-Tøyer dere ut?

Trening06.03.201919

Er det viktig å tøye ut etter trening?

Tøying er ikke så dumt likevel

Trening28.02.201747

Dette er fordelene med tøying. Hvis du ikke tøyer er det på tide å komme i gang.
Vil du ha større, mer definerte og sterkere hamstrings? Her er øvelsene og tøyingen du bør teste.

Slik unngår du stølhet

Trening05.11.2012135

Mange er plaget av stølhet eller såkalt treningsverk.

Effektiv oppvarming

Trening20.03.20071

Eirik Sandvik viser deg hvorfor 5 minutter på tredemølle og vanlig tøying ikke er det optimale. I disse helsetider ser det dessverre ut til at allmennheten er verre stilt enn noen gang.
Tøyning brukes av mange utøvere i alle typer idretter. En studie som ble publisert i National Strength and Conditioning Association i desember 2006, så på konsekvensene ulike former for tøyning kan ha for prestasjoner.

Bevegelihetstrening

Trening20.10.20062

I denne artikkelen tar jeg for meg fire ulike metoder å tøye på: Aktiv tøyning, passiv tøyning, langvarig tøyning, og kontraksjon etterfulgt av tøyning. I tillegg vil jeg fortelle om fordelene ved tøyning med mer.

Friske skuldre - Del2

Trening16.10.20060

Her følger del 2 i artikkelserien Friske Skuldre. og vi skal se på flere faktorer du må tenke på for å opprettholde smertefrie og sterke skuldre.

Friske skuldre - Del1

Trening19.09.20060

Ved langvarig hard trening uten nok hensyn til restitusjon og ikke minst holdningskorreksjon er det lett å pådra seg det de fleste frykter mest - nemlig skader. Det er uten tvil den store frykten for idrettsutøvere som skal prestere optimalt, men også