Etter en lang og hektisk dag er det deilig å endelig å godt å få strekket ut kroppen, legge hodet på puta, trekke dyna over kroppen og bare kjenne pulsen og senke seg...eller?
En god natts søvn er avgjørende for resultater og fremgang, men sovestillingen avslører også hvordan kjærlighetslivet ditt er.
Disse 4 temaene er avgjørende for få en sunn og sprek kropp.

Trening gir deg mange bonuser

Trening23.07.2018167

Les mer om fordelene og effektene av trening.
Temperaturen har mye å si når du skal sove.
Se opp for faresignalene ved energidrikk.

Finn ditt beste treningstidspunkt

Trening12.03.2014445

Hvilket treningstidspunkt skal du trene?
Søvn er et fenomen som vitenskapen ikke helt har klart å forstå enda.

Kan søvnmangel bidra til overvekt?

Kosthold22.04.2013126

Det å sove lite er assosiert med en høyere kroppsvekt.
En forsøksgruppe med overvektige personer i 40-årene ble satt på et moderat kaloriunderskudd over to uker, og delt opp i to grupper. Den ene gruppa fikk sove i 8,5 timer hver natt, den andre i 5,5 timer.

Føler du deg uopplagt?

Trening03.02.2009175

Dette er del 2 av artikkelserien om søvn, i denne delen ser vi på hva du kan gjøre for å få rett døgnrytme og unngå de uheldige konsekvensene av dårlig søvnmønster.

Søvn - den livsviktige faktoren

Trening02.12.200836

Med god faglig hjelp av Ståle Pallesen, som jobber ved Universitetet i Bergen og som er knyttet til Nasjonalt Kompetansesenter for Søvnsykdommer, har jeg sett på den livsviktige biologiske prosessen søvn og søvnens viktighet i forhold til trening.

Anabolsøvn

Kosthold21.09.20041

De fleste mennesker sover mellom 6-10 timer hver natt. Dette er mange timer uten mat og drikke som kan føre til av vi faller i en katabol fase. Jeg vil her komme med tips om hvordan man kan bryte den katabole fasen og holde seg anabol hele natten.

Man vokser best når man sover

Trening29.05.20040

Visste du at størsteparten av kroppens tilvekst skjer på utsiden av treningsstudioet? Det er sant. De fleste av oss kjenner til fordelen med å holde et bra kosthold før og etter trening, men mange som trener misser den mest kraftfulle oppbyggende resp