette var at jeg så resultater underveis, og jeg satte meg et mål og det klarte jeg. Det kan dog være krevende å klare å kombinere fitness med daglivet og familielivet, men det trengs bare litt mer planlegging. Jeg har noen forbilder, men den jeg ser mest opp til må bli coachen min Kine Paola Sæter. Hun er den beste coachen jeg noensinne kunne ha hatt. Hun er veldig støttende og har utrolig mye kunnskap om dette, sier Malin.

Hva er dine langsiktige ambisjoner med treningen?
- Å holde meg i form og ha en sunn livsstil.

Hvor trener du?
- På 3T og Legacy Gym

Hvordan er miljøet der?
- Miljøet på Legacy kunne ikke ha vært bedre. Alle er hyggelig mot alle, er som en stor familie.

Noen du vil takke til slutt?
- Vil takke familien min som støtter meg i konkurransesesongen, ElitePT for at jeg fikk bli en av utøverne deres, teamet, og så klart coachen min.


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Karen Grundetjern debuterte og vant med stil!

NM i Fitness og Kroppsbygging 2017

Fitness15.09.2017313

Se vår sending fra muskelshowet!
Ida Vanebo debuterte og fikk 1. plass i Sandefjord Open i Bikinifitness +169 cm.
Lise Ellingsen ble Norgesmester i Bikinifitness i fjor - nå er hun klar for å forsvare tittelen sin!

NM i Fitness og Kroppsbygging 2017

Fitness15.09.2017313

Proteinrike tacolefser

Trening20.10.20173

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
En dobbeltgjenger av Jennfier Lopez som driver med fitness er slående lik originalen.
Se hvorfor du bør tilføre salaten din fett.
Lyst på litt proteinrik snacks?

Trolling på gymmet - prank

Diverse15.10.201770

Se hva som skjer når de blir trollet på gymmet.