Treningsforum

Generelt => Diskutèr artikler => Emne startet av: Number1 på 25. september 2007, 00:50



Tittel: Styrkeløft for nybegynnere
Skrevet av: Number125. september 2007, 00:50
Diskuter denne artikkelen i dette innlegget:
Som nybegynner er det ikke nødvendig å kaste seg ut i all verdens finurlige måter å trene på. Ved å trene målrettet og enkelt vil du raskt oppleve en styrkeøkning.

Les hele artikkelen her (http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=500)


Tittel: Sv: Styrkeløft for nybegynnere
Skrevet av: Saktemensikkert25. september 2007, 09:23
Flott og "rett til poenget" artikkel. Hadde jeg bare lest denne artikkelen da jeg selv var ung og ivrig... :)


Tittel: Sv: Styrkeløft for nybegynnere
Skrevet av: Shortone25. september 2007, 11:11
Bra artikkel, men håper jeg slipper å finne min bane under en benkpressøkt :P


Tittel: Sv: Styrkeløft for nybegynnere
Skrevet av: [HE-Man]25. september 2007, 13:58
Bra artikkel. Har ikke så mye greie på dette enda , men masse av det er likt som det treneren sier ::biggrin::


Tittel: Sv: Styrkeløft for nybegynnere
Skrevet av: leaps28. september 2007, 14:51
Bra artikkel, men jeg synes det anbefales alt for mange reps på oppvarmingssettene. Jeg ville tatt for eksempel følgende: 7-8 reps x 40 kg, 5 reps x 60 kg, 3 reps x 70 kg, (1-2 reps x 75 kg). Du har da mere krutt til arbeidssettene og kan da ta flere totale reps på arbeidsvekten, som i eksemplet var 80 kg, for eksempel 2-3 sett x 8 reps 80 kg.


Tittel: Sv: Styrkeløft for nybegynnere
Skrevet av: stallion28. september 2007, 15:04
For en nybegynner er det bare bra å ta mange reps. :)


Tittel: Sv: Styrkeløft for nybegynnere
Skrevet av: bjorngranum30. september 2007, 11:28
Det står at beina skal være godt plantet i gulvet under benkpress... er dette et krav for å få godkjennt løft eller kan en stå på tåballene?


Tittel: Sv: Styrkeløft for nybegynnere
Skrevet av: Cochise30. september 2007, 11:34
Det står at beina skal være godt plantet i gulvet under benkpress... er dette et krav for å få godkjennt løft eller kan en stå på tåballene?

Hele fotsålen må være i kontakt med gulvet under hele løftet.


Tittel: Sv: Styrkeløft for nybegynnere
Skrevet av: bjorngranum30. september 2007, 11:58
Ok, takk for svar!


Tittel: Sv: Styrkeløft for nybegynnere
Skrevet av: ELLEY02. oktober 2007, 19:16
Stående roing  -  hva er det?   bilde?

Har ikke skråbenk med stativ på gymet. Det blir vell nesten det samme om jeg tar skråbenk med hantler


Tittel: Sv: Styrkeløft for nybegynnere
Skrevet av: Razz_03. oktober 2007, 09:04
Jeg har trent i litt over 2 år nå, men har fremdeles mye å lære.
Etter å ha lest denne artikkelen jobber jeg mye med å finpusse på teknikken i knebøy og markløft.
Har fått utrolig utbytte av dette.
Anbefales på det sterkeste!
God artikel


Tittel: Sv: Styrkeløft for nybegynnere
Skrevet av: Vicci21. oktober 2007, 09:31
Jeg har trent i litt over 2 år nå, men har fremdeles mye å lære.
Etter å ha lest denne artikkelen jobber jeg mye med å finpusse på teknikken i knebøy og markløft.
Har fått utrolig utbytte av dette.
Anbefales på det sterkeste!
God artikel

Kjempefint at du jobber med å finpusse tenkikk i knebøy og markløft! :) Du vil garantert tjene på det i lengden!

Stående roing  -  hva er det?   bilde?

Har ikke skråbenk med stativ på gymet. Det blir vell nesten det samme om jeg tar skråbenk med hantler

Stå rett i ryggen og len deg framover, ca 90 grader i hofteleddet er perfekt. Hold en stang og "ro" inntil magen mens du samler skulderbladene sammen bak på ryggen, enten med overhåndsgrep eller underhåndsgrep. Bruker du overhåndsgrep vil du få brukt biceps litt mer.

Kjør skråbenk med hantler i stede, fint det og. Da får støttemuskulaturen din enda mer jobb:)