Visning av honnrposter for PhilLynott
Sider:
  • 1
  • ...
  • 10
  • 11
  • 12
  • 151  Trening / 5x5 / Sv: 5*5 på 4 dagers spitt 23. januar 2008, 16:33
    Tror det blir litt i minste laget. http://www.bodybuilding.com/fun/galanis2.htm. Er ingen ekspert, men tror det gjelder å finne noe som funker for deg selv. Hadde jeg sovet 5-6 timer natta, hadde jeg vært dau big time!
    Honnr gitt av : Fatamorgana, 23. januar 2008, 16:40
    152  Kosthold / Kosttilskudd / Butikker over grensa fra trondheim 09. januar 2008, 14:59
    Noen som vet om steder de selger kosttilskudd over grensa fra Trondheim? Skal på harrytur, og forlater ikke Sverige uten v12  biggrin
    Honnr gitt av : manbearpig, 09. januar 2008, 21:56
    153  Generelt / Åpent forum / Sv: coleman 29. desember 2007, 16:16
    Så spørsmålet er "hvordan kan en unngå å bli som ronnie coleman?"?


    hard nøtt...
    Honnr gitt av : sphaw, 29. desember 2007, 18:31
    154  Generelt / Åpent forum / Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG? 07. november 2007, 22:44
    Bryr meg lite.. Leste en artikkel at Norge ikke får noe konsekvenser av det likevel, blir bedre for oss Wink (Med tanke på varme..) Norge fikk/får ikke noen (særlige/store) konsekvenser. Cheesy

    Veldig mange idiotiske innlegg her, men for å kommentere ett av de.
    Norge kommer ikke til å merke så mye til global oppvarming som andre land. Vi kommer til å få et varmere klima, og følgene av det. Ikke så veldig ille, nei. Men når klimaet blir varmere globalt, betyr det at polisene, og grønnlandsisen og forsåvidt all isen smelter. Dette fører til økning i havnivået, som igjen fører til oversvømmelse av lave land, hetebølger og vannmangel i land rundt ekvator, flere orkaner, dårligere vekstmonn for avlinger osv. Når slikt skjer mange steder, er det mange mennesker som blir berørt, og de vil ønske å komme seg unna elendigheten. De vil dit dette ikke rammer de, nettopp NORGE! Så når du sier at det ikke kommer til å ramme Norge, så har du ikke tenkt deg særlig om.
    Produksjonen av skip som kan laste 20 000 mennesker er allerede startet, så de kommer til å komme. Og det i store tall, om vi ikke gjør noe fort.
    Norge er oljeeksportør nr 1 i verden, men selv står vi for en brøkdel av verdensutslippet. Derimot, den olja vi selger er storeslem. Nå er det dog snart slutt på olja.

    MEN, jeg er enig i at det har lite å si om en tar sykkelen til jobb istedenfor bilen i den store sammenhengen. Det må skje noe globalt, men det kommer ikke til å skje pga de økonomiske tapene ved omorganisering av kraftproduksjon. USA og Kina har de største utslippene av klimagasser, men likevel bygges det ett kullkraftverk i uka i Kina med dårlig rensing(til de som ikke vet det, er kullkraft den værste av alle når det gjelder utslipp av klimagasser), og USA nekter å være med på Kyotoavtalen. Disse 2 står for ~1/3 av klimautslippene pr 2003.

    Dessuten, til dere som sier at utslippene ikke påvirker dere:

    SVOVELDIOKSYD (SO2)
    o Nedsetter flimmeraktivitet og den selvrensende effekt i lungene, både
    for partikler og bakterier (astma, bronkitt, økt dødelighet)
    o Akutt celledød i blad på planter
    o Sur nedbør: fiskedød og nedbryting av jordsmonn
    o Virker nedbrytende på metaller, sandstein, kalkstein og på enkelte malingstyper

    NITROGENOKSIDER (NO+NO2 = ”NOX”)
    o Skader på cellene i luftveiene og lungenes forsvarmekanismer.
    Virkningene forverres når ozon, svevestøv og SO2 er tilstede
    o Nedbryting av klorofyll i blad på planter og for tidlig bladfelling.
    Sannsynlig årsak til skogdød. Skadene øker sammen med SO2.
    o Forsurer jord og vann
    o Bleker fargede tekstiler og gulner hvite tekstiler
    o Fører til nedbryting av gummi og plast
    o Smogdannelse (sammen med andre stoffer) og nedsatt siktbarhet

