Treningsforum

Trening => Treningsprogrammer => Emne startet av: Alex!!! på 19. juli 2014, 00:09



Tittel: Ny på forum. Trenger innspill på mitt program!
Skrevet av: Alex!!!19. juli 2014, 00:09
Jeg har trent styrke i 2 år, men har ofte skiftet program pga. Usikkerhet på om det er bra.
Så jeg ber om innspill på om det jeg nå trener virker greit. Gjerne evt. Forslag til hva som kan gjøres annerledes.

Jeg er 25 år, 192 cm og 97 kg.
Jeg trener styrke 3 dager i uka + 1 dag med en joggetur.

Mandag:

Pullups - 3 x max
Markløft - 4 x 10
En arms roing med manual - 3 x 10
Sittende roing i kabelapparat - 4 x 10
Nedtrekk med smalt grep 4 x 8
Facepull - 3 x 15

Bicepscurl med ez stang - 3 x 10-12
Bicepscurl i kabelapparat - 3 x 10-12
Hammercurl med manualer - 3 x 8-10

Div mageøvelser

Tirsdag:

Sittende skulderpress med manualer - 4 x 8
Arnoldpress - 4 x 8
Sidehev med manualer - 3 x 10
Foroverlent sidehev - 3 x 8

Knebøy 4 x 10
Liggende (på mage) lårcurl i SUPERSETT med sittende lårcurl 3 x 10
Tå hev 3 x 25

Fredag:

Flat benkpress - 4x 8
Skrå benkpress - 4 x 10
Flyes med manualer - 3 x 8
Flyes i kabel, stående - 3 x 12

Dips - 3 x max
Nedtrekk i kabel 4 x 10
Nedtrekk med tau - 3 x 10

Div mageøvelser.

Jeg kjører noen ganger noen øvelser som supersett. F. Eks skulder sidehev og knebøy, hvis jeg har dårlig tid.
Varierer også på skrå benk med stang og manualer. Kjører alltid stang på flatbenk.
Jeg kjører ikke så mye bein pga. Jeg har veldig kraftige legger/lår pga mange år med terrengsykkel før jeg begynnte med styrketrening. Sliter nok med å finne bukser som passer over lår/rumpa  ;)

Håper noen vi ta seg tid til å komme med en tilbakemelding!


Tittel: Sv: Ny på forum. Trenger innspill på mitt program!
Skrevet av: Sortin19. juli 2014, 03:55
Ok. E e full... resten får du ta selv...

om programmet ditt er noe bra er faktisk helt umulig for noen av oss å si... ettersom du ikke har nevnt en ting om hva målet ditt er... det er nå da slik at vist målet ditt er styrke, så krever det ett veldig annerledes program enn vist målet ditt er størrelse eller kondisjon...

så først trenger vi å vite det... og så trenger vi å vite hvor tungt disse settene dine er... er 3x10 3x10 med maks vekter eller er 3x10 med vekter du kanskje kunne klart 3x15 på... osv osv osv... du må faktisk komme med mer informasjon om treningen, og om målene dine... før noen kan gi noe tilbakemelding av noe slag...


Tittel: Sv: Ny på forum. Trenger innspill på mitt program!
Skrevet av: Alex!!!20. juli 2014, 00:24
Skjønner.

Målet mitt er å øke i muskelmasse. Gjerne mer markert, men det vet jeg jo ligger mye i kostholdet, og forbrenning med kondisjon.

Settene kjører jeg max på. Gir alt! Så på det siste settet trenger jeg ofte en spotter til å hjelpe.