Treningsforum

Trening => Forum for nybegynnere => Emne startet av: Kikke Hjelmis på 22. mars 2009, 19:45



Tittel: BENKPRESS
Skrevet av: Kikke Hjelmis22. mars 2009, 19:45
Hallo.

Når jeg løfter benk, maks løft, og ellers egentlig, stopper det alltid opp når jeg har kommet halvveis. Bra brystet og halvveis opp føles det veldig enkelt, men når halvveis opp stopper det helt opp, klarer ikke å strekke ut armene og få opp stangen. DØDSirriterende?

TIPS til hva jeg må trene for å forebygge dette?

TAKK


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Ditto22. mars 2009, 19:47
tung skuldre å triceps trening, press å smal benk, å benk til kloss, så løfte starter der du er svakest ;)


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Kikke Hjelmis22. mars 2009, 19:52
tung skuldre å triceps trening, press å smal benk, å benk til kloss, så løfte starter der du er svakest ;)

PRESS å smal benk? Hva er PRESS, franskpress du mener?


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Ditto22. mars 2009, 19:56
PRESS å smal benk? Hva er PRESS, franskpress du mener?

nei, militær press for skuldre, så kan du slutte å sprette stanga i kassa, å stoppe den i 1sek så press opp igjen, så skal du se du blir sterkere etter hvert :) regner med stanga stopper når effekten du får av sprette den i kassa tar slutt? ;)


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Kikke Hjelmis22. mars 2009, 19:58
Hehe, jeg spretter den faktisk ikke i kassen. Tar den faktisk sakte ned, og stopper, og presser opp. Tror det eller ei. Kommet over det stadiet.

Er det forresten umulig å øke i benk mens man deffer:P?


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Ditto22. mars 2009, 20:00
Hehe, jeg spretter den faktisk ikke i kassen. Tar den faktisk sakte ned, og stopper, og presser opp. Tror det eller ei. Kommet over det stadiet.

Er det forresten umulig å øke i benk mens man deffer:P?

jøss, ikke verts, da er d som sakt skuldre å triceps som gjelder, da der de som tar over for bryst når du kommer halveis opp, altså en lockout styrke.

ja deff å økning går, men ikke like bra som på en bulk kansje :)


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Kikke Hjelmis22. mars 2009, 20:03
jøss, ikke verts, da er d som sakt skuldre å triceps som gjelder, da der de som tar over for bryst når du kommer halveis opp, altså en lockout styrke.

ja deff å økning går, men ikke like bra som på en bulk kansje :)

Har du noen flere tips for meg når det gjelder økning på deff? Har 90 kg nå. Hvor mye bør målet være innen juli - og noen program du anbefaler å følge, med hensyn til deffingen?


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Ditto22. mars 2009, 20:08
yes yesm last ned dette benk proge, å skriv maxen din i d røde felte å løft i vei, benk to dager i uka, tirsdag å torsdag eks :) lykke til

http://files.filefront.com/Benkpressprogram+Dittoxls/;12803854;/fileinfo.html (http://files.filefront.com/Benkpressprogram+Dittoxls/;12803854;/fileinfo.html)


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Kikke Hjelmis22. mars 2009, 20:20
Tusen takk


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Kikke Hjelmis22. mars 2009, 20:24
Hvor lenge pauser skal jeg ha?


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Doof D Licious22. mars 2009, 20:26
Hehe, jeg spretter den faktisk ikke i kassen. Tar den faktisk sakte ned, og stopper, og presser opp. Tror det eller ei. Kommet over det stadiet.

Er det forresten umulig å øke i benk mens man deffer:P?
Rompa opp og sprett mest mulig i kassen så går vekta lettere opp, om dette er optimalt er et annet spørsmål. Gymløft er gymløft.


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: kingkris322. mars 2009, 20:32
Rompa opp og sprett mest mulig i kassen så går vekta lettere opp, om dette er optimalt er et annet spørsmål. Gymløft er gymløft.

Du skal da aldri trene med rompa opp og sprette staga på bryste. Dette er juks!! Når du spretter stanga på kassa trener du ikke maksimalt og vil derfor ikke øke maksimalt i styrke. Legg fra deg egoet og tren ordentlig!!!