    HALOGENFORBINDELSER (forbindelser med klor, fluor og bromid)
    o Vegetasjonsskader og skjelettskader på husdyr (fluorid fra Alu-verk)
    o Korrosivt (hydrogenklorid)
    o Svært giftig (dioksiner fra blyholdig bensin og annen form for forbrenning)
    o Bryter ned ozon-laget (fluor/klor-forbindelser)

    KARBONMONOKSID (CO)
    o Hindrer oksygentilførsel i kroppen (binder seg til hemoglobinet).
    Negativt for fostere og mennesker med hjerte/kar-sykdommer, økt aborthyppighet.
    o Nedsatt konsentrasjonsevne

    KARBONDIOKSYD (CO2)
    o Utslipp kan føre til forsterket drivhuseffekt og endringer i klima

    BLY
    o Fører til svikt i bloddannelsen
    o Skader nerver og kan føre til lammelser
    o Kan føre til hjerte/kar-sykdommer
    o Nedsatt konsentrasjonsevne og ustabilt humør
    o Hemmer utvikling av intelligens hos barn

    PARTIKLER (svevestøv)
    o Skadelige stoffer som SO2 og tungmetaller er ofte bundet til støvpartikler
    o Fører til økte problemer med bronkitt og astma
    o Fører til ubehag ved fysiske anstrengelser

    FOTOKJEMISKE OKSIDANTER (O3, PAN - peroksyacetylnitrat)
    o Nedsatt lungefunksjon, tørrhet nese og hals, kvalme og astma
    o Nedsatt vekst for planter.
    Landbruksskader anslått til 300 mill. dollar i USA i 1974
    o Skade på gummi, plaster, tekstiler og asfalt (ozon)


    Honnr gitt av : Påltergeist, 14. november 2007, 19:57
    155  Generelt / Åpent forum / Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG? 07. november 2007, 22:44
    Bryr meg lite.. Leste en artikkel at Norge ikke får noe konsekvenser av det likevel, blir bedre for oss Wink (Med tanke på varme..) Norge fikk/får ikke noen (særlige/store) konsekvenser. Cheesy

    Veldig mange idiotiske innlegg her, men for å kommentere ett av de.
    Norge kommer ikke til å merke så mye til global oppvarming som andre land. Vi kommer til å få et varmere klima, og følgene av det. Ikke så veldig ille, nei. Men når klimaet blir varmere globalt, betyr det at polisene, og grønnlandsisen og forsåvidt all isen smelter. Dette fører til økning i havnivået, som igjen fører til oversvømmelse av lave land, hetebølger og vannmangel i land rundt ekvator, flere orkaner, dårligere vekstmonn for avlinger osv. Når slikt skjer mange steder, er det mange mennesker som blir berørt, og de vil ønske å komme seg unna elendigheten. De vil dit dette ikke rammer de, nettopp NORGE! Så når du sier at det ikke kommer til å ramme Norge, så har du ikke tenkt deg særlig om.
    Produksjonen av skip som kan laste 20 000 mennesker er allerede startet, så de kommer til å komme. Og det i store tall, om vi ikke gjør noe fort.
    Norge er oljeeksportør nr 1 i verden, men selv står vi for en brøkdel av verdensutslippet. Derimot, den olja vi selger er storeslem. Nå er det dog snart slutt på olja.

    MEN, jeg er enig i at det har lite å si om en tar sykkelen til jobb istedenfor bilen i den store sammenhengen. Det må skje noe globalt, men det kommer ikke til å skje pga de økonomiske tapene ved omorganisering av kraftproduksjon. USA og Kina har de største utslippene av klimagasser, men likevel bygges det ett kullkraftverk i uka i Kina med dårlig rensing(til de som ikke vet det, er kullkraft den værste av alle når det gjelder utslipp av klimagasser), og USA nekter å være med på Kyotoavtalen. Disse 2 står for ~1/3 av klimautslippene pr 2003.

