Kardio eller styrketrening først?

Trening26.01.2016329

Hva bør du trene først for optimal effekt? Dette lurer mange på.

Slik blir du kvitt magefettet

Trening19.11.2015517

Ønsker du deg en stram og slank midje? Her er tipsene og rådene du bør følge:
Dr Serrano forklarer hvordan en spisedag kan få deg i bedre form.
Se ny studie om hvordan du forbrenner mer med powerwalk.
Hvorfor er kaffe bra for deg? Her får du 7 grunner.
Hva er 20/20 dietten? Les her.

Når fettprosenten står stille

Trening19.08.2015232

Hva gjør du når fettprosenten står stille? Vi avslører.
Slik brenner du fett og bygger muskler effektivt.
Få fart på treningen og resultatene dine. Dette er de 7 mest effektive øvelsene og tipsene.
Dette er to former for kondisjonstrening som er gøyale og som får opp pulsen din!

Bukfedme - Pass på midjemålet

Trening24.03.2014137

Midjemålet ditt er viktig i forhold til bukfedme.
Jon Fredrik Andorsen gikk ned 19,5 kg.

Finn ditt beste treningstidspunkt

Trening12.03.2014396

Hvilket treningstidspunkt skal du trene?

Visste du at...

Trening18.02.2014126

Les denne artikkelen så lærer du garantert noe nytt.

Hva krever mest energi?

Trening20.01.2014802

Når det er kalorier du vil forbrenne. Hva får du mest utbytte av?

Er du interessert i løping?

Trening08.12.2013107

SATS lanserer nytt løpekonsept.

Vann øker forbrenningen din

Kosthold21.10.2013252

Nok vann kan øke forbrenningen din med opptil 25%.

Trappeløp for maks forbrenning

Trening30.08.2013851

Trappeløp er en form for kardio som er meget effektiv når det kommer til forbrenning.
Det er typisk for veldig mange at toppformen kommer uken før eller uken etter en konkurranse og mange går i fellen ved at de gjør mange drastiske endringer siste uken.

Høyere forbrenning med lavkarbo?

Kosthold03.06.201317

Mange som går ned i vekt ender opp med å legge på seg igjen.

Gi dietten en boost med spisedag

Kosthold26.02.2013627

Går du på streng diett, og prøver å komme i drømmeformen?.

Jeg vil stramme opp

Trening18.07.2011653

Majoriteten av de som er interessert i denne artikkelen er damer. Jeg kan si det med en gang. Hvorfor? Fordi tittelen er "jeg vil stramme opp".
Gløtter du inn på frokostbordet ved en gjennomsnittlig norsk husstand domineres det av kornprodukter og brødmat. Senere på dagen er det mektige og fettrike middager som gjelder.
En forsøksgruppe med overvektige personer i 40-årene ble satt på et moderat kaloriunderskudd over to uker, og delt opp i to grupper. Den ene gruppa fikk sove i 8,5 timer hver natt, den andre i 5,5 timer.
Har vektnedgangen stoppet opp? Føler du deg sulten, sliten og trøtt? Før eller siden vil de fleste på slanker'n oppleve disse følelsene. Men fortvil ikke - det finnes en løsning på problemet!
Forskerne fikk 16 mannlige studenter med minst 6 måneders treningsbakgrunn til å trene gjennom kroppen ved to anledninger via 8 ulike øvelser.

En lettere diett?

Kosthold26.08.20081

Det hadde vært deilig og kunne hatt en lettere diett. Man måtte nok ut og gå noen dager for det, men at fettforbrenningen sattes i gang bare ved og innta lurefett hadde passet de fleste midt i blinken.

Høyt eller lavt proteininntak?

Kosthold06.08.200852

Det pågår fremdeles endeløse diskusjoner på hvorvidt lavkarb-dietter er bedre enn mer tradisjonelle dietter, men hvis man ser nærmere på studiene er faktisk den viktigste faktoren proteininntaket. Denne studien gav en del interessante resultater.

10 tips for å øke forbrenningen

Kosthold14.07.2008258

Sliter du med å holde forbrenningen oppe? Her er 10 tips for øke forbrenningen. Bruk noen av tipsene eller følg alle sammen for å øke forbrenningen din.
Vi har tidligere publisert artikkelen ”Ekstrem forbrenning med 4x4 intervaller” av professor Jan Hoff, hvor den populære intervalltreningen 4x4 presenteres.