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Doof D Licious22. mars 2009, 20:42
Du skal da aldri trene med rompa opp og sprette staga på bryste. Dette er juks!! Når du spretter stanga på kassa trener du ikke maksimalt og vil derfor ikke øke maksimalt i styrke. Legg fra deg egoet og tren ordentlig!!!
Deso hardere belastning, desto hardere trening. Ergo trener du maksimalt om du jukser. Og maksløft på gymmet kan man like gjerne ta med masse juks, selv om det ikke er optimalt å trene slik om man er styrkeløfter. Da bør man sevlsagt trene skikkelig, men en gympers er akkurat det, en gympers. Og om man tar det med stop eller ei har ingenting å si, fordi når noen spør deg "hvor mye tar du i benken da?" og du sier "115kg med stop" så er det eneste de hører "115 kg". Om målet er å kunne si et høyest mulig tall må man jukse på maksløft, dersom du ikke bryr deg noe særlig om hva folk synes så poster du ikke en tråd angående benkpress på TF og trener heller hardt strikt og mye mark og bøy.


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: xXUnknownXx22. mars 2009, 20:47
Angående det benk programmet ditt , Ditto, hvordan skal jeg evnt. varme opp til 3rm test?

På uke 3 Tung dag skal jeg kjøre 72,5kg, så skal jeg ha 3rm på uke 4 og hvilken vekt skal jeg evnt sikte på?


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Kikke Hjelmis22. mars 2009, 20:49
Deso hardere belastning, desto hardere trening. Ergo trener du maksimalt om du jukser. Og maksløft på gymmet kan man like gjerne ta med masse juks, selv om det ikke er optimalt å trene slik om man er styrkeløfter. Da bør man sevlsagt trene skikkelig, men en gympers er akkurat det, en gympers. Og om man tar det med stop eller ei har ingenting å si, fordi når noen spør deg "hvor mye tar du i benken da?" og du sier "115kg med stop" så er det eneste de hører "115 kg". Om målet er å kunne si et høyest mulig tall må man jukse på maksløft, dersom du ikke bryr deg noe særlig om hva folk synes så poster du ikke en tråd angående benkpress på TF og trener heller hardt strikt og mye mark og bøy.

Er en større personlig seier å gjennomføre maksløftet med noenlundre riktig teknikk. Trenger nødvendigvis ikke stoppe, men bounce og rompeløft ser jo faktisk bare helt teit ut. Mister all respekt for de som holder på sånn. Og langsiktig så kommer du selvfølgelig ikke å ha større fremgang med rompløft og bounce, selv om du kanskje trenger tyngre.

Blir faktisk flau når jeg ser de på studioet som bare slipper vekten ned på brystet og deretter bruker mer rompen en armene for å få opp stangen. Må bare snu meg å gå et annet sted.




Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Doof D Licious22. mars 2009, 20:53
Er en større personlig seier å gjennomføre maksløftet med noenlundre riktig teknikk. Trenger nødvendigvis ikke stoppe, men bounce og rompeløft ser jo faktisk bare helt teit ut. Mister all respekt for de som holder på sånn. Og langsiktig så kommer du selvfølgelig ikke å ha større fremgang med rompløft og bounce, selv om du kanskje trenger tyngre.

Blir faktisk flau når jeg ser de på studioet som bare slipper vekten ned på brystet og deretter bruker mer rompen en armene for å få opp stangen. Må bare snu meg å gå et annet sted.



Er forskjell på å ta rumpeløft med bounce en gang hver 3 måned og å trene med dette vell? Selv tar jeg det aldri, men hvis folk spør meg hva jeg tar i benk sier jeg bare "ikke nok", men om jeg hadde brydd meg om hvor mye jeg tok hadde jeg lett løftet med juks, fordi alle som spør om dette gjør det selv.


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Ditto22. mars 2009, 21:05
Hvor lenge pauser skal jeg ha?

4-6min.


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: L0veplace22. mars 2009, 21:51
Er en større personlig seier å gjennomføre maksløftet med noenlundre riktig teknikk. Trenger nødvendigvis ikke stoppe, men bounce og rompeløft ser jo faktisk bare helt teit ut. Mister all respekt for de som holder på sånn. Og langsiktig så kommer du selvfølgelig ikke å ha større fremgang med rompløft og bounce, selv om du kanskje trenger tyngre.