    Dessuten, til dere som sier at utslippene ikke påvirker dere:

    SVOVELDIOKSYD (SO2)
    o Nedsetter flimmeraktivitet og den selvrensende effekt i lungene, både
    for partikler og bakterier (astma, bronkitt, økt dødelighet)
    o Akutt celledød i blad på planter
    o Sur nedbør: fiskedød og nedbryting av jordsmonn
    o Virker nedbrytende på metaller, sandstein, kalkstein og på enkelte malingstyper

    NITROGENOKSIDER (NO+NO2 = ”NOX”)
    o Skader på cellene i luftveiene og lungenes forsvarmekanismer.
    Virkningene forverres når ozon, svevestøv og SO2 er tilstede
    o Nedbryting av klorofyll i blad på planter og for tidlig bladfelling.
    Sannsynlig årsak til skogdød. Skadene øker sammen med SO2.
    o Forsurer jord og vann
    o Bleker fargede tekstiler og gulner hvite tekstiler
    o Fører til nedbryting av gummi og plast
    o Smogdannelse (sammen med andre stoffer) og nedsatt siktbarhet

    HALOGENFORBINDELSER (forbindelser med klor, fluor og bromid)
    o Vegetasjonsskader og skjelettskader på husdyr (fluorid fra Alu-verk)
    o Korrosivt (hydrogenklorid)
    o Svært giftig (dioksiner fra blyholdig bensin og annen form for forbrenning)
    o Bryter ned ozon-laget (fluor/klor-forbindelser)

    KARBONMONOKSID (CO)
    o Hindrer oksygentilførsel i kroppen (binder seg til hemoglobinet).
    Negativt for fostere og mennesker med hjerte/kar-sykdommer, økt aborthyppighet.
    o Nedsatt konsentrasjonsevne

    KARBONDIOKSYD (CO2)
    o Utslipp kan føre til forsterket drivhuseffekt og endringer i klima

    BLY
    o Fører til svikt i bloddannelsen
    o Skader nerver og kan føre til lammelser
    o Kan føre til hjerte/kar-sykdommer
    o Nedsatt konsentrasjonsevne og ustabilt humør
    o Hemmer utvikling av intelligens hos barn

    PARTIKLER (svevestøv)
    o Skadelige stoffer som SO2 og tungmetaller er ofte bundet til støvpartikler
    o Fører til økte problemer med bronkitt og astma
    o Fører til ubehag ved fysiske anstrengelser

    FOTOKJEMISKE OKSIDANTER (O3, PAN - peroksyacetylnitrat)
    o Nedsatt lungefunksjon, tørrhet nese og hals, kvalme og astma
    o Nedsatt vekst for planter.
    Landbruksskader anslått til 300 mill. dollar i USA i 1974
    o Skade på gummi, plaster, tekstiler og asfalt (ozon)


    Honnr gitt av : RkD, 08. november 2007, 17:16
    156  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Kommentarer til et Kostholdsprogram - opp i vekt. 03. november 2007, 23:57
    Jeg er ikke helt fan av gaineren. Synest du bør spise mer ordentelig mat, evt lage dine egne gainers. Den gainern du kjøper av pulver er jo gjerne bare sukker, proteinpulver og litt fett. Det er jo klart at du kommer til å legge på deg fett på en bulk, men med den insulintoppen sukkeret gir, så blir det kanskje litt mye av det gode.
    Selv spiser jeg masse næringsrik mat og proteinrik mat, som nøtter, havregryn, musli, ris, egg, tunfisk og annen fisk. Om det går en dag jeg føler jeg har spist dårlig lager jeg meg en gainer av melk, proteinpulver (vaniljesmak), havregryn, honning, rapsolje og peanøttsmør. Lager jeg en stor posjon blir det fort 2500kcal, og det er kalorier fra langt bedre kilder enn fra maltodextrin f.eks.
    Honnr gitt av : bjørn`, 04. november 2007, 20:55
    157  Generelt / Åpent forum / Sv: En enkel fysikknøtt en vakker kveldsstund 22. oktober 2007, 21:10
    Hehe, joda denna skal vi få til.

