Skrevet av Emne: Kalori overskudd over hvor lang tid?  (Lest 2638 ganger)

Utlogget Lex Luger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 205

  • Rome wrecker
Kalori overskudd over hvor lang tid?
« : 29. april 2013, 20:47 »
Jeg lurer på om noen her inne vet hvor lenge man må ligge i kalorioverskudd før man faktisk legger på seg vekt/muskler! og feks hva er best av å spise mye og sunt en dag og dag to får du ikke spist sunt, men for å oppretteholde kaloriene dytter du innpå pizza, er det da bedre å vente tilo neste dag, eller innta pizzaen for å komme i +?

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Kalori overskudd over hvor lang tid?
« #1 : 02. mai 2013, 11:49 »
Det varier og er avhengig av din individuelle forbrenning. Enkelte legger på seg 1-2 kilo på et par uker. Skal du bygge uskler vil ejg ikke anbefale pizza...men det vet du:) hva med å lage opp burker i helgen, så slipper du dilemmaet med manglende tilgag på mat. Bruk nøtter, oljer og bær i shake/smoothie. Avocado er en kilde til masse energi. Havregryn tilsatt proteiner og kokosolje som mellommål eller kjappe on the go-måltider enkelt å spise og full av energi.

Dersom du overhodet ikke har tilgang på mat så får du heller spise et pizzastykke, men jeg tror vel at den problematikken dukker opp mest i forhold til manglende planlegging av hva skal spises og tilberedes til den kommende uken. Lykke til med matlagingen og vektoppgangen.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Lex Luger

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 205

  • Rome wrecker
Sv: Kalori overskudd over hvor lang tid?
« #2 : 03. mai 2013, 18:12 »
takk;) Skjønner at man har ulik forbrenning, men så lenge du er i kcaloverskudd legger du jo på deg uavhengig av forbrenning, så lenge du er i pluss, bare lurte på hvor lenge du må være i pluss før du legger på deg faktisk masse. er det noe som skjer litt hver dag annenhver dag, eller i slutten av uka? Regner vel egentlig med at det er en gjevn prosess som går litt og litt...Wink

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Kalori overskudd over hvor lang tid?
« #3 : 06. mai 2013, 10:09 »
Dette går litt og litt og selvsagt etter hva du spiser...hvorvidt det blir fettdepot eller muskelmasse.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Mange mennesker sliter med kneproblemer, og kvier seg for å utøve intervalltrening.
Julius Maddox er en skikkelig kraftkar. Han løfter 272 kg i benkpress hele 8 ganger.
Det er ikke tvil om at benkpress er en av de aller mest populære øvelsene å utføre for overkroppen.

Her er kosematen du kan unne deg

Kosthold14.05.20191688

På diett og deff og vil ha kosemat?
Den psykologiske tankebanen bak våre spisevaner.