Treningsforum

Trening => Kroppsbygging og Fitness => Emne startet av: Lommelykt på 22. mars 2014, 19:34



Tittel: Øvelser for å bedre holdningen?
Skrevet av: Lommelykt22. mars 2014, 19:34
Er ikke fornøyd med holdningen min og lurer på om dere har tips til tøyninger, styrkeøvelser, mobiliseringsøvelser for å forbedre holdningen min? Er det øvelser jeg bør unngå?

Legger ved et bilde av meg slik at dere kan se hva jeg bør fokusere på.

(http://bildr.no/thumb/K2N1dGhV.jpeg) (http://bildr.no/view/K2N1dGhV)


Tittel: Sv: Øvelser for å bedre holdningen?
Skrevet av: Hightow3r22. mars 2014, 19:44
Fokuser på trening av øvre/midtre rygg samt bakside skuldre. Høy roing, facepulls, forverbøyd sidehev m.m

Muskler som er med på å skape dårlig holdning er blant den brede ryggmuskelen, bryst og framside skuldre. Prøv å tren flere sett iløpet av uka totalt på ryggen fremfor bryst/framside skuldre og ha MINST like mye fokus på bakside skuldre som fremfre og midtre. Fokuser på virkelig å presse skulderbladene sammen i øvelsene der det kreves.

 Se på øvelser for tøying/løse opp  bryst og den brede ryggmuskelen. Dette vil hjelpe veldig i lengden ;)!


Tittel: Sv: Øvelser for å bedre holdningen?
Skrevet av: Stacey25. mars 2014, 07:41
Avoid the no pain (http://www.zipleaf.co.nz/Companies/Sooper-Diet-NZ-Buy-Pure-HCG-Diet-in-NZ), no gain mentality, breathe slowly as you hold the stretch and do not stretch to the point of pain.