Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 85
  • 1  Generelt / Åpent forum / Vedrørende valget på: 09. september 2013, 20:45
    Ser det er mye snakk om valg, og hva man skal stemme.

    Hva gjør man hvis man ikke anerkjenner noen potensielle regjeringer og mener hele styresettet er grunnleggende feil? Jeg vil jo gjøre min "borgerplikt" som det så flott kalles, men ser det blir vanskelig med de alternativene jeg står ovenfor.
    2  Generelt / Loggbok Online / Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn! på: 08. september 2013, 22:21
    Spennende. Skulle akkurat til å bestille noe fra Amazon, så det var god timing. Andre bøker du ville bestilt i samme slengen? Din top 3 av bøker verdt å lese, f.eks. De som har hatt størst betydning for ditt liv.
    3  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fasiten på: 07. september 2013, 19:45
    Har ikke ord.. 320 kg raw!!!  Shocked Shocked
    4  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fasiten på: 03. september 2013, 00:40
    Ser ut for meg som at du har mer gnist på trening nå enn på lenge - er det pga C-pap-dopingen? Ikke bare ift vektene som løftes, men også entusiasmen på trening. Begynner å se igjen gamle gode takter fra KK-67.
    5  Generelt / Loggbok Online / Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn! på: 31. august 2013, 17:19
    Hei Ballehans. Et lite tankeeksperiment, arrester meg iff aim vrånng. Kanskje det å øke oksygenopptaket kan hjelpe mot gjesping? Hvis du har mye muskler, så trenger du mye oksygen. Hvis du har masse muskler og et hjerte som ikke står i forhold så blir det ubalanse i systemet. Mangel på oksygen og økt andel Co2 fører som kjent til gjesping.

    Fra min egen erfaring så har økt oksygenopptak kombinert med vektnedgang økt opplagtheten mange hakk, både på trening og ellers.
    6  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Lysten på ''noe usunt'' på: 28. august 2013, 18:11
    Foreslår iallefall at du tar deg noe godt istedet for en røyk.
    7  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fasiten på: 21. august 2013, 22:32
    Haha, hvor skal dette ende. Fasiten er nok skandinavias mest leste treningslogg - en meritt bare det. Treningsforum burde betale Einar provisjon på annonseneinntektene sine (kanskje de allerede gjør det, i skjul). Noen burde forresten tipse tv2, novemberfilm e.l. Tror livet til Einar B. Gilberg er noe de ville laget en dokumentar om.
    8  Generelt / Antidoping / Sv: Dopingbruk blir ulovlig på: 04. juli 2013, 18:48
    .......litt utenfor tema, men av en eller annen grunn kom jeg just til å tenke på følgende utrop: "Now, that's what I call a pair of pants!"
    Noen av dessa du tenker på da eller?

    NOW, THAT'S WHAT I CALL A PAIR OF PANTS!







    9  Generelt / Åpent forum / Sv: Reise med protein på: 03. juli 2013, 21:54
    Tror PF har sånn Reiseprotein. Husker ikke navnet på produktet, men mener det er en slags reiseversjon av Proteinpannekakemixen. I koffert, eller sånn reisepakninger. Ring PF og sjekk. Jeg kjenner markedssjefen, Egil, så du kan spørre etter ham og referer til meg. Han hjelper deg.

    Tror dette Reiseproteinet du refererer til er sånne rompetasker med innebygd pulverholder og shaker. Pulveret ligger ferdig i rumpetaska når du kjøper den. Så kan du få 3 hvis du kjøper 2 stk. Litt stress å bære på 3 rumpetasker men det blir uansett billigere.
    10  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fasiten på: 02. juli 2013, 23:42
    Epic fail å ikke ha spor i Fasiten før nå.


    Ja, det må sies å være den endelige manifestasjonen av Murphy's lov.
    11  Generelt / Loggbok Online / Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn! på: 02. juli 2013, 15:19
    Tips til teknikk i mark: https://www.youtube.com/watch?v=J9TVFxPUZ6E
    12  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fasiten på: 30. juni 2013, 01:49
    Angående c-pap, vekt og livsstils-sykdommer.

