Gi puppene et ekstra løft med trening

Trening06.10.2017Joachim Pedersen33

Dette er øvelsene som gir puppene et ekstra løft.

Når kvinner blir eldre vil brystene etter hvert lide av tyngdekraften. Det er uheldigvis et faktum. Mens noen ikke bryr seg om hvordan brystene tar seg ut kan enkelte kvinner lure på om det er en måte å få dem til å løfte seg opp igjen uten disse latterlige "mirakelkremene" eller dyre operasjoner.

Hvis dette er deg kan du være glad for å høre at det finnes måter å løfte brystene dine naturlig med trening. Av den grunn gir vi deg de beste øvelsene for å sørge for at brystene dine vil få seg et løft - som kanskje også vil styrke din selvtillit!

Trening med vekter hjelper

Det bør virke ganske naturlig at det å jobbe med brystmuskulaturen vil hjelpe deg å løfte brystene dine. Man bør altså tufte tunge vekter for å utvikle muskelmasse. Får du muskler bak brystene dine vil dette bidra til å løfte de opp, få de større og holde de mer fast. Men ikke bekymre deg over å bli en "she-hulk" med tung vekttrening. Det er en myte. Kvinner bør trene like hardt som gutta om ikke hardere. Dette fordi kvinner har østrogen, mens menn har testosteron i kroppen. Menn har derfor i mye større grad lettere for å bygge muskler enn kvinner. Det er derfor helt umulig for kvinner at de ender opp med å se ut som en kvinnelig kroppsbygger over natten.

Derfor bør du ta i på trening slik at du får fullt utbytte av alle treningstimene dine og få resultater.

Øvelsene som løfter brystene dine

Oppvarming
Først må du varme opp. Det er altfor mange som ikke varmer opp. Du bør få blodsirkulasjonen i gang. Dette kan du gjøre ved å jogge på en tredemølle eller i ta bruk spinningssykkelen. Se også andre former for oppvarming her

5-10 minutter jogging på tredemølle
5-10 minutter sykling/ellipse maskin

1. Dumbbell chest Press

Og når du har varmet opp fått i gang kroppen må du også varme opp musklene du skal trene. Kjør 2-3 oppvarmingssett før du går over til arbeidsettene som i dette tilfellet er 3 stk. Denne øvelsen er trolig den mest brukte brystøvelsen (av både menn og kvinner). Øvelsen er flott for å trene hele brystmuskulaturen din - som vil hjelpe å forme brystene dine.

Kjør 3 sett med 10 reps

2. Incline Dumbbell Flyes

Denne øvelsen vil ha mer fokus på øvre brystmuskulatur og du vil også merke at det er en tung og kanskje noe teknisk krevende øvelse. Gå ned på vektene og kjør flere reps. Dersom du ikke får den til kan du kjøre denne som øvelse 1, bare at benken er skrå. Får du bygget større brystmuskulatur vil dette være med på å tone og løfte opp brystene.

Kjør 3 sett med 12-15 reps


3. Push ups

Du kan utføre push ups uansett om du er i treningsstudio eller i stuen din. Så det er ingen unnskyldning for å hoppe over denne øvelsen. Hvis du vanligvis synes at push ups er enkelt så vil du føle "brenningen" nå etter de siste to øvelsene Så ikke tro at det vil være en enkel tur her. Synes du push ups allerede er for tungt kan du utføre øvelsene med knærne på gulvet og så senke overkropp ned.

Kjør 3 sett med 10 reps


4. Low Cable Crossover

Low Cable Crossovers er en annen øvelse hvor du også må senke vektene. Her vil du kjenne brystet jobbe hele veien. En fantastisk øvelse for å bygge opp større brystmuskulatur.

Kjør 3 sett med 12-15 reps

 

5. Cable Flyes

I den siste øvelsen er du fortsatt i kabelstativet. Denne gangen kjører du cable flyes. En god øvelse som lar deg lettere jobbe med brystmuskulaturen uten å bruke støttemuskulatur for mye.

Kjør 3 sett med 12-15 reps  

Oppsummering:

Styrketrening kan bidra til å holde brystene dine oppe lenger. Og de vil bli strammet opp når du bygger større brystmuskel. Husk at brystene dine stort sett inneholder fett - så hvis du legger på deg mye vil også brystene dine bli større, noe som kan virke mot sin hensikt med å løfte de opp med trening. Men ved å miste vekt og tone opp brystområdet kan du få løftet dem litt mer.


Joachim Pedersen 

Joachim har vært ansvarlig redaktør siden han startet opp Treningsforum i 2001. Han begynte å trene vekter i ungdomsårene og har over 15 års erfaring med trening og kosthold. Joachim har lang fartstid innen fitnessbransjen og brenner for det han driver med.

Bli med på en treningsøkt med Kristoffer Abrahamsen.
Legg inn Flyes i ditt program nå.
Aldri mer farlige og potensielt dødelige løft med denne type benkpress. Se video.
Prøv liggende hantelpress. En glimrende brystøvelse.

Proteinrike tacolefser

Trening20.10.20173

Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
En dobbeltgjenger av Jennfier Lopez som driver med fitness er slående lik originalen.
Se hvorfor du bør tilføre salaten din fett.
Lyst på litt proteinrik snacks?

Trolling på gymmet - prank

Diverse15.10.201770

Se hva som skjer når de blir trollet på gymmet.