Treningsforum

Trening => Forum for nybegynnere => Emne startet av: Nerazzurri på 05. februar 2005, 14:04



Tittel: 10rm-beste måten?
Skrevet av: Nerazzurri05. februar 2005, 14:04
Hei,jeg skal snart teste min 10rm i diverse ting som f.eks benkpress sånn at jeg kan begynne på RYP programmet. når jeg skal teste min 10rm så lurer jeg på hvordan jeg bør gå frem, starte med ikke fullt så tunge vekter og bygge meg opp til max jeg klarer eller ta litt tungt og bygge meg nedover? kan dere si en sånn sirka hvor mange kilo jeg bør begynne med når jeg er nybegynner? selv tipper jeg mellom 20-30kg uten og ha prøvd. håper på et godt svar :)

PS: kansje jeg skal legge til at jeg er 16,ca 1.85 og veier rundt 75kg
Mvh Marius Olsen.


Tittel: SV: 10rm-beste måten?
Skrevet av: Arilhr05. februar 2005, 14:06
veit du hva du har i 1rm? på benkpress?


Tittel: SV: 10rm-beste måten?
Skrevet av: Nerazzurri05. februar 2005, 15:36
nei,har ikke gjort benk på flere år...


Tittel: SV: 10rm-beste måten?
Skrevet av: Banned4Life05. februar 2005, 15:40
Varm opp litt, så prøver du på 10reps med 35-40kg en plass ;D Så legger du på litt (eller tar av) vist du hadde flere (mindre) reps enn 10 ;)


Tittel: SV: 10rm-beste måten?
Skrevet av: Nerazzurri05. februar 2005, 17:08
Jepps,ska prøva det :) takk


Tittel: SV: 10rm-beste måten?
Skrevet av: HITman05. februar 2005, 19:08
Jeg ville begynt litt lavt og bygd meg opp, da bruker du ikke fullt så mye energi og din 10RM blir antageligvis mer presis. Kjennes de første par settene veldig lette ut, kan du jo bare se på de som oppvarming!  ;)

H