Riktig pusteteknikk i kombinasjon med godt buktrykk gir deg bedre resultater.
Benkpress kan være en teknisk vanskelig øvelse og utføre korrekt.
Akkurat startet å trene eller forholdsvis fersk innen styrketrening? Følg disse retningslinjene.

Hvordan få mer ut av markløft?

Trening05.12.201640

Slik får du mer ut av markløft.

Slik trener du knebøy korrekt

Trening15.01.2013656

Det å bøye seg, eller sette seg på huk er en del av mange funksjonelle bevegelser i dagliglivet. Det er akkurat dette vi gjør i en knebøy.
Sittende roing, eller sittende kabelroing er en velkjent øvelse for alle som har satt sin fot innenfor et kommersielt treningssenter.

Lær deg riktig knebøyteknikk

Trening08.03.2012256

God teknikk skal ikke undervurderes. Både når det gjelder å unngå skader og for å få optimal styrkeutvikling er teknikk viktig. Spesielt i knebøy er det for mange vanskelig å oppnå god teknikk, da det er en krevende øvelse med mye å huske på.
Det er en 3-dagers split med både elementer av super/trippelsett med ingen pauser mellom øvelser og "drop-off"-sett. 3-4 sett uten pause, men med redusert vekt for hvert sett og normalt sett tilsvarende redusert antall reps.
Mange er av den oppfatning at markløft er en vanskelig øvelse som tar lang tid å lære. Dette er imidlertid ikke tilfelle. Det er ofte mye vanskeligere å lære folk korrekt teknikk i knebøy.
Vi har alle sett folk trene benkpress med benene flagrende i været, mens personen skyver rumpen langt opp fra benken. Jeg vil her ta fatt i teknikk aspektene rundt benkpress. Benkpress er generelt en meget anvendt øvelse, men allikevel ser man ofte folk