Treningsforum

Trening => Forum for ungdom => Emne startet av: Saerdna på 16. september 2008, 01:21



Tittel: bra treningsprogram?
Skrevet av: Saerdna16. september 2008, 01:21
fungerer dette for en som har trenet et års tid?

DAG 1 :
Nedtrekk
Biceps
Skuldre
bryst
triceps

DAG 2 :
Bakside lår
framside lår
rompe
legger

DAG 3 :
hvile

DAG 4:
Nedtrekk
Biceps
Skuldre
bryst
triceps

DAG 5:
hvile

DAG 6:
Bakside lår
framside lår
rompe
legger

DAG 7:
hvile

begynner på dag 1 igjen

er dette bra til maksimal bygging? eller kan jeg eks, trene samme muskel 3 ganger i uka?

ektra spørsmål: burde jeg ta proteinshake med karbo? tar ca 83% proteiner og resten karbo i den nå. burde jeg ha mere karbo for bygging?


takktakk ::smile::


Tittel: Sv: bra treningsprogram?
Skrevet av: vidart16. september 2008, 01:41
Synes ikke dette ser noe bra ut, beklager.. Lukter litt fersking av hele greia! :P

Finnes utallige program som sikkert vil passe mye bedre, f.eks. 5*5, RYP eller noe..

Og du kan godt trene samme muskel 3 ganger i uka, helkroppsprogram som funker knall med det!


Tittel: Sv: bra treningsprogram?
Skrevet av: Unknown_Soldier16. september 2008, 13:44
Enig, det programmet der hadde kanskje funket for en vidrekommen bygger som har funnet ut hva som funker best for en selv. Men dette er som sagt veldig indivduellt, og det er derfor alltid best for en nybegynner å trene på mest mulig basic måte. På den måten lærer du deg teknikk, hva som funker for deg, og et godt utganspunktet for å sjonglere øvelser seinere. Fokus på benk, bøy og mark, gjerne 2-3 dager i uka, med varierende intensitet/tunge vekter vs lette vekter.


Tittel: Sv: bra treningsprogram?
Skrevet av: larsman16. september 2008, 14:20
Dette er et bra program, og er sikkert verdt å prøve ;) Kjenner flere som har hatt fin fremgang med SL 5x5.

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ (http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/)