Treningsforum

Trening => Forum for nybegynnere => Emne startet av: Kims1991 på 01. februar 2012, 23:42



Tittel: Erstatte pull-ups med chins
Skrevet av: Kims199101. februar 2012, 23:42
Yo!

Har blitt for feit for pull-ups (altså med håndflaten fra MEG!) trenger å bygge rygg...Kan jeg bruke Chins (altså med håndflaten mot meg) ? Eller er det da bedre å kjøre noe annet?

Kan jo også få av litt spekk for så å trene pull-ups, men det står ikke på planen^^

Takk for hjelp, fint vist noen sitter med kunnskap og erfaring!


Tittel: Sv: Erstatte pull-ups med chins
Skrevet av: |LoggInn|01. februar 2012, 23:54
De forskningsrapportene jeg har lest har gitt et testresultat som gjør at du kan erstatte Pull-ups med Chins, da begge øvelser så og si aktiviserer rygg like mye. Jeg føler for min egen del at biceps blir brukt ineffektivt i Pull-ups da håndflatene er pronerte og bicepsen strukket. Ved utførelse av Chins er håndflatene supinerte og bicepsen er mer kontrahert i snitt ved utførelse.

Jeg er ikke store karen, men kjører 3x8 90kg i nedtrekk og ca 3x8 BW+20 kg i beltet, undertak som overtak. Har trent øvelsen lenge. Er møkksvak i biceps, så noe styrke har jeg i ryggen  :)


Tittel: Sv: Erstatte pull-ups med chins
Skrevet av: Kims199101. februar 2012, 23:58
vet det har vært mye forsking, og frem og tilbake om de forskjellige variantene! Men jeg har aldri fått skikkelig kontakt med pull-ups! For det første klarer jeg ikke å komme helt opp, ikke fordi det er for tungt..men det stopper^^

Syns Chins tar bedre på ryggen da jeg kan kontrollere bevegelsen mye mer!

Så tusen takk for svar, da har jeg fått bekreftet..det jeg ville høre^^


Tittel: Sv: Erstatte pull-ups med chins
Skrevet av: |LoggInn|02. februar 2012, 00:02
Bare hyggelig :)
Hvis jeg fokuserer på det, kjenner jeg at ryggen jobber mye bedre. Jeg tenker at overarmene skal bak, og lar bicepsen jobbe uten å bry seg om den  :). Digg følelse når en kjenner det langs hele kanten i muskelfestet til latissimus  :)


Tittel: Sv: Erstatte pull-ups med chins
Skrevet av: Kims199102. februar 2012, 00:23
Bare hyggelig :)
Hvis jeg fokuserer på det, kjenner jeg at ryggen jobber mye bedre. Jeg tenker at overarmene skal bak, og lar bicepsen jobbe uten å bry seg om den  :). Digg følelse når en kjenner det langs hele kanten i muskelfestet til latissimus  :)

Enig!