    Jeg har drevet med styrkeløft og trening i mange år frem til 2009 og fikk til slutt hjertesvikt og en del andre livstils-sykdommer grunnet av at jeg hadde opparbeidet en litt for høy vekt.
    Jeg fikk som sagt hjertesvikt, diabetes 2, ødem i leggene, høyt blodtrykk, høyt kolestrol, søvnapne, noe som medførte innleggelse på st.olav i 2 uker. Jeg ble utredet og går nå på masse medisiner. Fikk også en c-pap med meg hjem, men dette var et helvette, maskina ble innstilt på 12 innpust og 12 utpust i minuttet, det var greit nok. Men bare å ha maska var et helvette. Hvis du må hoste i løpet av natta så kommer du helt ut av rytmen på maskina og det blir bare dritt. Jeg klarte ikke å bruke maska, men jeg sover bedre nå. Dette grunnet av at jeg ikke spiser kveldsmat og maven ikke er full. Når du ligger så blir lungene presset sammen og oppover og dette gjør det verre å puste. Mange puter er også å foretrekke slik at du har hodet høyt oppe, sover best på ryggen.
    Nå har jeg snart gått 4 år på trygd og prøvd uttallige kostråd og treninger for å gå ned i vekt, men det er både tungt og slitsomt når man er full av medisiner som hindrer deg i å ned noe særlig i vekt, samt at motivasjonen er på bunn. Jeg har vært med på fysmed og andre instanser for trening og kost, men det funker ikke for meg. Jeg er født latsabb og hater trening bortsett fra å løfte vekter. Jeg er nå henvist til st.olav for en slankeoperasjon. Jeg vet og forstår at mange tenker at jeg kanskje burde unngå en operasjon, men når når intet annet fungerer så ser jeg meg ikke noe annen råd, jeg driter i om jeg må kutte ut enkelte matvarer, og man må spise mer langsomt. Jeg tar denne opersajonen grunnet av at jeg vil ha tilbake livet mitt og vekten kan halveres med operasjon og innsats fra meg selv, jeg veier i dag 165 kilo og det er for mye. Uten en operasjon og kanskje økende vekt så blir jeg knapt 50 år, jeg er 40 år nå.
    Så i bunn og grunn så er fedme og vekt grunnen til alle mine sykdommer, men jeg kan bli kvitt mesteparten av medisinene, og ikke minst det helvettes insulinet.
    Jeg vet alt om at det er vanskelig å gå ned i vekt og lysten er liten. Jeg hater å se min egen kropp i speil og jeg hater å bli fotografert, dette er fordi at jeg skjemmes av mitt utseende og selvbilde og selvtillit er bare bambus.
    Så det å bli stor og sterk kan man bli uten å veie 150 +++ kilo.



    Du er født latsabb, og derfor vil du operere magen slik at du kan fortsette å være latsabb? INGEN er født latsabb. Syns det er trist at mental sykdom (som dette grenser mot), resulterer i unødvendige fysiske inngrep. Du bør ha hjelp av psykolog istedet, eller at du selv tar tak i din egen mentalitet og legger ut på den viktigste reisen i ditt liv - reisen i ditt eget sinn. Den er det mange som har tatt før deg, med god suksess! F.eks narkomane, handikappede eller store personligheter.

    Hvis du vil ha tilbake ditt liv, så begynner du med mentaliteten din. Et inngrep vil ikke gi deg et bedre liv når mentaliteten er slik den er. Tenk deg om to ganger før du gjennomfører dette inngrepet. Ett stk råd fra meg, kanskje kan det være det viktigste du gjør i ditt liv; Kjøp inn noen bøker fra populære forfattere på personlig utvikling, og se om du fortsatt ønsker å gjøre inngrepet etter dette.   

     
    13  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Dennis Wolf som får juling/massasje på: 28. juni 2013, 16:18
    https://www.youtube.com/watch?v=wnVaUTJpkqs&list=FLIUTfJUObCY5eNMQMe8kr8Q&index=5

    Drøy massasjeteknikk - er det gunstig å gå på så hardt?  Lips Sealed
    14  Generelt / Loggbok Online / Sv: Fasiten på: 28. juni 2013, 11:46
    Interessant.

    Jeg tror at du på sikt kommer til å bli sterkere av å gå ned 20-30 kilo og øke oksygenopptaket. Når ting er så dårlig stilt som det er når det gjelder oksygenopptak, må det jo bety at du har dårlige forutsetninger for å få maksimalt utbytte av treningen. Jeg tror at eventuell styrke du taper pga vinkler osv i knebøy (pga mindre magevolum), vil være mindre enn det du tjener på å øke oksygenopptaket og være i stand til å trene mer intensivt, restituere bedre om natta, etc.  Ser jo at hvilepulsen din er svært høy noe som tyder på at du ikke får restituert skikkelig. Min ligger på rett i overkant av 30 i snitt om natta - uten sammenligning forøvrig.  

    Alt i alt tror jeg det er vinn, vinn, vinn ved å gå ned 20-30 kg og starte med litt kondisjonstrening. Tror du kommer til å gå et nytt liv på mange måter. Det kan jo være en spennende utfordring å beholde og øke styrke i et sånt prosjekt også.
    15  Generelt / Loggbok Online / Sv: JanB Diddl bakk in Tåwn! på: 25. juni 2013, 22:35
    Men vi slipper å åpne sekken siden vi har klokke eller briller som er connected med sekken.


    Også slipper vi å taste på klokka fordi vi kan bruke stemmeaktivering. Også slipper vi etterhvert å bruke stemmeaktivering fordi sensorer fanger opp hva hjernen vil gjøre.

    Etterhvert kan du kommunisere på atomnivå med de som ligger oppi sekken.
    Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 85
  • Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
    Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
    Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
    Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?