Treningsforum

Trening => Kroppsbygging og Fitness => Emne startet av: Amalie på 18. april 2014, 14:29



Tittel: Kcal overskudd/kcal underskudd
Skrevet av: Amalie18. april 2014, 14:29
En kan klare å bygge muskler selv om en ligger på kcal underskudd i ca 12 uker, etter det bør en legge seg i kcal overskudd for å fremdeles kunne bygge mer muskelmasse.
Spørsmålet mitt er da hvor lenge må en ligge i kcal overskudd før en kan legge seg i kcal underskudd igjen?
Jeg vil gjerne bli kvitt dette stubborn fettet som jeg har på beina, men jeg vil ikke miste muskelmassen min (heller bygge mer)
Noen som har svar på dette?:)


Tittel: Sv: Kcal overskudd/kcal underskudd
Skrevet av: ColossusMaximus18. april 2014, 17:12
Den eneste som kan svare deg på det er nok personen som lærte deg at "En kan klare å bygge muskler selv om en ligger på kcal underskudd i ca 12 uker, etter det bør en legge seg i kcal overskudd for å fremdeles kunne bygge mer muskelmasse."
Da kan du samtidig forhøre deg om hvilke typer krystaller som har best effekt på restitusjonstiden for en med din auratype.


Tittel: Sv: Kcal overskudd/kcal underskudd
Skrevet av: SFV18. april 2014, 17:44
Skal ikke se bort ifra at en nybegynner kan klare å bygge litt muskler på mildt kaloriunderskudd de første ukene. Teknisk sett betyr det at kroppen brenner mer fett enn den bygger muskler. Det skal mye til at den velger å gjøre begge deler samtidig men det er ikke utenkelig. Noen går ned cm men holder vekta, det er nok mer vanlig. Det innebærer kalorilikevekt men både muskelbygging og fettbrenning samtidig.