Blir faktisk flau når jeg ser de på studioet som bare slipper vekten ned på brystet og deretter bruker mer rompen en armene for å få opp stangen. Må bare snu meg å gå et annet sted.



Nå er ikke jeg en erfaren kar i benkpress, men skal være enig i at jeg føler meg mye bedre om jeg gjennomfører et maksløft uten og bounce eller bruke ræva! Dette er jo noe man trener seg opp til for og se hvor mye man kan klare, og da er det jo mest rimelig ovenfor deg selv og gjøre det rektig. Men hver sin smak, har man lyst til og kunne skryte på seg et par ekstra kilo på benken så man vel få lov til å gjøre det :)


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Breiflabben22. mars 2009, 22:05
Trente/trener med beina opp når eg løfter benkpress. Kjenner den tar mye bedre på bryst sånn,og har aukt mye i benken på det. Det er ein del tyngre,men eg fekk iallfall mye meir utbytte av det.  For å bli sterker i sluttfasen kan ein jo bruke plank,som er nevnt tidligere eller flaske(med vann eller brus,helst cola) eller strikker på hver side av stanga,som hjelper til i bånn men ikkje så mye i topp(slik at ein får trent på det ein er svakast i,altså topp). Ellers så hjelper jo smal benk,fanskpress eller dips med vekter.
Lykke til


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Meathead22. mars 2009, 22:12
Hvis du blir flau av hva andre gjør på gymmen følger du for mye med på andre og ikke på hva du driver med selv. Er jeg den eneste som ikke følger noe særlig med på teknikken til de andre på gymmen? Med mindre de er dritsterke er det jo ganske uinterresant å se på en eller annen spirrevipp som loker rundt i gymmen.


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Jupac22. mars 2009, 22:18
enig, se i gølve i stedet, sikkert mer interresant å finne der spør du meg


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Kikke Hjelmis22. mars 2009, 22:44
Hvis du blir flau av hva andre gjør på gymmen følger du for mye med på andre og ikke på hva du driver med selv. Er jeg den eneste som ikke følger noe særlig med på teknikken til de andre på gymmen? Med mindre de er dritsterke er det jo ganske uinterresant å se på en eller annen spirrevipp som loker rundt i gymmen.

Når jeg sier at jeg blir flau av å se på andre som løfter helt fucket i benken, mener jeg jo ikke direkte bokstavelig talt flau, du skjønner jo det. Og når man sitter og har pause mellom settene i benken så er det jo normalt å se på de andre som løfter benk. Og når du da legger merke til at det er noen som tror de er så ekstremt kule og sterke når de løfter med hele ryggen, beina, rompen osv så blir jeg litt irritert, men herregud, det er ikke sånn at jeg tenker over det i minutter, bare tenker SPYR, der og da. Det er meg og min mening. Ellers er jeg enig i at man bør konsentrere seg om seg selv når man er på trening og drite i alle andre, det gjør jeg. Tenker ikke over andres teknikk utenom akkurat i benkpress når jeg har pause. Hvis dere ikke skjønner det så får det heller være...


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Jupac22. mars 2009, 22:54
lov å bli irritert, men jeg personlig skjønner ikke hvorfor du gidder å bruke energi på å irritere deg hvordan eller hva andre trener, har jo ingen ting med deg å gjøre uansett.


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Kikke Hjelmis22. mars 2009, 22:58
Aldri sagt at jeg bruker energi på å irritere meg, men men.

Jeg spyr av det, du driter i det, vi er alle forskjellige.


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Jupac22. mars 2009, 23:00
ja og det skal du få lov til, jeg skjønner bare ikke vitsen med det.


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Kikke Hjelmis22. mars 2009, 23:04
Det skal DU få lov til;)


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Jupac22. mars 2009, 23:06
thanks ;D


Tittel: Sv: BENKPRESS
Skrevet av: Erve27. mars 2009, 01:21
yes yesm last ned dette benk proge, å skriv maxen din i d røde felte å løft i vei, benk to dager i uka, tirsdag å torsdag eks :) lykke til

http://files.filefront.com/Benkpressprogram+Dittoxls/;12803854;/fileinfo.html (http://files.filefront.com/Benkpressprogram+Dittoxls/;12803854;/fileinfo.html)

Hey det hadde jeg helt glemt ut. Fått mer gode resultater av det? (Beklager off topic hehe)