Treningsforum

Trening => Kroppsbygging og Fitness => Emne startet av: Mamid på 30. juni 2013, 12:16



Tittel: 3 kilo opp i vekt på 3 uker?
Skrevet av: Mamid30. juni 2013, 12:16
Jeg er en jente på 17 år, og jeg har vært gjennom en slankeprosess.
Dette var noe jeg fant ut selv, da jeg tidligere veide 61 kilo (før jul, 2012).
Nå veier jeg bare 51 kilo, og jeg må klare å gå minst 2-3 kilo opp i vekt på ca 3 uker, hvis ikke har mine foreldre truet med å tilkalle profesjonell hjelp (noe jeg helt klart ikke har lyst til).
Samtidig vil jeg ikke få overflødig fett på kroppen heller, så jeg må kombinere et sunt kosthold med trening.

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan klare dette? Eventuelt treningstips eller kostholdstips?
Vet noen for eksempel hvor mange kalorier jeg må spise daglig?

Setter stor pris på svar!


Tittel: Sv: 3 kilo opp i vekt på 3 uker?
Skrevet av: Rita Immerstein01. juli 2013, 14:03
Hei du - hvor høy er du? Trener du og evt hvor mye?


Tittel: Sv: 3 kilo opp i vekt på 3 uker?
Skrevet av: superspurv01. juli 2013, 18:32
Ligger du 1000kcal i overskudd hver dag så tror jeg du vil klare det, men 3 kilo muskler? Aldri i verden!

Nødløsningen kan være å drikke 3liter væske rett før de vil at du skal veie deg.


Tittel: Sv: 3 kilo opp i vekt på 3 uker?
Skrevet av: Rita Immerstein02. juli 2013, 07:31
Superspurv har rett i det. Når inntaket økes betraktelig er det en kombinasjon av muskler, vann og fett som er resultatet. Har du mistet mye muskelmasse vil selvsagt kroppen sette pris på å få mer energi til å bygge dette opp igjen - så kroppen din vil reagere positivt på et høyere energi-inntak på alle mulige måter: mer muskelmasse, mer energi, bedre trening, bedre søvn og økt restitusjon:)