    a) v(t)=s'(t) <=> integralet av v(t)=s(t), enkel integrasjon
    b) v'(t)=a(t) <=> enkel derivasjon
    c) det er bare G, gravitasjon, N, normalkrafta og friksjonskrafta R. G virker rett ned, N virker vinkelrett opp fra flata. De er like store siden v=konst. i y-retn. <=> Fy=0. R virker rett bakover mot fartsretninga.
    d) G=mg=0,20*9,81=1,96 , N=G siden v=konst. i y-retn, dermed sier newtons tredje at N=G (motkraft=kraft) => N=1.96
    R=µN, men siden du ikke har oppgitt µ kan vi ikke finne den. µ er friksjonskrafta. Kan sikkert finne den men jeg gidder ikke. Blir ikke mye jobb, men ærli talt så må du kunne gjøre litt selv.



    Koselig med fysikk igjen!
    Honnr gitt av : superduper, 22. oktober 2007, 21:24
    158  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Mat på data 20. oktober 2007, 15:09
    Nå har det seg slik at moren min er heimkunnskapslærer, og derfor har hun fått tak i et program som heter mat på data. Har sjekket det ut litt nå, og det virker veldig lovende! Til alle dere som tenker på kosthold, og liker å ha oversikten er dette noe for deg!
    En kan laste det ned herifra http://matportalen.no/Emner/matpadata.
    Honnr gitt av : boooks, 21. oktober 2007, 12:28
    159  Bilder / Bilder av Kroppsbyggere / Sv: Silvio Samuel.... fantastisk fysikk!!! 16. oktober 2007, 19:39
    http://webcast.bodybuilding.com/fitshow/2007im/im_fitshow.htm

    Sjekk magen til silvio når han ror. For å si det sånn, han er 13 måneder på vei Cheesy
    Honnr gitt av : Ivrig pingle, 18. oktober 2007, 15:56
    160  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Bulking med dårlig råd 22. juni 2007, 19:05
    Udos choice blir vel i dyreste laget for en fattigmann. Kjøp heller billig raps- eller solsikkeolje!
    Honnr gitt av : grzzlly, 22. juni 2007, 19:29
    161  Generelt / Åpent forum / Sv: Nattevakt 17. juni 2007, 00:37
    Hva med å spørre legen istedenfor en gjeng 16-åringer?
    Honnr gitt av : bjørn`, 17. juni 2007, 10:38
    162  Generelt / Åpent forum / Sv: Forsvunnet kosttilskudd 25. mai 2007, 16:54
    "spesialisert produkt", "syklusen min"...
    Jeg setter et spørsmålstegn, og sier ikke mer...
    Honnr gitt av : bjørn`, 25. mai 2007, 16:55
    163  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Protein pulver. 27. april 2007, 15:29
    Det kuleste med det er at "proteinpulver" skrives i ett ord! Cheesy
    Honnr gitt av : Weng, 29. april 2007, 15:18
    164  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Kommentar til program? :) 11. april 2007, 16:08
    Kommentar til programmet til roolfe:
    Ser veldig bra ut, og jeg er helt enig, men jeg ville enten ha byttet ut benkpress den ene dagen med skråbenk, eller rett og slett ha lagt til et par sett skråbenk til programmet. Litt lite med 5 sett bryst i uka synest jeg.
    Honnr gitt av : anon30, 12. april 2007, 23:25
    165  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Karbohydratpulver? 14. mars 2007, 12:23
    Jeg sier at du bør bruke pengene dine på noe annet enn karbohydratpulver! Det er det enkleste å få i seg, og du finner det i så å si alt. Om du tenker på å ha raske karbs etter trening, så er det bare å ha i seg noe frukt og rosiner, så får du vitaminer og mineraler med på kjøpet!
    Kjøp heller ris og havregryn du, så er du på god veg! Cheesy
    Honnr gitt av : Babelfish, 14. mars 2007, 12:32
    Sider:
  • 1
  • ...
  • 10
  • 11
  • 12
  • Bananpannekake

    Kosthold23.11.20202213

    Perfekt å starte dagen på!
    Her får du hjelp til å sette sammen et optimalt kosthold med enkle tips og triks.

    Proteinrike tacolefser

    Trening21.11.202030

    Bytt ut tradisjonelle tortillalefser eller speltlomper med hjemmelaget proteinrike tacolefser.
    Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

    Effektiv beintrening

    Trening30.07.202069

    Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.